Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cursus - vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• cursus - vraagje

Beste,

Ik ben nieuw in de wereld van fotografie en volg een cursus via de post. Nu vindt ik het antwoord op een vraag niet, zouden jullie mij kunnen helpen

Vraag
    * Wat is het kenmerkend verschil tussen een SLR en een compactcamera
    Mogeljke antwoorden
    * De zoeker zit boven de lens
    * De automautische scherpstelling
    * De volautomatische flits en autofocus

Alvast hartelijke dank

Re: cursus - vraagje

Oorspronkelijk geplaatst door vpdavid_1 Bekijk bericht
    Beste,

Ik ben nieuw in de wereld van fotografie en volg een cursus via de post. Nu vindt ik het antwoord op een vraag niet, zouden jullie mij kunnen helpen

Vraag
    * Wat is het kenmerkend verschil tussen een SLR en een compactcamera
    Mogeljke antwoorden
    * De zoeker zit boven de lens
    * De automautische scherpstelling
    * De volautomatische flits en autofocus

Alvast hartelijke dank
    Die vraag is ook redelijk achterhaald. Normaal is het antwoord "je kijkt niet door de lens, maar boven de zoeker".

Maar tegenwoordig bestaan er ook '"SLR"s zonder spiegel en toch zijn ze niet echt compact te noemen. Ik denk bijvoorbeeld aan de LUMIX GH1, met zijn LCD zoeker.

Had ik ook al met m'n Nikon 8400, jaren geleden. Was ook niet echt toestal dat je "compactje" kon noemen...

Juister antwoord zou zijn: mogelijkheid om lens te wisselen en bij digitale slr's: grotere sensor en betere beeldkwaliteit.

Comment

Er is niet één verschil... er zijn veel verschillen.
      Hier kan je al heel wat info vinden over hoe een dslr werkt:
      http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_single-lens_reflex_camera

mvg, daniel
      Canon 5D II + 430EX II | EF 24-105 f/4 L IS USM - EF 70-200 f/4 L IS USM - Sigma 50 f/1.4 EX DG HSM
      flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door g-flow Bekijk bericht
        Er is niet één verschil... er zijn veel verschillen.
        Hier kan je al heel wat info vinden over hoe een dslr werkt:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_single-lens_reflex_camera

mvg, daniel
        Nee, er is maar 1 verschil:
        Bij een SLR kijk je via een optisch systeem met spiegel door de (enige) lens en bij niet SLR's niet.
        ALLE andere opties kunnen zowel bij SLR's als andere voorkomen.

Ik kijk niet bij wikipedia.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
          Nee, er is maar 1 verschil:
          Bij een SLR kijk je via een optisch systeem met spiegel door de (enige) lens en bij niet SLR's niet.
          ALLE andere opties kunnen zowel bij SLR's als andere voorkomen.

Ik kijk niet bij wikipedia.
          Das een andere stelling. Het ging om spiegel vs compact. De vraag en MP antwoorden die de TS kreeg waren ongenuanceerd en dus fout.

Bijvoorbeeld:

etc..

...hebben allemaal geen spiegel, en toch zijn ze verre van een compactcamera.

Moest ik in de klas zitten van die cursus, ik zou toch wel mijn vinger even opsteken denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk
            wat een ongelooflijk stupied gestelde vraag.
            ik zou mijn geld terugvragen als je voor die cursus betaald hebt.
            Inderdaad.
            "De zoeker zit boven de lens" is zelf geen kenmerkend verschil, bij compactjes of camera's met LCD zoeker (zoals de Lumix hierboven) zit die ook vaak boven de lens

Bijvoorbeeld

of nog beter .

jaja...

Comment

Het enige goede antwoord iiiissssss.............

Neem cursus in rechterhand, ga naar vuilbak, doe de vuilbak met rechterhand open en gooi er de cursus die zich in uw linkerhand bevindt in.

Vraag opgelost, nu de volgende

Comment

Een hele oude cursus in de analoge tijd waarin de zoeker van een compact boven of zelfs naast de lens zat.
                Dat is het goede antwoord zoals vermeld werd.
                Er is wel wat veranderd met het digital fotograferen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Forestwalker Bekijk bericht
                  Een hele oude cursus in de analoge tijd waarin de zoeker van een compact boven of zelfs naast de lens zat.
                  Dat is het goede antwoord zoals vermeld werd.
                  Er is wel wat veranderd met het digital fotograferen.
                  Klopt ook niet hé, digitale compactjes van tegenwoordig - ondanks het groot scherm achteraan - hebben ook nog kleine zoeker naast of boven lens...

bijv: http://www.canonrumors.com/pics/sd1100.jpg

Comment

spijtig genoeg niet alle compactjes hebben die zoeker, wat het knap lastig maakt om bij sterk zonlicht nog iets te zien
                    hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Ja je hebt digitale compacts met optische zoekers maar dat wordt steeds minder.
                      Als de zon in het display valt zie je inderdaad niets scherp meer.
                      Ik heb juist daarom verleden jaar een Canon Ixus met optische zoeker gekocht terwijl de betere en nieuwe Canon Ixus zonder zoeker er naast lag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                        Das een andere stelling. Het ging om spiegel vs compact. De vraag en MP antwoorden die de TS kreeg waren ongenuanceerd en dus fout.

Moest ik in de klas zitten van die cursus, ik zou toch wel mijn vinger even opsteken denk ik
                        Het ging om het kenmerkende verschil en niet alle mogelijke verschillen in de praktijk.
                        Mijn antwoord was onweerlegbaar correct.
                        Het kenmerkende verschil tussen SLR en ALLE andere , dus OOK compact.

Comment

Alleen was dat antwoord van jou niet één van de multiple-choice antwoorden.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                            Het ging om het kenmerkende verschil en niet alle mogelijke verschillen in de praktijk.
                            Mijn antwoord was onweerlegbaar correct.
                            Het kenmerkende verschil tussen SLR en ALLE andere , dus OOK compact.
                            Tuurlijk, als je zelf je vraag opstelt met antwoord, klopt het natuurlijk.

Het gaat hier wel om de vraag en mogelijke antwoorden in de eerste post...
                            Die is gewoon helemaal fout, punt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                              Tuurlijk, als je zelf je vraag opstelt met antwoord, klopt het natuurlijk.

Het gaat hier wel om de vraag en mogelijke antwoorden in de eerste post...
                              Die is gewoon helemaal fout, punt.
                              Even bij de les blijven:
                              Ik heb helemaal niet op de startpost gereageerd, vond het meteen al flauwekulantwoorden.
                              Beter geen cursus, dan 1 waar het materiaal slecht/verwarrend wordt aangeboden.
                              Mijn antwoord was gericht aan g-flow

Comment

Working...
                              X