Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeilijke beslissing: s100fs of Fuji S5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Moeilijke beslissing: s100fs of Fuji S5

Ik zou me een nieuwe camera willen aanschaffen.
    Na wat opzoekwerk lijkt een Fuji s100fs me een waardige opvolger voor m'n oude s7000.

Maar nu ben ik aan het twijfelen geslagen: tegenwoordig kost een Fuji S5 Pro nieuw zo 'n 650 euro. Ik neem aan dat ik dan, met een leuk lensje erbij, een 1000 euro zal kwijt zijn.
    Dat is natuurlijk het dubbel van de kostprijs van de s100fs, maar het is ook een compleet andere camera.

Ik heb echter totaal geen ervaring met een spiegelreflex...
    Is zo 'n S5 niet te hoog gegrepen als beginnercamera?
    En kan m'n vrouw (met praktisch geen interesse in fotografie) er ook op een soort van 'auto'-stand én op het schermpje ipv door de zoeker foto's mee maken?

't is een moeilijke keuze omdat je de camera's niet echt met elkaar kan vergelijken.
    Fuji FinePix S100fs

Re: Moeilijke beslissing: s100fs of Fuji S5

Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
    IkEn kan m'n vrouw (met praktisch geen interesse in fotografie) er ook op een soort van 'auto'-stand én op het schermpje ipv door de zoeker foto's mee maken?
    Op P werkt de camera gewoon automatisch, maar via het schermpje gaat niet je moet altijd de zoeker gebruiken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik weet alleen, dat met een S5 je de zoeker MOET gebruiken, zoals een echte reflex,
      scherm kan niet gebruikt om te fotograferen,als je vrouw ermede foto's neemt.
      Groetjes
      Leo
      lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

Comment

De stap is redelijk groot, maar als de intresse bij fotografie met een DSLR ligt op zich wel veilig, want je kan als je dat zou willen makkelijk overstappen op Nikon (zelfde vatting) of een opvolger van de S5...

Waarom je vrouw er ook foto's mee moet kunnen nemen begrijp ik nooit helemaal, mijn vriendin komt niet aan mijn DSLR...die heeft dr eigen compact...en voor een leuke point&Shoot zou je "oude" Fuji voor je vrouw toch prima moeten voldoen? Want natuurlijk zit er een "auto" stand op...maar dat gaat toch heel anders zijn dan richten en schieten zoals je vrouw dat wellicht zou willen...
        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Ik heb m'n vrouw al eens een F50fd cadeau gedaan
          Dat lukt best aardig, ik sta er ooit van te kijken dat er zulke goede foto's uit zo 'n klein dingetje kunnen komen (zelfs bij slecht licht, tegenzon ed)...

Veel zal ze de S5 wel niet gebruiken, enkel in omstandigheden waarbij we enkel die camera bijhebben en waar ikzelf ook op de foto moet staan ofzo.

Ik dacht dat die camera 'Live View' had? Is dat niet dat je het schermpje kan gebruiken ipv de zoeker?
          Zelf gebruik ik toch nog steeds veel liever de zoeker ipv het scherm. Op m'n s7000 staat het scherm bijna nooit aan als ik foto's neem.

Klopt het trouwens dat de S5 een Nikon D200 is met een ander jasje aan?
          Fuji FinePix S100fs

Comment

Maar met een veel groter dynamisch bereik bij de S5 !

Groetjes,
            Pol.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

S5 is een Nikon D200 in ander jasje, en die Live vieuw is maar voor 30 sec denk ik, in feite om de scherpte te controleren.
              Leo
              lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

Comment

Deze Live View is trouwens vrij onbruikbaar, want je kan niet afdrukken in Live View modus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                  Deze Live View is trouwens vrij onbruikbaar, want je kan niet afdrukken in Live View modus.
                  100% gelijk Pol, ik heb me vorige week een nieuwe Fuji S5 Pro aangeschaft en het direct uitgetest.

@RuZ : van waar ben je? Ik heb beide toestellen, je kan altijd eens komen testen. ( Herentals )
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Nee, dat klopt niet het is het jasje van de D200 met een andere inhoud.

Kortom: alles wat vroeger camera(film fotocamera) was, is D200 en alles wat film(sensor + processor) was, is Fuji.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Misschien je oude topic nog eens herlezen.

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

Als het voor het is wat je daar beschrijft hem te gebruiken ga dan voor een S100FS. Zoek maar eens op fuji S100FS op google.
                      WIl je toch een DSLR zit je toch nadien weer met een kapitaal aan lenzen of je koopt enkele prime's.

Je moet bij een DSLR investeren in goed glas dat is mijn opinie.

Comment

Haha, eigenlijk wel grappig... ik dacht dat het toen om een Fuji S3 ging.
                        Dat was blijkbaar al een S5 en zat ik toen met hetzelfde dilemma.

Dat dilemma heb ik toen slim opgelost door m'n plannen in de koelkast te stoppen.
                        Maar nu ik de koelkast terug opendoe, sta ik nog geen stap verder.

Eigenlijk wil ik gaan voor een DSLR, dan dwing ik mezelf om van die 'auto'-stand af te stappen.
                        Ik ben wel bang dat dan fotografie uiteindelijk een dure hobby gaat worden met de aankoop van verschillende lenzen.

Ach ja, vaderdag is in aantocht, dus wie weet...
                        Fuji FinePix S100fs

Comment

Haha, eigenlijk wel grappig... ik dacht dat het toen om een Fuji S3 ging.
                          Dat was blijkbaar al een S5 en zat ik toen met hetzelfde dilemma.

Dat dilemma heb ik toen slim opgelost door m'n plannen in de koelkast te stoppen.
                          Maar nu ik de koelkast terug opendoe, sta ik nog geen stap verder.

Eigenlijk wil ik gaan voor een DSLR, dan dwing ik mezelf om van die 'auto'-stand af te stappen.
                          Ik ben wel bang dat dan fotografie uiteindelijk een dure hobby gaat worden met de aankoop van verschillende lenzen.

Ach ja, vaderdag is in aantocht, dus wie weet...
                          Geduld is anders ook nog een mooie deugd.
                          En goed materiaal rendeert altijd, vooral als het op objectieven aankomt.

Groetjes,
                          Pol.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Met een Bridge kan je ook uit de ''auto mode'' fotograferen. T'zal een dure vaderdag worden

Comment

Working...
                            X