Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nu nog 1D kopen? HELP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nu nog 1D kopen? HELP

    Mathias, alvast bedankt voor de foto's die je me mailde.

    Ik heb maandag een 1d mark 2 gevonden op het net en heb hem dinsdag gaan halen.

    WOW,
    de camera is eerst en vooral in perfecte staat.
    Maar wat een camera, 8 beelden/sec, echt wel de max, soms zelfs te snel.
    Maar de bouw van de camera en 'vooral' de snelle en accurate focus is een gigantisch verschil dan wat ik gewoon was van mijn vorige 40d en ook van mn 5d die ik nu nog heb.

    5d mk1= pracht van een camera als je hem gebruikt voor wat hij gemaakt is.
    1d mk2= een beest

    Aan deze twee ga ik nog veel plezier beleven.

    Alvast bedankt voor al jullie reacties.

    Comment


    • #32
      Re: Nu nog 1D kopen? HELP

      proficiat met je aankoop! hier ga je geen spijt van krijgen!!
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #33
        Re: Nu nog 1D kopen? HELP

        veel plezier ermee Andy en vergeet niet te slapen en te eten tussen het prutsen met de mkII door
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #34
          Re: Nu nog 1D kopen? HELP

          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          veel plezier ermee Andy en vergeet niet te slapen en te eten tussen het prutsen met de mkII door
          FF is leuk, 1Dmk3 x1,3 cropfactor is leuk, ...maar mocht canon nu nog eens een APS-C x1,6 body uitbrengen met de accuraatheid/snelheid qua AF-systeem van een 1D-series, dat zou pas geweldig zijn!
          (dan heb ik het vooral in situaties met noodzaak voor zoveel mogelijk mm's)
          Imagination is more important than knowledge...
          http://www.kiekje.be

          Comment


          • #35
            Re: Nu nog 1D kopen? HELP

            Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
            FF is leuk, 1Dmk3 x1,3 cropfactor is leuk, ...maar mocht canon nu nog eens een APS-C x1,6 body uitbrengen met de accuraatheid/snelheid qua AF-systeem van een 1D-series, dat zou pas geweldig zijn!
            (dan heb ik het vooral in situaties met noodzaak voor zoveel mogelijk mm's)
            Volledig mee eens, het zal gerust over de toonbank gaan bij de naatuurfotografen. Althans ik koop er dan toch 1

            Comment


            • #36
              Re: Nu nog 1D kopen? HELP

              @Mathias: Ik slaap met mijn wijsvinger op de ontspanknop en eten kan ik met mijn linkerhand

              Comment


              • #37
                Re: Nu nog 1D kopen? HELP

                Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                FF is leuk, 1Dmk3 x1,3 cropfactor is leuk, ...maar mocht canon nu nog eens een APS-C x1,6 body uitbrengen met de accuraatheid/snelheid qua AF-systeem van een 1D-series, dat zou pas geweldig zijn!
                (dan heb ik het vooral in situaties met noodzaak voor zoveel mogelijk mm's)
                groot gelijk, eigenlijk gewoon een 60D met de AF van de 1D (gelijk de D300 en D3 zeker?)

                maar toch blijf er een verschil in kwaliteit tussen de 1.3 crop en 1.6 crop. Dat ondervind ik toch...
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #38
                  Re: Nu nog 1D kopen? HELP

                  Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  groot gelijk, eigenlijk gewoon een 60D met de AF van de 1D (gelijk de D300 en D3 zeker?)

                  maar toch blijf er een verschil in kwaliteit tussen de 1.3 crop en 1.6 crop. Dat ondervind ik toch...
                  ... en nu we toch aan het dromen zijn (want ik geloof nooit dat Canon een 60D met het 1D-AF systeem zou uitrusten) ; ik zal al direct de canon productpositionering maken

                  1D Mark IV : 16megapixel - 12fps - ISO 50-12500 (x1.3 crop)
                  1Dc Mark IV : 21megapixel - 10fps - ISO 50-12500 (x1.7 crop)
                  1Ds Mark IV : 30megapixel - 7fps - ISO 50-12500 (FF)

                  ... zouden ze daar geen jobkens als product mgr DSLR vrij hebben? :-)

                  En als lenzen brengen we in Q4 2009 op de markt:
                  - 500mm F5.6 IS L (4 stops correctie) : 2450 €
                  - 15-45mm F2.8 IS L(4 stops correctie) : 1800 €
                  - 85mm f2.0 IS L (4 stops correctie) : 1150 €

                  allez bestellen maar ;-)
                  Imagination is more important than knowledge...
                  http://www.kiekje.be

