Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax K7 aangekondigd op 21 mei

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pentax K7 aangekondigd op 21 mei

Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
    Ook als real option, of als "inCam" conversie??
    Bon, nooit geweten, heel straf. (of totaal vergeten)
    Ik zat toen wel in de vreselijkste periode van mijn leven’tje (Brrrrhhhh)
    Als real option: je kon de camera gewoon instellen op PEF (Pentax RAW) of op DNG. Overigens was DNG niet zo interessant want zonder compressie. Ik geloof dat een DNG iets rond de 18 MB (of zo) was. Ik stelde de camera in op PEF (wel met compressie - zo'n 12 MB) en converteerde die naar DNG onder Lightroom (met compressie - 10 MB.)
    Daarom is DNG met compressie op de K-7 een echt voordeel...

Iedereen maakt goede, slechte en vreselijke periodes mee in zijn/haar leven. 't Belangrijkste is dat je het te boven komt en hoe je er tegenaan kijkt...
    http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
      Als real option: je kon de camera gewoon instellen op PEF (Pentax RAW) of op DNG. Overigens was DNG niet zo interessant want zonder compressie. Ik geloof dat een DNG iets rond de 18 MB (of zo) was. Ik stelde de camera in op PEF (wel met compressie - zo'n 12 MB) en converteerde die naar DNG onder Lightroom (met compressie - 10 MB.)
      Daarom is DNG met compressie op de K-7 een echt voordeel...
      Haja, de huidige DNG's zijn: lossless compressed en meestal kleiner, dan de brand-raw's.
      Grootste DNG voordeel "vind ik" dat er geen files worden bijgemaakt >na de Edit!
      + de open documentatie ervan, natuurlijk

Iedereen maakt goede, slechte en vreselijke periodes mee in zijn/haar leven. 't Belangrijkste is dat je het te boven komt en hoe je er tegenaan kijkt...
      Pentax kwam toen even in een zwart jaar en op een donkere grimmige plaats te staan!
      Je kant dat wel: ***associaties, mijnentwege
      >> alles nieuw terug verkocht, enz, tsss!

Ik kan de naam Pentax “nu” terug aanhoren en hun producten ten volle appreciëren.
      Enfin, alles is nu terug “beautifullllll”

veronique
      « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Pentax kwam toen even in een zwart jaar en op een donkere grimmige plaats te staan!
        Je kant dat wel: ***associaties, mijnentwege
        >> alles nieuw terug verkocht, enz, tsss!

Ik kan de naam Pentax “nu” terug aanhoren en hun producten ten volle appreciëren.
        Enfin, alles is nu terug “beautifullllll”

veronique
        Dito here, al heb ik altijd wel een zwak blijven behouden voor het merk... Om eerlijk te zijn, het wordt den deze of de E-30 (die Zuiko's )

Comment

Even afwachten wat de verbeterde autofocus geeft. Maar ... waarschijnlijk is men beslissing al gemaakt, iemand een K10D??
          Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Als ISO 800 werkelijk bruikbaar is en de autofocus inderdaad iets accurater als op de K10D dan wordt de K7 wellicht m'n tweede body, of beter gezegd: wordt de K10D mijn tweede body.
            Toch jammer dat de X-sync tijd weer op 1/180ste ligt. Daar kon men toch wel enige progressie maken mij dunkt.
            SITE: http://www.xraypictures.be
            FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xray Bekijk bericht
              Als ISO 800 werkelijk bruikbaar is en de autofocus inderdaad iets accurater als op de K10D dan wordt de K7 wellicht m'n tweede body, of beter gezegd: wordt de K10D mijn tweede body.
              Toch jammer dat de X-sync tijd weer op 1/180ste ligt. Daar kon men toch wel enige progressie maken mij dunkt.
              Bwa, wat is werkelijk bruikbaar? Deze is met de K20D gemaakt op 4000 ISO bij valavond op de Gentse feesten...

Gebruikte lens: Pentax FA*200 2.8
              Akkoord, ruis vergroot, DR verkleint, oplossend vermogen verkleint... maar dat wil niet zeggen dat het resultaat onbruikbaar is he.
              Ik werk 90% met de Bigma op de K20D uit de losse hand in TAV modus, met auto ISO 100-2500...

