Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro amateur

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Macro amateur

Hey ik ben wat nieuw in de fotografie.Ik zou graag macrograferen aangezien ik in een heel bosrijke omgeving woon.Mijn keuze is gevallen tussen een p90 of een p80
    Ik zou vooral kleine insecten(mieren,kevertjes,spinnetjes,..)willen fotograferen.
    Heeft er iemand ervaring met cameraNU?En welke camera zou ik het best nemen?Is de p90 dat prijsverschil waardt of niet?
    ,mvg
    Last edited by ongeldig; 17 mei 2009, 12:50. Reden: Linkjes verbetert
    Mijn macro fotoblog Niet echt professioneel maar ach ja.

Re: Macro amateur

Ik weet niet of je twee keer achter elkaar een bericht mag posten maar ik heb de Nikon p90 elders goedkoper gevonden.Namelijk hier
    Heeft er iemand al eens iets gekocht bij deze winkel?(Ik woon wel in Belgie dus ik weet niet 100% zeker of dat ik hem daar kan bestellen)
    ,mvg
    Last edited by ongeldig; 17 mei 2009, 12:50. Reden: Linkje verbetert

Comment

Cameranu ken ik wel paar keer wat besteld in het verleden en dat was altijd prima in orde...

Qua camerakeus...een compact kan vaak erg geschikt zijn voor Macro, maar vergis je niet...het is niet makkelijk (ook niet met een DSLR)...

Over de P90 heb ik enkel niet zo heel veel goeds gelezen...terwijl bijvoorbeeld een Panasonic FZ8 en Fuji S100fs stukken beter scoren. Heb zelf de Fuji S9600 (voorloper van S100fs) gehad en die deed het erg goed op de simpele macro's. Scherpstellen tot op 1 cm voor de lens met supermacro...

Ervaring met de P90 heb ik dus niet, maar om teleurstelling te voorkomen zou ik wel ook nog wat verder kijken als Nikon voor de compactjes
      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

De fuji ligt net iets uit mijn budget(Ik dacht eerder aan iets van max €350 met tasje en SD kaartje erbij)
        Dus dan blijft de Panasonic FZ28 en de Nikon P80 over en misschien de p90 omdat deze toch wel het meeste optimale zoom heeft.Voor de rest komt de FZ28 sterk overeen;dezelfde prijs,dezelfde optimale zoom,...

Comment

Even op een rijtje gezet
          -Budget: €350(liefst niet hoger)

-Optimale zoom:zo hoog mogelijk

-benodigdheden:bridge,tas,geheugenkaart

-Nikon P90 Vanaf €362,optische zoom 24x(Pixmania)(Tas,en geheugenkaart:Vandenborre)

-Olympus SP-590UZ vanaf €342,optische zoom 26x(Pixmania)(pakket)

-Nikon coolpix p80 vanaf €290,40,optische zoom 18x(cameraNU,4gig SD,tas)

-Panasonic DMC-FZ28 vanaf €306,optische zoom 18(tas,SD kaart Vandenborre)(€25 verzendkosten)

Wat ik wel spijtig vind is dat de Olympus SP-590UZ geen oplaadbare batterij heeft.Dit lijkt me nogal onhandig en ik denk ook dat ik sneller batterijen zal moeten veranderen
          Last edited by ongeldig; 18 mei 2009, 16:37. Reden: Meer info

Comment

Working...
          X