Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon in de autosport

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Caon in de autosport

Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
    Vaak ben ik het met je beweringen eens, maar bij deze toch niet.
    De IS versie is absoluut NIET heel wat wat beter, maar ietsjes beter waarbij het verschil echt minimaal is.
    De 70-200 4L is al een van de scherpste zoomlenzen. De IS versie is volopen ietsjes scherper, maar niet veel scherper. Ik vraag mij af of het verschil op een crop camera ook wel te zien is.
    Boven 4.0 zie je geen verschil meer. Ik spreek uit ervaring. Ik heb zelf net als jou de 70-200 2.8L IS, maar heb daarvoor een lange tijd met de 4L IS gefotografeerd en daarvoor met de 4L

Ik zou de 70-200 4L aanraden icm een 40D. Wel met grip en eventueel een flits.
    Ik heb ze zelf nooit gebruikt, de f4 met of zonder IS, maar bij de tests van http://www.photozone.de/2Equipment/ zie ik toch een vrij groot verschil tussen de twee, zeker op f4.
    Het is best mogelijk dat ik ooit nog een tweedehands 70-200 f4 L IS koop, want ik heb de lichtsterkte van de f2,8 lang niet altijd nodig.
    Dan zou ik voor de meeste sportfoto's de 70-200 f4 L IS meenemen (die is heel wat lichter), en voor concertfotografie de 70-200 f2,8 L IS.

Het is niet alleen voor de scherpte, maar beeldstabilisatie vind ik zo handig dat ik niet gemakkelijk een tele zonder IS (OS, VC..., naargelang het merk) zal kopen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik heb ze zelf nooit gebruikt, de f4 met of zonder IS, maar bij de tests van http://www.photozone.de/2Equipment/ zie ik toch een vrij groot verschil tussen de twee, zeker op f4.
      Het is best mogelijk dat ik ooit nog een tweedehands 70-200 f4 L IS koop, want ik heb de lichtsterkte van de f2,8 lang niet altijd nodig.
      Dan zou ik voor de meeste sportfoto's de 70-200 f4 L IS meenemen (die is heel wat lichter), en voor concertfotografie de 70-200 f2,8 L IS.

Het is niet alleen voor de scherpte, maar beeldstabilisatie vind ik zo handig dat ik niet gemakkelijk een tele zonder IS (OS, VC..., naargelang het merk) zal kopen.
      Ik had een 2,8 IS, wou overstappen naar de 4 IS, wegens beter en lichter.
      Toen besloot ik naar een Nikon D700 over te stappen en ben geëindigd met een LX3, hihihihiiii!
      Jawadden ......

Let wel, dat bij Zone, ze testen op Crop-Cams en niet op FF, dat scheelt een slok op een borrel!

De schreeuw van veronique
      « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
        Ik had een 2,8 IS, wou overstappen naar de 4 IS, wegens beter en lichter.
        Toen besloot ik naar een Nikon D700 over te stappen en ben geëindigd met een LX3, hihihihiiii!
        Jawadden ......

Let wel, dat bij Zone, ze testen op Crop-Cams en niet op FF, dat scheelt een slok op een borrel!

De schreeuw van veronique
        De 70-200 f4 L IS hebben ze ondertussen ook al op een full-frame getest, en dat ziet er toch heel erg goed uit:

En ik heb al een compactje (G9), maar die komt eigenlijk niet veel uit de kast.
        Ik heb er nog geen 1000 foto's mee gemaakt op 1,5 jaar, mijn 1D MKIII is van december vorig jaar, en die is vorige zondag al over de 10.000 kliks gegaan...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Ha, FF ook, dat wist ik nog niet

Komt overeen met mijn bevindingen
          Crop Allé Loeja Djezus Maria wasda?
          FF: Allé Loeja een slokje minder, maar was da?

Kan ook niet anders, hé!
          Het blijft een van de strafste optieken op de markt

Veronique

Comment

Hallo,

Iederen hartelijk denk voor de vele reactie's.
            Ga deze allemaal eens rustig lezen en opschrijven
            wat is er mij niu reeds duidelijk:
            Canon EOS 40D = OK
            2 lenzen zeker
            Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS of Canon EF-S 17-85mm IS ???
            Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM prijs 585€ nieuw ???

Tweedehands gevonden: Canon EF 70-200mm F/2.8L USM + Zonnekap ET83II
            vvraagprijs : 929 €
            Nog steeds geen IS lens en is dit zijn geld waard tegenover de 4.O L versie

Voorkeur gaat naar originele Canon lenzen.

Comment

Dat vraag ik mij dus ook af; welk dat de betere "begin"lens is.

De EF-S 18-55 F3.5-5.6 IS of de EF-S 17-85mm IS.

