Re: Nu nog 1D kopen? HELP
... ik moet Matthias hier ook gelijk in geven ... ik had ei zo na een 5D gekocht (met 70-200 4.0 IS en bizarrerwijze een lowcost 28-105 4.0-5.6) toen de bijna maagdelijke 1D voor de verzameling, gereserveerd bij een kennis, een half jaar vroeger ter beschikking kwam (hij kon een 1Ds kopen voor een schappelijke prijs om weer naast zijn 5D te dienen en die is veel beter voor statische binnenopnames) ... die 1Ds heb ik ook maar direkt gereserveerd voor de verzameling daar ook visueel in heel mooie staat (kan wel nog even duren he) ... er was een tweede jonge batterij bij en dus maar eens gebruiken ... tja ... daar komen toch wel opvallend mooie foto's uit op ISO 200-400. Ik ben in tegenstelling tot Matthias wel tevreden over de jpegs (wil ook enkele jpegs sturen via PM indien gewenst). Vorige week heb ik de dingen die bij de 1D waren die ik niet wil houden doorgegeven aan een Nederlandse Eos verzamelaar en die heeft alle drie de 1D modellen. Hij is meer dan 30 jaar professioneel actief en schrijft over de 1D, ik citeer " Hoewel de laatste 2 meer mogelijkheden hebben dan de 1D is de kleurstelling van de 1D de beste ". Alhoewel ik ooit een 5D moet hebben in de verzameling, is dit door die 1D te gebruiken op de (heel) lange baan geschoven en nu zit ik te twijfelen tussen een 1DIIn en een 1DIII ... de 1DIIn 's zijn nog altijd 1300 en meer voor een proper exemplaar en dat is natuurlijk niet meer zo ver af van de 1990 die Canon voor een refurbished exemplaar vraagt
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias
Bekijk bericht
Comment