Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon in de autosport

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon in de autosport

Ik schiet ook vaak tijdens autosport-events en merk wel dat ik op sommige plaatsen (zoals Francorchamps) tekort kom met mijn 70-300mm lens. Met mijn 200mm kom ik al zeker tekort. Het hangt dus wel af van het circuit waar je gaat trekken vind ik. Op sommige circuits is 300mm best voldoende, op andere heb je toch 400mm en meer nodig (vind ik persoonlijk). Scheelt ook weer als je voor of achter de draad staat natuurlijk...

Nu ben ik ook van plan om de Canon lens 100-400 mm IS aan te schaffen, maar ik vraag mij af of mijn 350D body daar niet te licht voor is? Ben een paar jaartjes niet meer zo actief bezig geweest met fotografie-sites door te nemen dus ik ben niet meer echt up-to-date. Wel plan ik volgend jaar een nieuwe body te kopen (in de lijn van de 50D) maar voorlopig moet ik het dus nog doen met de 350D.

Aangezien ik veel autosport-kiekjes neem en de lens dus snel moet zijn, vraag ik mij dus af of de 100-400mm een goede optie is. En dat kan dan meteen ook als antwoord dienen voor de threadstarter.
    Canon EOS 350D - Canon EFS 18-55mm - Sigma 18-200mm 1:3.5-6.3 - Canon EF 75-300mm 1:4-5.6 III USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanquish Bekijk bericht
      Aangezien ik veel autosport-kiekjes neem en de lens dus snel moet zijn, vraag ik mij dus af of de 100-400mm een goede optie is. En dat kan dan meteen ook als antwoord dienen voor de threadstarter.
      Ik denk niet dat de 100-400 hier de beperkende factor zal zijn, maar eerder de 350D.
      De lens werkt perfect op de 350D, maar ik heb toch gemerkt dat ik veel meer gelukte panning shots heb met de 40D.

Kijk even naar deze thread : nog enkele van Spa en deze SRO GT3 in Spa en dan deze nog 1000 km de Spa ... al deze foto's zijn met de 100-400 genomen

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
        Ik denk niet dat de 100-400 hier de beperkende factor zal zijn, maar eerder de 350D.
        De lens werkt perfect op de 350D, maar ik heb toch gemerkt dat ik veel meer gelukte panning shots heb met de 40D.

Kijk even naar deze thread : nog enkele van Spa en deze SRO GT3 in Spa en dan deze nog 1000 km de Spa ... al deze foto's zijn met de 100-400 genomen

Mark
        Wel, ik kan ze dan ook meteen met de mijne vergelijken want heb ook foto's genomen tijdens de 1000 kms van Spa enkele weken geleden. En moet zeggen dat ze er goed uitzien...de kleuren komen beter uit en ze zijn goed scherp.

Ondertussen ben ik wat gaan bijlezen op dit forum en heb inderdaad begrepen dat de 350D trager schiet en ik daardoor last zal ondervinden (bij pannings en zo). Daarom ook dat ik een nieuwe body plan te kopen, maar daar moet nog eerst wat voor gespaard worden.

Alvast bedankt voor de tips!
        Canon EOS 350D - Canon EFS 18-55mm - Sigma 18-200mm 1:3.5-6.3 - Canon EF 75-300mm 1:4-5.6 III USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dve Bekijk bericht
          Canon EF-S 18-55mm F:3.5-5.6 IS prijs: 169€
          Canon EF-S 17-85mm F:4.0-5.6 IS USM prijs: 355€
          Waarom niet de Tamron 17-50 2.8? In mijn ogen een betere lens dan 2 bovenstaande Canons : scherper en lichtsterker en met 365 € past die netjes in je budget

Wat de keuze van de winkel betreft, persoonlijk heb ik zowel bij Konijn als S73 niets dan goede ervaringen ivm aankoop.
          Van dienst naverkoop nog geen gebruik moeten maken...
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
            Waarom niet de Tamron 17-50 2.8? In mijn ogen een betere lens dan 2 bovenstaande Canons : scherper en lichtsterker en met 365 € past die netjes in je budget
            Voor mij komt deze lens totaal niet aan bod ... omdat ze geen IS heeft, en de 2.8 lichtsterkte heb je niet echt nodig voor auto's, want meestal gaan ze toch nergens naartoe