Comment

De EF-S 17-85mm IS heeft het meest en mooiste bereik, waar je toch al wat kanten mee op kunt.
                Lenzen groeien mee, hoe beter je wordt, hoe duurder ze worden

Comment

Re: Canon in de autosport

Als ik mijn aankopen zou moeten overdoen zou ik terug resoluut voor de 17-85 IS gaan en er een 70-200 f4 IS bijkopen

Die 70-200 2.8 voor 929 zou ik gewoon niet kopen omdat er geen IS op staat ... akkoord je hebt het niet 'nodig', maar het is toch zo nuttig als je het wel hebt.

Daarom heb ik ook zoveel geld uitgegeven aan de 70-200 f2.8 L IS USM en de 100-400 IS, bij Canon kost IS je een kleine 500 Euro extra meestal ... maar ik vind het elke Euro waard als ik eerlijk moet zijn.

Trouwens de 17-85 IS is dikwijls 2e hands te vinden, zo heb ik ze jaren geleden ook gekocht ... en een jaar later verkocht met maar 50 Euro verlies, wat ik absoluut niet erg vond , om de 17-55 te kopen, die toen nog 1000 Euro kostte maar die zeker niet drie keer zo goed is als de 17-85.

Versta me niet verkeerd, de 17-55 is een schitterende lens, maar als je dan ziet dat tegenwoordig de 17-85 aan 250 Euro te vinden is zou ik niet twijfelen, de 17-55 f2.8 als eerste lens is zeker geen miskoop, maar wil je direct al zoveel geld uitgeven aan één enkele lens ?

Bottom line : koop een 17-85 2ehands en de 70-200 f4 IS en je hebt een schitterende set

Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk bericht
                    je mist iets (en dat is dan nog niet eens op 10mm, denk aan de mogelijkheden! ):
                    http://farm4.static.flickr.com/3542/...32269932_o.jpg
                    Dat is een hele mooie foto, maar op 18mm kan ik met de 17-55 2.8 die ik wel meeheb ook mijn plan trekken

Ik heb de 10-22 wel voor het tuning salon in Mechelen gebruikt, maar toen had ik mijn statief (op wieltjes ) mee, dus kon ik lange sluitertijden gebruiken, hand held zie ik dat niet zo zitten eerlijk gezegd (en neen ik drink geen koffie maar heb toch geen al te stabiele grip moet ik toegeven, dus IS blijft DE oplossing voor mij )

Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Om het je een beetje moeilijk te maken.. Waarom geen 40D + 100-400?
                      200 is soms misschien wat kort.
                      Achteraf kun je nog een tamron 17-50 2.8 bijkopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                        Om het je een beetje moeilijk te maken.. Waarom geen 40D + 100-400?
                        200 is soms misschien wat kort.
                        Achteraf kun je nog een tamron 17-50 2.8 bijkopen.
                        40D = 685,00 EUR
                        100-400 IS = 1379,00 EUR

Hierdoor gaat ie toch behoorlijk boven zijn vastgesteld budget imo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Speedy G. Bekijk bericht
                          Hierdoor gaat ie toch behoorlijk boven zijn vastgesteld budget imo.
                          Als je alles nieuw koopt wel ja..

Comment

100-400 is te vinden voor 1000, een 40D in kit met een 17-85 voor 600 moet ook doenbaar zijn. Maar de vraag is natuurlijk of hij niet liever alles nieuw heeft

dan zou ik gaan voor een 40D + 17-85 + 70-200
                            I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Comment

Hallo,

Eens Lief in de ogen van mijn vrouw gekeken.
                              Moet wel bij de beste/service/winkel kopen.
                              Dus dat is nog een vraagje : BIJ WIE Konijn of Studio73 (Turnhout of wat)
                              Ik wil gewoon op een weekse dag langs gaan.
                              Wat lig er vast:

Canon EOS 40D prijs: 685€
                              Canon EF 70-200mm F:4.0 L IS USM prijs: 1059€
                              Sandisk CF 8.0 GB Extreme III prijs: 54€

Maar de volgende lens nog, ik blijf twijfelen, wie haalt mij over de streep.
                              Ben echt geen voorstander voor 2de hands spullen, of weet er iemand een winkel die ook garantie geeft. Bij 2de hands lees je regelmatig in perfecte staat met gebruikssporen???

Canon EF-S 18-55mm F:3.5-5.6 IS prijs: 169€
                              Canon EF-S 17-85mm F:4.0-5.6 IS USM prijs: 355€

Dan nog een setje UV filters van B&W

Ik weet en mag naar de 2200 € gaan

Comment

You are very smart, allez je keuze toch

zo houden

Canon EF-S 17-85mm F:4.0-5.6 IS USM prijs: 355€

en

G1 permanent UV filters

Fantastique, geloof me!