Tenzij ik het reeds gemist heb had ik graag een enkel topic ivm de 5dmkii video feature.
Deze week is er nieuwe firmware released door canon om meer manuele mogelijkheden te creeren bij het filmen.
Graag had ik in dit topic ervaringen gedeeld over:
- Hoe gebruik je video functie
- Wanneer
- Welke geheugenkaarten worden gebruikt
- Gebruik van mono pods, tripods, en andere toeters
Maar ook:
-Welke hardware gebruiken jullie
-Welke software wordt er gebruikt om de HD content af te spelen
-Welke software wordt er gebruikt om de HD te bewerken
-----etc-----
Ikzelf heb reeds van de video geproefd maar heb de firmware upgrade nog niet uitgevoerd.
Heb reeds video genomen vanuit de hand maar met een monopod ziet het er toch iets beter uit.
Geheugenkaarten gebruik ik van alles door elkaar: Sandisc (III, IV), Kingston, ..zonder problemen
Ivm met afspelen heb ik ook geen problemen, ik gebruik een core2duo E8XXX met vista, 2GB RAM etc, en dit samen met VLC en dit werkt perfect.
Zelfs op mijn macbookpro, core duo met 2 gb lukt het perfekt.
Echter het bewerken denk ik dat ik een nieuwe pc nodig heb.
Graag jullie ervaringen met het bewerken van de HD content.
Risto
Deze week is er nieuwe firmware released door canon om meer manuele mogelijkheden te creeren bij het filmen.
Graag had ik in dit topic ervaringen gedeeld over:
- Hoe gebruik je video functie
- Wanneer
- Welke geheugenkaarten worden gebruikt
- Gebruik van mono pods, tripods, en andere toeters
Maar ook:
-Welke hardware gebruiken jullie
-Welke software wordt er gebruikt om de HD content af te spelen
-Welke software wordt er gebruikt om de HD te bewerken
-----etc-----
Ikzelf heb reeds van de video geproefd maar heb de firmware upgrade nog niet uitgevoerd.
Heb reeds video genomen vanuit de hand maar met een monopod ziet het er toch iets beter uit.
Geheugenkaarten gebruik ik van alles door elkaar: Sandisc (III, IV), Kingston, ..zonder problemen
Ivm met afspelen heb ik ook geen problemen, ik gebruik een core2duo E8XXX met vista, 2GB RAM etc, en dit samen met VLC en dit werkt perfect.
Zelfs op mijn macbookpro, core duo met 2 gb lukt het perfekt.
Echter het bewerken denk ik dat ik een nieuwe pc nodig heb.
Graag jullie ervaringen met het bewerken van de HD content.
Risto
Comment