Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax ist-DL met 4GB SD kaart??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pentax ist-DL met 4GB SD kaart??

Hallo mede-foto-fielen,

Ik wil eens proberen meer foto´s in raw te gaan schieten. Daarvoor wil ik een grotere geheugenkaart gaan gebruiken in bovengenoemde camera. Ik heb zojuist de firmware van de camera geupdate van versie 1.0 naar 1.03. Hiermee zou het toestel grotere geheugenkaarten ondersteunen, maar tot hoe groot kan ik niet terugvinden. De een zegt dat 4GB nog ondersteund wordt, de ander zegt dat maximaal 2GB mogelijk is.

Hoe zijn de ervaringen van mede-Pentax gebruikers?

Groeten,
    Mischa
    Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

Re: Pentax ist-DL met 4GB SD kaart??

Kun je vinden in de handleiding oid of de camera FAT 16 of 32 ondersteunt, bij FAT 16 is 2GB het maximum, bij 32 zou 4 GB mogelijk moeten zijn. Op mijn oude 4GB zat een schakelaartje om de kaart in 2 x 2GB te verdelen voor FAT 16 camera's.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Re: Pentax ist-DL met 4GB SD kaart??

Helaas, niets over FAT xx te vinden in de manual.

Wat mij onzeker maakt is dat de een een 32GB heeft gebruikt in een istDL en de ander problemen heeft met een 4GB.

Groeten,
      Mischa
      Pentax ist DL ; DA 16-45/4 AL ED ; Tamron 28-300 f/3,5-6,3 AF Aspherical XR IF Macro ; Pentax-A SMC 50mm f/1,7 ; Pentax 1,7x AF Conv ; Sigma EF-500 DG ST ; Fujifilm Finepix HS20exr ; Fujifilm Finepix F70EXR

Comment

Working...
      X