Het zal zonder twijfel een goede lens zijn, maar ik probeer altijd IS lenzen te kopen (als de 10-22 in een is versie zou uitkomen verving ik direct de mijne ) omdat het gewoon onmisbaar is voor auto fotografie vind ik, en als je dan ziet dat de 17-85 te vinden is voor 250 Euro in de aanbieding sectie van BD zou ik toch niet twijfelen hoor.

Als je nieuw koopt ga dan naar Studio73, heel vriendelijke mensen, schitterende service en goede prijzen ... konijn haalt maar 1 op 3 hier, bij deze laatste zien ze mij (en verschillende van mijn collega's) in elk geval nooit meer terug het enige wat je bij konijnenberg vind zijn lage prijzen, maar dat is ook alles wat je er kan verwachten, al de rest is absoluut hun sterkste kant niet

Mark

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanquish Bekijk bericht
              Ondertussen ben ik wat gaan bijlezen op dit forum en heb inderdaad begrepen dat de 350D trager schiet en ik daardoor last zal ondervinden (bij pannings en zo). Daarom ook dat ik een nieuwe body plan te kopen, maar daar moet nog eerst wat voor gespaard worden.
              Als je kan ga dan nu voor een 40D, voor de prijs is dit absoluut de beste prijs/kwaliteit verhouding op dit moment, de 50D is mooi, maar persoonlijk heb ik de extra's tov de 40D niet echt nodig, de 1dIII is te duur voor mij, een 5dII voor de pitlane en photo shoots ... die zit in de pipeline (als mijn rekening mee wil toch )

Hou je 350D gewoon als 2e body, voor paddock en pitlane is die prima te gebruiken, en je krijgt er toch niets meer voor 2e hands (ik heb de mijne ook nog altijd trouwens, gebruik hem om mijn schaalmodellen mee te fotograferen )

Mark

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                Als je kan ga dan nu voor een 40D, voor de prijs is dit absoluut de beste prijs/kwaliteit verhouding op dit moment, de 50D is mooi, maar persoonlijk heb ik de extra's tov de 40D niet echt nodig, de 1dIII is te duur voor mij, een 5dII voor de pitlane en photo shoots ... die zit in de pipeline (als mijn rekening mee wil toch )

Hou je 350D gewoon als 2e body, voor paddock en pitlane is die prima te gebruiken, en je krijgt er toch niets meer voor 2e hands (ik heb de mijne ook nog altijd trouwens, gebruik hem om mijn schaalmodellen mee te fotograferen )

Mark
                Dat ben ik inderdaad van plan, mijn 350D als pitlane en paddock toestel te gebruiken. Blijft ook goed voor huis-tuintje-fotografie. Want zoals je zegt, 2de hands krijg je er toch bijna niks meer voor.

Heb net in de winkel de 50D met 100-400mm Canon lens in mijn handen gehad en moet zeggen dat ik toch wel verkocht ben hoor. In september plan ik die toch in huis te halen.

Comment

Hallo,
                  Het heeft even geduurd, maar eindelijk alles aangekocht
                  Eerst wat info opgevraagd bij Konijnenberg, dit met betrekking tot het in aanbieding van een Aktie
                  Canon EOS 40D + EF-s 17-85 IS USM + extra batterij + Canon tas + 4GB geheugen
                  Dit voor de prijs van 970 €.
                  Direct een telefoontje gedaan. Deze Aktie was alleen voor Nederland en door Canon Nederland.
                  Voor de Belgen noga???????
                  Voor de rest hadden ze niet veel tijd en alle prijzen zijn VAST.

