Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nu nog 1D kopen? HELP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nu nog 1D kopen? HELP

    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
    voor mij zou het ook niet direct een probleem zijn... zou zo'n "24-105 2.8 IS" niet ongeveer evenveel wegen als een 70-200 2.8 IS?
    we spreken over een zoomfactor x4.3 versus een zoomfactor x2.8
    Toch wel een serieus verschil vrees ik.
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

    Comment


    • #47
      Re: Nu nog 1D kopen? HELP

      Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
      ...1D Mark IV : 16megapixel - 12fps - ISO 50-12500 (x1.3 crop)
      De winkels beginnen hun demo's al te verkopen met de titel " Laatste model ", zie http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/...te-model.html? en dit aan minder dan 2000 Euro ... de 1D IV op komst ???

      Comment


      • #48
        Re: Nu nog 1D kopen? HELP

        Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
        De winkels beginnen hun demo's al te verkopen met de titel " Laatste model ", zie http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/...te-model.html? en dit aan minder dan 2000 Euro ... de 1D IV op komst ???
        Ik geloof nooit dat de mkIV commercieel beschikbaar is voor november dit jaar... en als dat zo is, dan zullen er maar een paar enkelingen er ééntje vastkrijgen en teveel geld betalen de eerste maanden dat die uit is.
        Imagination is more important than knowledge...
        http://www.kiekje.be

        Comment


        • #49
          Re: Nu nog 1D kopen? HELP

          Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
          De winkels beginnen hun demo's al te verkopen met de titel " Laatste model ", zie http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/...te-model.html? en dit aan minder dan 2000 Euro ... de 1D IV op komst ???
          dat "Laatste model" verwijst volgens mij naar "recentste model". Het betreft een toonzaalmodel ZONDER DOOS en ACCESSOIRES

          Denk dat de 1D4 er dit jaar hoogstens aangekondigd wordt en volgend jaar verkocht.

          Canon wil zich geen 2e sub-mirror schande oplopen en heeft intussen met Nikon's D3 een zeer geduchte concurrent gekregen vooral mbt hoge ISO's...
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #50
            Re: Nu nog 1D kopen? HELP

            Oorspronkelijk geplaatst door Andy L Bekijk bericht
            Mathias, alvast bedankt voor de foto's die je me mailde.

            Ik heb maandag een 1d mark 2 gevonden op het net en heb hem dinsdag gaan halen.

            WOW,
            de camera is eerst en vooral in perfecte staat.
            Maar wat een camera, 8 beelden/sec, echt wel de max, soms zelfs te snel.
            Maar de bouw van de camera en 'vooral' de snelle en accurate focus is een gigantisch verschil dan wat ik gewoon was van mijn vorige 40d en ook van mn 5d die ik nu nog heb.

            5d mk1= pracht van een camera als je hem gebruikt voor wat hij gemaakt is.
            1d mk2= een beest

            Aan deze twee ga ik nog veel plezier beleven.

            Alvast bedankt voor al jullie reacties.
            uw 40D doet het trouwens nog steeds goed hoor Ik heb hem eens gestest op aantal kliks en het bleek veel minder dan wat je beweerde ( 14 000 en een beetje )
            Last edited by tonyt; 22 juni 2009, 18:31.

            Comment


            • #51
              Re: Nu nog 1D kopen? HELP

              Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
              dat "Laatste model" verwijst volgens mij naar "recentste model". Het betreft een toonzaalmodel ZONDER DOOS en ACCESSOIRES

              Denk dat de 1D4 er dit jaar hoogstens aangekondigd wordt en volgend jaar verkocht.

              Canon wil zich geen 2e sub-mirror schande oplopen en heeft intussen met Nikon's D3 een zeer geduchte concurrent gekregen vooral mbt hoge ISO's...
              Als Canon z'n product management timeline volgt, dan komt de 1D mk IV uit in Q1 2010.
              Maar dan had ik nu al lang een N-versie verwacht.

              De vraag is ook, ... is een N-versie vereist. Naast het feit dat als maar meer megapixels en hogere iso met lagere noise altijd nice to have is... heb ik weinig zaken waar ik vind dat de 1D mk3 tekortkomingen heeft.
              (hogere resolutie LCD zoals op mijn 50D... is leuk maar... 't leverde me nog geen betere resultaten af en in field is zelfs zo'n high res schermke dan nog niks om het echt goed te zien vind ik, het filmen eventueel kan ook leuk zijn)

              Q1 2010 zou perfecte timing zijn, maar als het Q4 2009 is, sja, evengoed, maakt toch niet uit wat ze zijn de eerste maanden toch niet leverbaar en tevens te duur.
              Imagination is more important than knowledge...
              http://www.kiekje.be

              Comment


              • #52
                Re: Nu nog 1D kopen? HELP

                Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                De vraag is ook, ... is een N-versie vereist. Naast het feit dat als maar meer megapixels en hogere iso met lagere noise altijd nice to have is... heb ik weinig zaken waar ik vind dat de 1D mk3 tekortkomingen heeft.
                denk niet dat een N-versie met meer MP of betere hoge ISO prestaties afkomt.

                als je de 1D2 en de 1D2n vergelijkt, waren volgens mij de verschillen toch niet echt baanbrekend... allesinds zelfde sensor, digic-cpu...

