Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nu nog 1D kopen? HELP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nu nog 1D kopen? HELP

    Ik heb nu een 5d mk 1, pracht van een camera, maar wel te traag voor sport.
    Ik wil zeker mijn 5d houden, dat is het probleem niet.
    Ik zou eigenlijk een cam met snelle af, meer frames/ sec, en betere weather sealing willen als sportcamera en back-up.

    Ik had gedacht aan een 1d ( de eerste versie).
    Ik vraag mij af of de beeldkwaliteit echt wel voorbijgestreefd is en ofdat de af wel vlug genoeg is?

    Graag had ik jullie bevindingen even gehoord.

    Alvast bedankt
    Last edited by Andy L; 21 mei 2009, 16:34.

  • #2
    Re: Nu nog 1D kopen? HELP

    Euh, niemand die hier een mening over heeft?

    Comment


    • #3
      Re: Nu nog 1D kopen? HELP

      Oorspronkelijk geplaatst door Andy L Bekijk bericht
      Euh, niemand die hier een mening over heeft?
      Ik zou dan eerder opteren voor een 1D2(n).
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Nu nog 1D kopen? HELP

        Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
        Ik zou dan eerder opteren voor een 1D2(n).
        inderdaad, die staan tegenwoordig toch tegen zulke spotprijzen te koop dat je er echt niet meer voor kan sukkelen (heb er zien vertrekken voor 800 euro)

        De AF van de 1DmkI (en II) zal massaal veel beter zijn dan die van je 5D, ongetwijfeld. Qua beeldkwaliteit is deze ook echt nog wel top hoor, maar hoge iso's zijn wat uit den boze, evenals croppen.
        Ik heb nog een jaar met een 1DmkI gewerkt en hier kwamen zeker en vast mooie foto's uit

        ik zal even de nadelen van dat toestel opsommen
        -slechte hoge iso
        -lage resolutie (maaarrr de aller allerscherpste foto's op 100% die ik ooit heb gezien!!)
        -witbalans zit er enorm veel naast (externe witbalans sensor, rommel)
        -barslecht en klein scherm
        -is niet al te snel in het wegschrijven van foto's
        -vreet batterijen
        -jpg's onbruikbaar (enorm zwakke kleuren en slechte witbalans)

        en dat is het zowat. de voordelen zijn:
        -supersnelle AF
        -Vlijmscherpe foto's zoals ik al zei (zonder zever, de scherpte is echt niet normaal op 100%) Als ik een 4mp foto van mijn 1DmkII upscale naar 8mp en vergelijk met foto's van mn oude 1DmkII dan zie je amper een verschil! Zonder enig probleem A3 afdrukken
        -gebouwd als een tank
        -eens je de bediening onder de knie hebt is het heerlijk werken en supersnel instellingen kunnen veranderen


        van al deze nadelen kan je bij de mkII alles weglaten behalve het scherm (dat wel al iets beter is)


        als je geïnteresseerd bent kan ik je honderden foto's met mn mkI tonen


        enneh nog iets belangrijk. once you go 1D, you never go back! tenzij dat je zeurt over het gewicht, maar dan moet je er al niet aan beginnen
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Nu nog 1D kopen? HELP

          Ik dacht toch dat je voor een D1 mk²(n) ging?

          Den v1& D1 zou "ik" niet meer aanschaffen. (zijn bijna verteranen, hé)
          Den MkII voor een dikke 1000€ wel
          Het is idd zo dat clients met D1gear er meestal nog bijkopen, na al die jaren!
          De AF is "instant"

          veronique
          « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

          Comment


          • #6
            Re: Nu nog 1D kopen? HELP

            wel ik wou eigenlijk ook een mk2 voor rond de 800 à 900 maar het probleem is dat ze niet echt in trossen te koop aangeboden worden tweedehands en N-versies ook al niet, tenzij voor 1400€.