Vanmorgen naar Studio73 / Geel geweest. Deze mensen hadden tenminste tijd ook al stond de winkel vol. Zaterdag voormiddag.
                  Vertelde wat mijn doel en keuze was. Perfect, stelde niks anders voor.
                  Wat heb ik gekocht
                  Canon EOS 40D Body + Canon EF-s 17 – 85 mm IS USM. Ik kreeg deze voor de prijs van een kit, ook al hadden ze geen kit beschikbaar.
                  Canon lens hood EW-73B
                  Transcend CF 4GB 133x (kreeg ik gratis)
                  Photo cleaning kit (kreeg ik gratis)
                  Canon EF 70 – 200 mm F 4.0 L IS USM
                  LowePro Rugzak Flipsade 300 black

Alles is tot in de puntjes uitgelegd. Dit is echte SERVICE en heel vriendelijke mensen
                  En nu maar gaan foto’s trekken

Nu nog op zoek naar de juiste Filter
                  Wie kan daar bij helpen
                  B + W UV filter UV 67 MRC (67 mm) GG 375
                  is dit goed voor de 70 - 200 mm lens

iedereen nogeens bedankt voor alle info en hints
                  een gelukkig man

Comment

Die 17-85mm kan je heel makkelijk vinden voor 200-225 EUR 2dehands. Zijn er genoeg die er aanbieden....
                    Misschien als je bereid bent je dingen in holland te kopen, kan je al toch een 100-150 EUR uitsparen ofzo ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dve Bekijk bericht
                      Nu nog op zoek naar de juiste Filter
                      Wie kan daar bij helpen
                      B + W UV filter UV 67 MRC (67 mm) GG 375
                      is dit goed voor de 70 - 200 mm lens

iedereen nogeens bedankt voor alle info en hints
                      een gelukkig man
                      Nog een tevreden klant van Studio73 je hebt wel een mooie prijs gekregen hé, kompleet gesteld voor een mooi, laag bedrag.

Ik moet even nakijken, maar ik dacht dat ik mijn B&W UV filter nog had van mijn 17-85 indertijd, die is 67mm als ik mij niet vergis, die past dus zowel op de 17-85 als op de 70-200 f4 ... ik zoek hem wel even voor je op als je wilt, mag je hem aan de helft van de nieuwprijs hebben.

Mark

Comment

Canon EOS 40D Body + Canon EF-S 17 – 85 mm IS USM
                        Canon EF 70 - 200 mm F 4.0 L IS USM

Dus ik moet niks meer kopen op dit ogenblik.

Het enige waar ik nog op zoek ben is voor beide lenzen een UV filter
                        Liefst van B + W

B + W UV filter UV 67 MRC (67 mm) GG 375 = richtprijs 73 €

Als ik weer wat gespaard heb:
                        Canon EF-S 17-55mm F 2.8 IS USM richtprijs 980 €

Ben al heel tevreden met wat ik vandaag heb gekocht. Binnen 14-dagen vertrek ik naar Duitsland / Nurburgring (Groene Hel). Hoop daar heel wat foto's te trekken.
                        Neem zeker mijn Laptop mee.

Comment

Laat maar iets weten voor de B+W filter. Moet wel in perfecte staat zijn

Comment

Ik was vandaag 2.133,00 € kwijt, dus binnen budget.

Comment

zou de canon lens 100-400 f 4.5-5.6 L IS USM ook een goede keuze zijn om autosport tefotograferen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pedr0 Bekijk bericht
                                zou de canon lens 100-400 f 4.5-5.6 L IS USM ook een goede keuze zijn om autosport tefotograferen
                                De autofocus van de 100-400 is snel genoeg voor de meeste sporten, ook voor autosport.
                                Maar de AF-snelheid hangt ook voor een deel af van de camerabody, bij panning is elke Canon camerabody wel snel genoeg als je de 100-400 er op zet. Maar voor tegemoet komende wagens aan een vrij hoge snelheid zullen de goedkopere camerabody's problemen hebben om scherp te blijven stellen met de servo-AF.
                                Bij de 40D/50D moet je dan zeker het centrale scherpstelpunt gebruiken, de andere reageren wat trager. Met een 1D maakt het niet uit welk punt je kiest, want dat zijn allemaal snelle AF-punten.
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X