Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR of compact camera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: DSLR of compact camera?

Oorspronkelijk geplaatst door breaker9240 Bekijk bericht
    Hoy,

bovenstaand toestel is dit eentje van deftige kwaliteit?
    Of zou ik eerder naar de canon 450 gaan of de 1000 zelfs?
    De 1000 is juist een stapje lager als de 450 he (niet dat dat de 1000 slecht maakt)

Nikon D60 of Canon 450D...

Tis maar net welke fijner in de hand ligt Qua kwaliteit zit er weinig verschil in...
    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
      De 1000 is juist een stapje lager als de 450 he (niet dat dat de 1000 slecht maakt)

Nikon D60 of Canon 450D...

Tis maar net welke fijner in de hand ligt Qua kwaliteit zit er weinig verschil in...
      Hoy,

Heb hier even wat reviews zitten bekijken van de canon en die zit er me beter uit dan de nikon.

De nikon heeft een kleiner scherm minder pixels enzo...
      alsook interresant is de detectie als je door de optische zoeker zal kijken

Comment

eigenlijk is de nikon D60 nog goed vergelijkbaar met de 1000D van canon

Welke van de twee zou het beste voor mij zijn?

Comment

goede lens? AF-S DX 18-105mm G VR

Comment

Ik stond pas voor dezelfde keuze, en ik heb gekozen voor diegene die me het best in de hand lag. Ik ben zelf voor de Canon gegaan, welliswaar voor de 450D
            Canon 450D

Portfolio

Comment

hoeveel optische zoom is deze dan? '55-200'

Comment

Iets minder dan 4x (200/55=3.64). Die lens noemt men een tele. Daarnaast zou je wel een breedhoek moeten hebben (b.v. 18-55), anders kun je binnen niet veel doen.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door breaker9240 Bekijk bericht

Nu twijfel ik tussen een soortgelijke camera of een DSLR camera!
                  Maar ik weet niet 100% hoe zo een DSLR werkt natuurlijk.
                  Kan iemand me dit uitleggen?
                  Heb je op een DSLR ook een functie dat de camera alles voor je doet? Scherpstellen, zelf de iso bepalen, zelf de sluitertijd bepalen.
                  Heb echt GEEN goesting om steeds alles steeds goed in te stellen als ik eens vlug een foto wil nemen.
                  ik ben even leek en debutant als jij, misschien kan mijn ervaring je helpen kiezen.

Zelf kocht ik een jaar of 2 terug de nikon coolpix P1.
                  Een compactje waar je (indien je dat wilt) heel wat parameters zelf kunt instellen, maar ook gerust point-and-shoot mee kunt doen.
                  Een heuse ramp !
                  Perfect om bloemekes te fotograferen of andere dingen die langer dan 10 minuten op dezelfde plek blijven staan. Maar daardat dat apparaatje enkel met liveview kan werken hoef je er geen energieke kleine mannen mee te fotograferen.

Met mijn eos1000d die ik onlangs kocht kan dit dus WEL. Heb het nog niet geprobeerd via liveview, maar ach... turen door dat zoekertje heeft toch zeker zijn charmes.
                  En als ik dan toch wil starten met spelen met parametertjes... dan kan ik dat gerust doen, al hoeft het uiteraard niet.

Comment

Allen bedankt voor de reacties!

Ikzelf heb nu een panasonic FZ28 gekocht voor de onklopbare prijs van 280eurotjes...
                    Ik ben ENORM ENORM tevreden over dit toestel!

Nu ga ik deze zomer naar Amerika nogmaals!
                    Aangezien ik er vorig jaar ook naar DSLR cameras heb staan kijken die echt veel goedkoper waren dan hier denk ik dat ik daar men slag ga slagen.

Nu hebben jullie dan misschien de vraag waarom koop je beide?
                    Welja...
                    Ik stel graag al die dingen in en speel graag met die lenzen enz.
                    Maar men vriendin nu eenmaal niet!
                    En ik wil ook niet steeds met die grote camera op stap gaan dus een iets kleiner model is ook welkom!

Ikzelf heb vorig jaar vooral veel staan kijken naar de Canon Rebel
                    Ik denk dat dit de 450D is???

Nadeel is natuurlijk de rebel word alleen in de states verkocht en als je door de douane moet zien ze direct dat die van daar komt .
                    En jah dan sta je er mooi .

We zien wel!

Allen bedankt!

Comment

Working...
                    X