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nu nog 1D kopen? HELP

                    k heb hier nog wat plexi staan, k ga het wat bol smelten en eer een witte plastieken buis rond doen en er 500mm op schilderen. SPECIAAL VOOR U voor maar 1999.99

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nu nog 1D kopen? HELP

                      Oorspronkelijk geplaatst door Andy L Bekijk bericht
                      k heb hier nog wat plexi staan, k ga het wat bol smelten en eer een witte plastieken buis rond doen en er 500mm op schilderen. SPECIAAL VOOR U voor maar 1999.99
                      Zit er dan stabilisatie op?
                      Imagination is more important than knowledge...
                      http://www.kiekje.be

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nu nog 1D kopen? HELP

                        Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                        ... en nu we toch aan het dromen zijn (want ik geloof nooit dat Canon een 60D met het 1D-AF systeem zou uitrusten) ; ik zal al direct de canon productpositionering maken

                        1D Mark IV : 16megapixel - 12fps - ISO 50-12500 (x1.3 crop)
                        1Dc Mark IV : 21megapixel - 10fps - ISO 50-12500 (x1.7 crop)
                        1Ds Mark IV : 30megapixel - 7fps - ISO 50-12500 (FF)

                        ... zouden ze daar geen jobkens als product mgr DSLR vrij hebben? :-)

                        En als lenzen brengen we in Q4 2009 op de markt:
                        - 500mm F5.6 IS L (4 stops correctie) : 2450 €
                        - 15-45mm F2.8 IS L(4 stops correctie) : 1800 €
                        - 85mm f2.0 IS L (4 stops correctie) : 1150 €

                        allez bestellen maar ;-)
                        Ik wil ze allemaal!
                        maar hetgeen waar ik het meeste naar verlang (nog altijd ja) is een ef 14-24 2.8 evenwaardig met de nikon
                        Last edited by Matthias; 30 mei 2009, 11:02.
                        5DmkIII en wat glas

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nu nog 1D kopen? HELP

                          Neen geen stabilisatie maar er is wel een erg handige tripod aan vastgesmolten.


                          Als ze al eens zouden beginnen met IS op de 24-70 2.8 te steken of van de 24-105 een 2.8 te maken en meteen ook ervoor zorgen dat de lens niet groter wordt als je een zoomke doet.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nu nog 1D kopen? HELP

                            Oorspronkelijk geplaatst door Andy L Bekijk bericht
                            Als ze al eens zouden beginnen met IS op de 24-70 2.8 te steken of van de 24-105 een 2.8 te maken en meteen ook ervoor zorgen dat de lens niet groter wordt als je een zoomke doet.
                            er zijn nu al mensen die klagen over het gewicht van de 24-70 2.8 L... Stel je voor dat ze in die lens IS steken --> nog zwaarder... laat staan het bereik verlengen dan wordt ze helemaal te zwaar...

                            Waarom in de 1D-reeks geen "crop-bereik" steken zoals bij de D3... Steek daar een DX-lens op en ze is perfect bruikbaar aan een iets lagere resolutie...
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nu nog 1D kopen? HELP

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                              er zijn nu al mensen die klagen over het gewicht van de 24-70 2.8 L... Stel je voor dat ze in die lens IS steken --> nog zwaarder... laat staan het bereik verlengen dan wordt ze helemaal te zwaar...

                              Waarom in de 1D-reeks geen "crop-bereik" steken zoals bij de D3... Steek daar een DX-lens op en ze is perfect bruikbaar aan een iets lagere resolutie...
                              Ik klaag niet qua gewicht, ... ik vraag me eigenlijk af wie wel?
                              Een 24-70 f2.8 op vb een 450D zal wel zwaar wegen, maar vanaf dat je dat op een iets zwaardere body steekt voel je dat totaal niet ? in tegendeel, alles is beter in evenwicht in de hand.
                              (en bij werken kunnen mensen kortstondig 25kg zakken dragen, dus waarom zouden ze dan geen 1kg lenske kunnen dragen gedurende uren? it's all between the ears :-) )
                              Imagination is more important than knowledge...
                              http://www.kiekje.be

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nu nog 1D kopen? HELP

                                voor mij zou het ook niet direct een probleem zijn... zou zo'n "24-105 2.8 IS" niet ongeveer evenveel wegen als een 70-200 2.8 IS?
                                With Canon, I can (or at least try)
                                Photastic.be ~ Passion for the picture
                                Nieuwe site

                                Comment

                                Working...
                                X