Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeilijke beslissing: s100fs of Fuji S5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Moeilijke beslissing: s100fs of Fuji S5

Ik zou me een nieuwe camera willen aanschaffen.
    Na wat opzoekwerk lijkt een Fuji s100fs me een waardige opvolger voor m'n oude s7000.

Maar nu ben ik aan het twijfelen geslagen: tegenwoordig kost een Fuji S5 Pro nieuw zo 'n 650 euro. Ik neem aan dat ik dan, met een leuk lensje erbij, een 1000 euro zal kwijt zijn.
    Dat is natuurlijk het dubbel van de kostprijs van de s100fs, maar het is ook een compleet andere camera.

Ik heb echter totaal geen ervaring met een spiegelreflex...
    Is zo 'n S5 niet te hoog gegrepen als beginnercamera?
    En kan m'n vrouw (met praktisch geen interesse in fotografie) er ook op een soort van 'auto'-stand én op het schermpje ipv door de zoeker foto's mee maken?

't is een moeilijke keuze omdat je de camera's niet echt met elkaar kan vergelijken.
    Fuji FinePix S100fs

Re: Moeilijke beslissing: s100fs of Fuji S5

Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
    IkEn kan m'n vrouw (met praktisch geen interesse in fotografie) er ook op een soort van 'auto'-stand én op het schermpje ipv door de zoeker foto's mee maken?
    Op P werkt de camera gewoon automatisch, maar via het schermpje gaat niet je moet altijd de zoeker gebruiken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik weet alleen, dat met een S5 je de zoeker MOET gebruiken, zoals een echte reflex,
      scherm kan niet gebruikt om te fotograferen,als je vrouw ermede foto's neemt.
      Groetjes
      Leo
      lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

Comment

De stap is redelijk groot, maar als de intresse bij fotografie met een DSLR ligt op zich wel veilig, want je kan als je dat zou willen makkelijk overstappen op Nikon (zelfde vatting) of een opvolger van de S5...