                Nu je het zo bekijkt zou het inderdaad op de tijdlijn netjes uitkomen Q1 2010... De 1D3 is blijkbaar al een pak langer uit dan ik dacht
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #53
                  Re: Nu nog 1D kopen? HELP

                  Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  dat kan ik bijtreden. Ik moet zeggen dat de overstap van een 1DmkII naar 1DmkIII bijna evenveel positief heeft verbaasd dan van crop naar 1D-reeks. Nog een extra wereld van verschil (waar ik nog het meest van verschoot is hoe weinig nabewerking eigenlijk nodig is bij de foto's die eruit kwamen)
                  zou je dit kunnen verduidelijken matthias ?
                  ik heb altijd de stap naar een mk3 zo klein gevonden op papier
                  voor de 2megapixel moet ik het nie doen, af is maar marginaal beter
                  enige grote verschil leek me de 14bit kleuren en om daar nu 2000 voor op te leggen.. ?
                  Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                  Comment


                  • #54
                    Re: Nu nog 1D kopen? HELP

                    Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
                    zou je dit kunnen verduidelijken matthias ?
                    ik heb altijd de stap naar een mk3 zo klein gevonden op papier
                    voor de 2megapixel moet ik het nie doen, af is maar marginaal beter
                    enige grote verschil leek me de 14bit kleuren en om daar nu 2000 voor op te leggen.. ?
                    • ik denk dat het grootste verschil voor mij de hoge iso ruisprestaties zal zijn. dat is echt wel zeer merkbaar beter dan bij de mkII.
                    • De batterij zingt het ook veel langer uit waardoor ik geen 2 reservebatterijen meer nodig heb.
                    • De sensor vangt merkbaar minder stof wat soms wekelijkse sensorreinigingen overbodig maakt.
                    • De foto's komen veel mooier recht uit de camera, wat voor minder belangrijke bulk shoots (bvb alle finishers op een wedstrijd fotograferen) op jpg heel goed van pas komt.
                    • Hij schrijft zn foto's veel sneller weg op het kaartje.
                    • Het scherm is duidelijk veel beter en het menu is een wereld van verschil in gebruiksgemak.
                    • 10fps ipv 8.5 maar eerlijk gezegd merk ik dat verschil niet in het resultaat
                    • zéér interessante persoonlijke functies voor de AF servo instellingen (magnifiek voor alle sporten), iets wat de treffers veel frequenter maakt dan bij de mkII
                    • makkelijk instellen van 580EXII via cameramenu
                    • en als laatste is gewoon de algemene indruk echt wel wauw voor mij. Je voelt en ziet het echt dat je met een veel modernere camera werkt


                    maar er zijn ook nadelen:
                    • slechts 19 AF punten selecteerbaar. ik heb hier al zeer veel op zitten vloeken
                    • hij voelt in de hand iets minder als een tank aan dan de mkII
                    • en verder kan ik niets bedenken
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #55
                      Re: Nu nog 1D kopen? HELP

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      • ik denk dat het grootste verschil voor mij de hoge iso ruisprestaties zal zijn. dat is echt wel zeer merkbaar beter dan bij de mkII.
                      • De batterij zingt het ook veel langer uit waardoor ik geen 2 reservebatterijen meer nodig heb.
                      • De sensor vangt merkbaar minder stof wat soms wekelijkse sensorreinigingen overbodig maakt.
                      • De foto's komen veel mooier recht uit de camera, wat voor minder belangrijke bulk shoots (bvb alle finishers op een wedstrijd fotograferen) op jpg heel goed van pas komt.
                      • Hij schrijft zn foto's veel sneller weg op het kaartje.
                      • Het scherm is duidelijk veel beter en het menu is een wereld van verschil in gebruiksgemak.
                      • 10fps ipv 8.5 maar eerlijk gezegd merk ik dat verschil niet in het resultaat
                      • zéér interessante persoonlijke functies voor de AF servo instellingen (magnifiek voor alle sporten), iets wat de treffers veel frequenter maakt dan bij de mkII
                      • makkelijk instellen van 580EXII via cameramenu
                      • en als laatste is gewoon de algemene indruk echt wel wauw voor mij. Je voelt en ziet het echt dat je met een veel modernere camera werkt


                      maar er zijn ook nadelen:
                      • slechts 19 AF punten selecteerbaar. ik heb hier al zeer veel op zitten vloeken
                      • hij voelt in de hand iets minder als een tank aan dan de mkII
                      • en verder kan ik niets bedenken

                      * wat valt onder hoge ruiswaardes ? 800+ ? ik kom zelden boven de 400 ...
                      * ik heb slechts 2 batterijen.. 1 batterij houd het toch anderhalve dag uit (beide origineel Canon)
                      * sensorstof heb ik amper last van
                      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                      Comment


                      • #56
                        Re: Nu nog 1D kopen? HELP

                        Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
                        * wat valt onder hoge ruiswaardes ? 800+ ? ik kom zelden boven de 400 ...
                        * ik heb slechts 2 batterijen.. 1 batterij houd het toch anderhalve dag uit (beide origineel Canon)
                        * sensorstof heb ik amper last van
                        ik zit niet zelden op 3200 en 6400 te werken en soms wil ik nog hoger kunnen.
                        de andere 2 zaken zijn inderdaad niet zo'n overtuigend argument, maar tis gemakklijk

                        en natuurlijk is het voor de ene persoon interessanter om over te stappen dan de andere. ik ben nu eenmaal zot van moderniteit
                        5DmkIII en wat glas

                        Comment

                        Working...
                        X