            Ik zou natuurlijk een 1Dmk2 willen voor een redelijke prijs, dus indien iemand één tekoop weet staan, laat maar weten.

            De 1d heeft wel 1 voordeel buiten de echt belachelijk lage prijs, en dat is dat ie sync't op 1/500 on camera en of camera kan je sync'en op zoveel je wil.
            Maar door die 4mp en de andere nadelen die je aanhaalde, zou ik natuurlijk liever een 1dmk 2 aanschaffen.

            Dus nogmaals, indien iemand er één verkoopt, zend me maar een pm

            Alvast bedankt voor de reactie's

            Comment


            • #7
              Re: Nu nog 1D kopen? HELP

              Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
              Ik dacht toch dat je voor een D1 mk²(n) ging?
              ik wilde gewoon even wat meer info geven om voor de TS zijn keuze wat makkelijker te maken

              zoals je al zei, ik ben begonnen met de mkI (met een leuk prijskaartje op de doos van 8500 euro, terwijl ik er 1/10 voor betaalde) en sindsdien heb ik mn handen niet van de 1D reeks kunnen houden. Geen enkel crop toestel stelt mij nog 100% tevreden qua kwaliteit maar met FF heb ik geen ervaring, wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik niet tevreden ben van mn croptoestellen, allerminst, maar ze kunnen me nooit bekoren zoals mn 1D.
              de enigste reden dat ik nog een crop toestel bijhoud is omwille van mijn efs 10-22, dewelke niet te evenaren is door gelijk welke andere lens op 1.3 crop


              als ik in de TS zn schoenen stond zou ik resoluut voor de mkII gaan, desnoods lang wachten op een 2dehands aangeboden toestel.
              vergeet niet elke dag te kijken op sites als : Bd natuurlijk, 2dehands.be, fotobeurs.com, marktplaats.nl, kapaza.be
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: Nu nog 1D kopen? HELP

                Besste Matthias

                Mijn post was aan: AndyL gericht, die al eerder Mk2 vragen had.

                °V°
                « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

                Comment


                • #9
                  Re: Nu nog 1D kopen? HELP

                  Jullie zijn alvast bedankt om te reageren. En Mathias, alvast bedankt voor al de informatie. Zou je het zien zitten om een foto, op volle grootte, die je gemaakt hebt met je 1d even door te sturen naar (lombaertandy@gmail.com) bedankt.

                  Ik zou inderdaad liefst een 1dmk 2n hebben en inderdaad Veronique, daar had ik al naar geïformeerd.

                  Ik moet nauurlijk een beetje op de centen letten. Mn tweedehands 5d heb ik onlangs kunnen kopen met het geld van mijn verkochte 40d+grip en nog enkele lenzen die ik te weinig gebruikte.

                  Maar nu, een 1d2n = ongeveer 1200

                  1d2= ongeveer 900

                  1d= ongeveer 400

                  T is wa moeilijk aangezien ik nog 3 pocket wizard plus 2's ga aanschaffen deze of volgende week (want die gadget infinity triggers ben ik al kotsbeu )

                  K denk dat het er vooral op gaat neerkomen welke ik aan een gunstige prijs kan vinden.

                  Maar die 1d eerste reeks heeft wel één héél groot flashvoordeel en dat is de sync-speed.

                  Bedankt voor de reacties

                  Andy

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nu nog 1D kopen? HELP

                    Oorspronkelijk geplaatst door Andy L Bekijk bericht
                    Jullie zijn alvast bedankt om te reageren. En Mathias, alvast bedankt voor al de informatie. Zou je het zien zitten om een foto, op volle grootte, die je gemaakt hebt met je 1d even door te sturen naar (lombaertandy@gmail.com) bedankt.

                    Ik zou inderdaad liefst een 1dmk 2n hebben en inderdaad Veronique, daar had ik al naar geïformeerd.

