Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkoop D80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verkoop D80

Oorspronkelijk geplaatst door wdwdlp Bekijk bericht
    en iso 3200 is dan een luxe met wat nabewerking voor mij zeer OK kijk zelf en geef je gedacht
    Dit is voor mij een overtuigende ISO3200

(100% crop) - jammer genoeg ééntje van de concurrentie
    En ik zeg niet dat de Nikon D90 dit niet kan (alhoewel ik mijn twijfels heb qua detail) maar jouw voorbeelden laten dit niet zien
    Canikon 40D - D200, D300

Comment

Mja, het gaat een beetje off-topic maar ik denk dat Mexicano gelijk heeft. Ik ben zelf niet geneigd naar ISO3200 te gaan, op 1600 is het verlies aan detail nog net aanvaardbaar (in het vb is er nog net doortekening van de facetogen).
      Ruis op zich valt goed mee (wordt wsl hard onderdrukt?).

Ter illustratie, een 100% crop op ISO1600 van de D90 in moeilijke lichtomstandigheden (f/11, 1/15):

Komt zo uit RAW, 25/1/25/0 sharpening, noise red 15/25 (luminance/color).

Ik zou ISO3200 eens moeten uittesten, maar ik ben eerlijk gezegd al heel content met een bruikbare ISO1600.
      Last edited by ThierryM; 21 mei 2009, 13:32.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Ik zou je D80 niet weg doen, een 2de cam kan soms een grote luxe zijn als je fijn bezig ben, en wat voor de keuze voor de D90 of D300 als ik nog wat bij sparen en voor de D700 ( full frame ) gaan, aangezien je veel een 10-20 lens gebruik.

Mark

Comment

Ik treed cubalistic volledig bij..;heb zelf de D90 en ik vind deze ook beter in alle omstandigheden dan de D80,deze laatse heb ik niet gehad maar bij mij in de fotoclub zitten verschillende mensen met een D300 en D80 en ze zeggen toch ook allemaal dat de D90 veel in huis heeft...de persoon met de D300 wist zelf te zeggen dat op hoge iso-waarden de D90 zeker meekon met zijn toestel...natuurlijk wie ben ik om dat te zeggen.

het feit is dat ik tevreden ben van mijn D90..maar de D80 en D300 zijn hoegenaamd ook goede toestellen...het gaat er gewoon om met wat jezelf tevreden bent...iemand uit de club heeft zelf een D70 waar hij foto's mee trekt die meestal prijzen winnen...dus...

Grtz Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
            Kan ik nog inkomen, beter zelfs dan iemand die wel heel hard toestellen zit te verdedigen die hij nog niet eens heeft. En je snapt niet wat ik bedoel dus laat maar zitten.
            Ik zit geen toestellen hard te verdedigen, ik ga af op technische gegevens van beide camera's en reageer op fouten die andere daarover de wereld insturen. Tenzij jij vind dat 4.5fps van de D90 beter is dan de 6fps van de D300, de MULTI-CAM1000 van de D80/D90 beter is dan de MULTI-CAM3500 van de D3/D300 etc....

Of nee, ik snap niet wat je bedoelt. Ja het zal dat zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
            Ik treed cubalistic volledig bij..;heb zelf de D90 en ik vind deze ook beter in alle omstandigheden dan de D80,deze laatse heb ik niet gehad maar bij mij in de fotoclub zitten verschillende mensen met een D300 en D80 en ze zeggen toch ook allemaal dat de D90 veel in huis heeft...de persoon met de D300 wist zelf te zeggen dat op hoge iso-waarden de D90 zeker meekon met zijn toestel...natuurlijk wie ben ik om dat te zeggen.
            Het ging hier totaal niet om vergelijking van D80 vs D90, niemand zegt hier dat de D80 beter is dan de D90. Het gaat om beweren dat de D90 beter is dan de D300. Wat uiteraard niet klopt. Je kan de D90 prefereren boven de D300, maar dan om de lager prijs, het iets kleiner formaat, de bijna-video modus en omdat je onderdelen of prestaties van de D300 niet nodig hebt. De D300 is daarom geen mindere camera.

IK zeg toch ook niet dat mijn D80 beter is dan de D3? Nee, ik ben tevreden met mijn D80 omdat ik de D3 teveel geld vind en iets te lomp.

Comment

... en nu is't genoeg

« Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Naar het schijnt hebben met mannen met een groot fototoestel (D300, D3, ....) .... een heel klein pietje !!

En mannen men een klein fototoestel zoals een D80 of een D90 ....
                Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                  Naar het schijnt hebben met mannen met een groot fototoestel (D300, D3, ....) .... een heel klein pietje !!

wat te zeggen van mannen met een d40???
                  nikon stuff

Comment

die hebben een heel heel gelukkige vrouw !
                    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                      die hebben een heel heel gelukkige vrouw !
                      wordt ten zeerste bevestigd met een zwanger buikje

on topic: zoek mensen op't forum die een upgrade gedaan hebben van d80 =>d90/d300
                      festina lente is er zo een d80=>d90 en is naar mijn weten blij met zijn upgrade
                      nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                        on topic: zoek mensen op't forum die een upgrade gedaan hebben van d80 =>d90/d300
                        Ikke, van D80 naar D300 (vorig jaar, D80 staat gereserveerd voor verkoop)
                        Kan alleen maar zeggen
                        Canikon 40D - D200, D300

Comment

wordt ten zeerste bevestigd met een zwanger buikje
                          Hahaha moet wel kloppen, eergisteren terug papa geworden van een flinke dochter! Was ik effe blij met de ISO-prestaties van de D90 seg, mooie foto's op ISO 1600 en hoger met m'n 50mm 1.8 en zelfs met de kitlens! Gelukkig dat ik mijn D80 verkocht heb! Wel jammer dat ik geen D300 had voor de sneller AF want bewegen dat die baby deed zo al slapend in zijn bedje! En ook jammer dat mijn D90 geen "Weather Sealing" heeft, want mijn tranen van geluk zijn op de body gevallen. Waar ik dan wel weer geluk mee had is dat de D90 dit allemaal ook op een mooi filmpje kunnen vastleggen heeft (samen met de TZ7 voor superieure kwaliteit). Stel je voor wat een filmpje ik had kunnen maken van dit once-in-a-lifetime moment met een D300! Zo zie je maar hé, voor mij is de D90 perfect en prefereer ik hem boven de D300!

Succes er nog mee

Comment

Working...
                          X