Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nu nog 1D kopen? HELP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nu nog 1D kopen? HELP

    Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
    enneh nog iets belangrijk. once you go 1D, you never go back!
    ... ik moet Matthias hier ook gelijk in geven ... ik had ei zo na een 5D gekocht (met 70-200 4.0 IS en bizarrerwijze een lowcost 28-105 4.0-5.6) toen de bijna maagdelijke 1D voor de verzameling, gereserveerd bij een kennis, een half jaar vroeger ter beschikking kwam (hij kon een 1Ds kopen voor een schappelijke prijs om weer naast zijn 5D te dienen en die is veel beter voor statische binnenopnames) ... die 1Ds heb ik ook maar direkt gereserveerd voor de verzameling daar ook visueel in heel mooie staat (kan wel nog even duren he) ... er was een tweede jonge batterij bij en dus maar eens gebruiken ... tja ... daar komen toch wel opvallend mooie foto's uit op ISO 200-400. Ik ben in tegenstelling tot Matthias wel tevreden over de jpegs (wil ook enkele jpegs sturen via PM indien gewenst). Vorige week heb ik de dingen die bij de 1D waren die ik niet wil houden doorgegeven aan een Nederlandse Eos verzamelaar en die heeft alle drie de 1D modellen. Hij is meer dan 30 jaar professioneel actief en schrijft over de 1D, ik citeer " Hoewel de laatste 2 meer mogelijkheden hebben dan de 1D is de kleurstelling van de 1D de beste ". Alhoewel ik ooit een 5D moet hebben in de verzameling, is dit door die 1D te gebruiken op de (heel) lange baan geschoven en nu zit ik te twijfelen tussen een 1DIIn en een 1DIII ... de 1DIIn 's zijn nog altijd 1300 en meer voor een proper exemplaar en dat is natuurlijk niet meer zo ver af van de 1990 die Canon voor een refurbished exemplaar vraagt
    Last edited by Silver Roller; 22 mei 2009, 20:08.

    Comment


    • #17
      Re: Nu nog 1D kopen? HELP

      ... en de 1990 voor een refurbished exemplaar ligt an weer niet zo ver meer van de prijs van een 2dehands 1D mk3
      (voor +/- 2200 a 2400 € heb je er zo één, en ik kan verzekeren dat je daar ook geen spijt van krijgt)
      Imagination is more important than knowledge...
      http://www.kiekje.be

      Comment


      • #18
        Re: Nu nog 1D kopen? HELP

        Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
        ... en de 1990 voor een refurbished exemplaar ligt an weer niet zo ver meer van de prijs van een 2dehands 1D mk3
        (voor +/- 2200 a 2400 € heb je er zo één, en ik kan verzekeren dat je daar ook geen spijt van krijgt)
        ... die 1990 is de prijs voor een refurbished 1D 3 nog even verduidelijken ... met bieden waren ze soms voor 1600 te hebben ... dat was blijkbaar te weinig en dus is er nu nog alleen <nu kopen> voor 1990

        Comment


        • #19
          Re: Nu nog 1D kopen? HELP

          kan mij nu iemand concreet het verschil vertellen tussen de 1D Mark II en de 1D mark II(N). Nergens vind ik dit.
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #20
            Re: Nu nog 1D kopen? HELP

            Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
            kan mij nu iemand concreet het verschil vertellen tussen de 1D Mark II en de 1D mark II(N). Nergens vind ik dit.
            HIER vind je exact alle verschillen :
            Last edited by Silver Roller; 23 mei 2009, 10:12.

            Comment


            • #21
              Re: Nu nog 1D kopen? HELP

              Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
              kan mij nu iemand concreet het verschil vertellen tussen de 1D Mark II en de 1D mark II(N). Nergens vind ik dit.
              Volgens mij, verschil in aantal megapixels ...

              Comment


              • #22
                Re: Nu nog 1D kopen? HELP

                neen, ze hebben dezelfde pixels.
                -Het scherm is 2,5" ipv 2"
                -Je hebt de mogelijkheid om op de sd en op cf een ander bestandsformaat op te slaan ( op de ene raw en de andere jpeg.
                -de buffer is groter.

                Dat zijn de grootste verschillen

                Comment


                • #23
                  Re: Nu nog 1D kopen? HELP

                  Oorspronkelijk geplaatst door Andy L Bekijk bericht
                  neen, ze hebben dezelfde pixels.
                  -Het scherm is 2,5" ipv 2"
                  -Je hebt de mogelijkheid om op de sd en op cf een ander bestandsformaat op te slaan ( op de ene raw en de andere jpeg.
                  -de buffer is groter.

                  Dat zijn de grootste verschillen
                  Ik was fout

                  'Amstelveen, The Netherlands, 22 August, 2005 - Canon, a leader in photographic and imaging technology, today launches the EOS-1D Mark II N: an upgrade of the award winning EOS-1D Mark II. Still featuring 8.2 Megapixel performance at 8.5 frames per second, the upgraded camera has a higher performance buffer to deliver a 48 frame burst in JPEG and 22 frame burst in RAW. LCD monitor size increases from 2.0” to a 2.5”, and dual CF and SD memory card slots provide for separate RAW and JPEG recording. Colour Matrix and parameter settings are replaced with Canon’s new Picture Style – 6 pre-sets that simplify in-camera control over image optimisation and processing.'

                  Dit zal het zo wat zijn ...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nu nog 1D kopen? HELP

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                    Dit zal het zo wat zijn ...
                    Er is meer , zie mijn link

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nu nog 1D kopen? HELP

                      Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                      ... en de 1990 voor een refurbished exemplaar ligt an weer niet zo ver meer van de prijs van een 2dehands 1D mk3
                      (voor +/- 2200 a 2400 € heb je er zo één, en ik kan verzekeren dat je daar ook geen spijt van krijgt)
                      dat kan ik bijtreden. Ik moet zeggen dat de overstap van een 1DmkII naar 1DmkIII bijna evenveel positief heeft verbaasd dan van crop naar 1D-reeks. Nog een extra wereld van verschil (waar ik nog het meest van verschoot is hoe weinig nabewerking eigenlijk nodig is bij de foto's die eruit kwamen)
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nu nog 1D kopen? HELP

                        Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                        ... die 1990 is de prijs voor een refurbished 1D 3 nog even verduidelijken ... met bieden waren ze soms voor 1600 te hebben ... dat was blijkbaar te weinig en dus is er nu nog alleen <nu kopen> voor 1990
                        Even herhalen dat de prijs van Canon voor een refurbished 1D 3 met 1 jaar fabrieksgarantie 1990 is en dus tweedehands aan 2200-2400 veel te duur is

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nu nog 1D kopen? HELP

                          Verkopen ze bij Canon refurbished 1d mk2's? En zoja, waar kan ik die dan vinden.
                          Thank you

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nu nog 1D kopen? HELP

                            Waar kan ik zo'n refurbished 1D mark III vinden ?
                            Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nu nog 1D kopen? HELP

                              die mark 3's via ebay, en dan kan je metteen kopen bij canon.nl

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nu nog 1D kopen? HELP

                                Oorspronkelijk geplaatst door Andy L Bekijk bericht
                                die mark 3's via ebay, en dan kan je metteen kopen bij canon.nl
                                De Ebay Canon outlet stores verzenden niet naar het buitenland.

                                Comment

                                Working...
                                X