                    Ik moet nauurlijk een beetje op de centen letten. Mn tweedehands 5d heb ik onlangs kunnen kopen met het geld van mijn verkochte 40d+grip en nog enkele lenzen die ik te weinig gebruikte.

                    Maar nu, een 1d2n = ongeveer 1200

                    1d2= ongeveer 900

                    1d= ongeveer 400

                    T is wa moeilijk aangezien ik nog 3 pocket wizard plus 2's ga aanschaffen deze of volgende week (want die gadget infinity triggers ben ik al kotsbeu )

                    K denk dat het er vooral op gaat neerkomen welke ik aan een gunstige prijs kan vinden.

                    Maar die 1d eerste reeks heeft wel één héél groot flashvoordeel en dat is de sync-speed.

                    Bedankt voor de reacties

                    Andy
                    Als de centen zeer cruciaal zijn in de beslissing, aub geen genoegen nemen met minder dan een 1Dmk2. (de versie 1 is echt te ver terug in de tijd vind ik)

                    By the way, what's wrong met uw cactus triggers?
                    (ik heb sinds een week die nieuwe v4's en die zijn tot nu toe fantastisch vind ik)
                    Imagination is more important than knowledge...
                    http://www.kiekje.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nu nog 1D kopen? HELP

                      yep, V1 / D1 niet aan beginnen!

                      Sensor vervangen kost ook geld, nadien.

                      FF bijsparen voor een mk2
                      « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nu nog 1D kopen? HELP

                        K heb twee aanbiedingen gevonden via Mathias zijn links (bedankt) hopelijk krijg ik reacties (ps t zijn twee 1D mk 2's .

                        Mn cactus triggers, t zijn van die v2s triggers.
                        -als ge ze te dicht bij elkaar houdt is het alsof ik een stroboscoop gebruik.
                        -ze werken tot op een 5 à 10 meter en dat is te kort voor mij (niet altijd natuurlijk)
                        -teveel misfire's ( K heb twee receivers, de één werkt ongeveer 75% van de tijd en de andere 60%. raar)

                        T scheelt zeker niet aan de batterijen, en ik heb al helemaal geen zin om een antennemod te doen.

                        Ze zijn goed om te testen en t is erg goed voor de prijs die je er maar voor betaald. Maar ik wil ze intensief gebruiken en eerlijk gezegd heb ik er niet veel zin in met die dingen want ze misfire'n teveel naar mijn goesting ( of ben ik teveel verwend).

                        Pocket wizards plus 2 zullen het worden voor mij dus.
                        Want ik ga ze nog héél veel nodig hebben in de toekomst.

                        mvg,
                        Andy

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nu nog 1D kopen? HELP

                          Oorspronkelijk geplaatst door Andy L Bekijk bericht
                          Jullie zijn alvast bedankt om te reageren. En Mathias, alvast bedankt voor al de informatie. Zou je het zien zitten om een foto, op volle grootte, die je gemaakt hebt met je 1d even door te sturen naar
                          ik zal vanavond eens kijken naar wat foto's. het zullen er wel in jpg zijn, de onbewerkte tif's (bestandsformaat van de 1D) heb ik niet meer staan omwille van verschillende grote opkuisen
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nu nog 1D kopen? HELP

                            Voor wat het nog waard mag zijn, ik ben zelf onlangs van 400D naar een 1D2 geupgraded en heb er nog geen seconde spijt van! Wat een toestel

                            gebouwd als een tank, razendsnel (zowel continue als AF), bediening, 100% ZOEKER , ...

                            één ding is zeker : die statement van "once a 1D, you never go back" klopt als een bus
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nu nog 1D kopen? HELP

                              Al mijn klanten met 1D mk2 gear en hoger; van't zelfde!
                              kopen nog (2Dh.) 1D gear bij.

                              ...en ze zag dat het goed was (never change a winning team)
                              Last edited by Veronique; 22 mei 2009, 19:16.
                              « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

                              Comment

                              Working...
                              X