Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5dmkii video topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 5dmkii video topic

Tenzij ik het reeds gemist heb had ik graag een enkel topic ivm de 5dmkii video feature.

Deze week is er nieuwe firmware released door canon om meer manuele mogelijkheden te creeren bij het filmen.

Graag had ik in dit topic ervaringen gedeeld over:

- Hoe gebruik je video functie
    - Wanneer
    - Welke geheugenkaarten worden gebruikt
    - Gebruik van mono pods, tripods, en andere toeters

Maar ook:

-Welke hardware gebruiken jullie
    -Welke software wordt er gebruikt om de HD content af te spelen
    -Welke software wordt er gebruikt om de HD te bewerken

-----etc-----

Ikzelf heb reeds van de video geproefd maar heb de firmware upgrade nog niet uitgevoerd.
    Heb reeds video genomen vanuit de hand maar met een monopod ziet het er toch iets beter uit.
    Geheugenkaarten gebruik ik van alles door elkaar: Sandisc (III, IV), Kingston, ..zonder problemen

Ivm met afspelen heb ik ook geen problemen, ik gebruik een core2duo E8XXX met vista, 2GB RAM etc, en dit samen met VLC en dit werkt perfect.
    Zelfs op mijn macbookpro, core duo met 2 gb lukt het perfekt.

Echter het bewerken denk ik dat ik een nieuwe pc nodig heb.
    Graag jullie ervaringen met het bewerken van de HD content.

Risto
    Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

Re: 5dmkii video topic

Ik gebruik final cut op een mac pro.
    Hoe meer power hoe beter maar ge zou toch al het een en ander mogelijk zijn met wat je hebt. Ik werk wel met dv bandjes dat zou minder intensief zijn dan nieuwe digi formaten voor de pc. Geen ervaringen met de 5D als videocamera. Zou dat denk ik zoeiso op een statiefke steken bij het filmen om een iets grotere, stabiele camera te hebben bij het uit de hand filmen.
    http://aljocha.tumblr

Comment

Ik krijg de fullHD niet gedraaid hier op de laptop (Acer 7520 met 4gig ram).
      Dringend nieuw pc-tje halen
      Heb gisteren de manual-video-upgrade gedaan: Nice

Comment

Ik werk met Edius (Grass Valley) en bij importeren zet ik de mpeg4 om anders kan ik ook niet vlot bewerken. Na omzetting is het beeld prima (ook naar 25 f/s)
        Heb er een interview mee gedaan. Vervelend dat je het geluid niet handmatig kan instellen. Bij stiltes trekt de automaat open (heb dat wel weggedaan in montage) en dat is niet ok.
        Kaartjes die ik gebruik zijn extreme 4. Uit de hand filmen is niet zo interessant (met videocamera en goede steadyshot wel ok)
        Met een echte videocamera werken is toch veel gemakkelijker.
        Last edited by axat; 3 juni 2009, 23:20.
        http://www.stich.be

Comment

Working...
        X