Iedere verbetering in ruis, DR en AF is natuurlijk welkom, maar bij mij begint het serieus te kriebelen.
              Groetjes van tozumi

Bezoek hier mijn webstek

Comment

Ik ben toch van dezelfde mening als Trebs. Als ik de prijzen zie van Pentax en wat de kwaliteit en het kunnen van hun camera's betreft dan kan men niks anders besluiten dat een Nikon en Canon overprijst zijn. Ik had vroeger een Nikon 601 SLR en toen ik (redelijk impulsief) een D70s kocht dacht ik niet na over een ander merk alhoewel ik amper iets van (kwaliteits) lenzen had maar ik kende er toen nog niet zoveel van en dus was Nikon de logische keuze. Ik zit momenteel met een D300 wat een prachttoestel is maar wetende wat ik nu weet dan was ik ongetwijfeld voor Pentax gegaan. Proficiat aan deze die deze K7 gaan aankopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
                  Bwa, wat is werkelijk bruikbaar? Deze is met de K20D gemaakt op 4000 ISO bij valavond op de Gentse feesten...
                  ...
                  Iedere verbetering in ruis, DR en AF is natuurlijk welkom, maar bij mij begint het serieus te kriebelen.
                  Nulletje teveel? Je bedoelde wellicht 400 iso.
                  Hier kriebelt het ook al, maar 'k wacht toch nog op grondige tests van de K7.
                  Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                    Nulletje teveel? Je bedoelde wellicht 400 iso.
                    Hier kriebelt het ook al, maar 'k wacht toch nog op grondige tests van de K7.
                    Volgens de EXIF is het echt ISO 4000. Moet zeggen dat me dat niet tegenvalt... veel beter dan mijn K10D het deed op hoge iso's...
                    www.indetailfotografie.nl

Comment

Da's dan ook het enige waar de D300 de K-7 voorblijft, al de rest is in het voordeel van de Pentax, met dan nog eens een prijskaartje dat gevoelig lager ligt bij introductie...!
                      Haalt de Pentax dan ook 8fps?
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                        Volgens de EXIF is het echt ISO 4000. Moet zeggen dat me dat niet tegenvalt... veel beter dan mijn K10D het deed op hoge iso's...
                        Wel "zwaar en slecht" aan gefoefelt, in P'P'
                        « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht

Gebruikte lens: Pentax FA*200 2.8
                          Akkoord, ruis vergroot, DR verkleint, oplossend vermogen verkleint... maar dat wil niet zeggen dat het resultaat onbruikbaar is he.
                          Ik werk 90% met de Bigma op de K20D uit de losse hand in TAV modus, met auto ISO 100-2500...

Voor publicaties wordt vaak vereist dat de foto's onbewerkt binnengestuurd worden. Ruis verminderen en opscherpen is dus uit den boze. Dat doen fotoredacties vaak liever zelf, met soms vreemde gevolgen... Vandaar dat een werkbare ISO 800 aangenaam zou zijn. Let wel, in 80% van de gevallen volstaat ISO 200 maar met 800 heb je toch een pak meer mogelijkheden. Vandaar m'n wil. Eigenlijk hangt een betere AF daar sterk aan vast want het is meestal in donkere omgevingssituaties dat de K10D het moeilijk krijt om accuraat scherp te stellen.
                          SITE: http://www.xraypictures.be
                          FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

Comment

Wel "zwaar en slecht" aan gefoefelt, in P'P'
                            Voor de gelovigen én de ongelovigen HIER een printscreen van het RAW bestand in de Pentax Photo Browser...
                            Zoveel is er dus niet aan gefoefeld he.
                            Dat de foto scheef staat is wel de fout van de BD-er in het gele jasje en vooral van al de Duveltjes die we samen gedronken hebben
                            Groetjes van tozumi

Bezoek hier mijn webstek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              Haalt de Pentax dan ook 8fps?
                              En wat ga je doen met 8 bps, behalve indruk proberen maken op de meisjes...?

Comment

Komt samsung ook met een tweeling van deze camera?
                                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Working...
                                X