Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

leica bijzonder?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: leica bijzonder?

Oorspronkelijk geplaatst door berommen Bekijk bericht
    maar ik ben het gewoon beu om ieder jaar een zogezegde goede camera te moeten weggooien omdat de herstelkost meer blijkt te zijn dan de aankoop van een nieuw toestel...
    Wat doe jij met je toestellen?
    Mijn F-301 uit 1984 werkt vandaag nog hoor. Ik heb die vervangen door een F90x omdat ik ook wel eens toe was aan autofocus. Die F90x werkt ook nog, maar werd vervangen door een Dslr. Die gaat intussen ook al 4 jaar mee zonder problemen.

Comment

Hola,
      ik krijg hier al direct verwijten naar mijn hoofd gesmeten (Trol??)
      Dit is gewoon mijn visie, sorry als ik hierdoor op iemands lange tenen getrapt heb.
      Je kan je misschien eens afvragen waar al die goedkope overproductie tot geleid heeft.
      Massa's produkten aan dumpprijzen in overstock ? Crisis ? Begrijp me niet verkeerd ik was vroeger ook heel tevreden met mijn nikon D100 die ik nu niet verkocht krijg aan 250 euro op ebay...

Comment

Crisis ? Begrijp me niet verkeerd ik was vroeger ook heel tevreden met mijn nikon D100 die ik nu niet verkocht krijg aan 250 euro op ebay...
        Ja, jammer hé. Ik kan ook geen goede foto's meer maken met m'n D70

Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Hola,
          ik krijg hier al direct verwijten naar mijn hoofd gesmeten (Trol??)
          Kom, kom, wie heeft hier lange tenen .
          Lees nog eens :

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          Ik zou bijna denken dat je een trol bent om dergelijke beweringen te maken

Begrijp me niet verkeerd ik was vroeger ook heel tevreden met mijn nikon D100 die ik nu niet verkocht krijg aan 250 euro op ebay...
          Oh... trekt die plots slechte foto's dan?

De D100 is van 2002. De enige digitale Leica die je toen kon kopen was een Panasonic met een Leica badge op voor het dubbele van de prijs van de Panasonic . Ze moesten toch met iets hun researchkosten betalen hé .

Trouwens, ik dacht dat je ieder jaar al eentje hebt moeten weggooien

Maar je mag van mij zéker Leica fan zijn hoor, alleen moet je dat niet verdedigen door onzin uit te kramen.
          Last edited by hvr_oosterzele; 29 mei 2009, 14:59.

Comment

Ik heb vorige week een gebruikte Leica D Lux 4 gekocht (zgan en iets boven de nieuwprijs van een LX4)
            Heeft dus weinig met Leica temaken (misschien het lensje en de software is iets anders)
            Heb hem gekocht omdat ik hem gewoon mooier vind als de panasonic
            Is trouwens een mooi ding met die 24mm

Comment

Al die vergelijkingen van een Leica, beter of even......Hasselblad.......Nikon, Canon..

Nikon en Canon kan je nu nog met elkaar vergelijken maar een Leica (meetzoekercamera) of een Hasselblad vergelijken met een DSLR, dat gaat toch gewoon niet. Het is een andere manier van werken. Een Leica of een H.Blad kan en zal nooit de snelheid van een DSLR kunnen evenaren, maar daar dient het toestel ook niet voor. Het is een andere manier van werken, en die Leica-mensen, die lachen met ons met ons 5 of 8 beelden per seconden en onze geheugenkaarten van 4-8-16-32- 64 GB, want wie werkt er nu nog met 1GB.
              In de laatste CamaraMagazine stond een vergelijkende test tussen de Nikon D3 en de Leica M8. Wat een vergelijking. Een Ferrari gaan vergelijken met een Mercedes diesel. Alles heeft zijn kwaliteiten en zijn juiste afzetmarkt maar je mag de dingen niet door elkaar halen.

Comment

Laat maar zitten hoor, ik denk niet dat dit forum bedoeld was om dergelijke discussies te laten escaleren. Mooie foto's op je site trouwens hvr.

Comment

Laat maar zitten hoor, ik denk niet dat dit forum bedoeld was om dergelijke discussies te laten escaleren. Mooie foto's op je site trouwens hvr.
                  Bedankt hoor, veel macro's hé. Kan je niet met een M8. Grapje .

Escaleren is een groot woord, ik hang graag de sarcast uit om alles in perspectief te plaatsen . Laat je zeker nooit op stang jagen door mij . Relativeer echter ook een beetje je eigen overtuigingen, je extreem opstellen naar de buitenwereld is meestal contraproductief .

Comment

Ik heb ruim 25 jaar een M3 en M4 meegesleept. Daar heb ik geen spijt van.
                    Ze hebben me nooit in de steek gelaten.
                    Ben ik nu een Leica fan? Nee, ik ben wel fan van de 'doorzichtzoeker'.
                    De behuizingen liggen (lagen) goed in mijn grote handen.
                    Tot op de dag van vandaag heb ik een belichtingsmeter in mijn broekzak.
                    Jarenlang plezier gehad van een Weston Master en nu is dat een Sekonic L-398M Studio Deluxe II.
                    Ik ben fan van een losse belichtingsmeter.
                    Fotograferen is 'technisch' gezien een kwestie van goed belichten, of zo belichten dat bij voortduring het gewenste resultaat bereikt wordt.
                    Het zou beginnende fotografen verplicht moeten worden gesteld om enige tijd met een losse belichtingsmeter te werken, en vooral goed de gebruiksaanwijzing van de belichtingsmeter te lezen. Dat is een fotografiecursus!

RAW vind ik niet romantisch (gRiNnIk ) vandaar dat ik doorzeur over het belichten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Onze vriend Ken Rockwell kan er ook niet over zwijgen, goed voor z'n site

http://kenrockwell.com/leica/cult.htm
                      Wat moeten we eigenlijk denken van de reviews van die Ken Rockwell, is dat relevant, te vertrouwen, of is dat verstopte publiciteit?

Sorry dat ik zo rechtuit ben, maar ik lees heel wat van zijn reviews, ben momenteel aan de aanschaf toe van enkele lenzen en wil geen miskoop doen.
                      BD1766BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
                        Wat moeten we eigenlijk denken van de reviews van die Ken Rockwell, is dat relevant, te vertrouwen, of is dat verstopte publiciteit?

Sorry dat ik zo rechtuit ben, maar ik lees heel wat van zijn reviews, ben momenteel aan de aanschaf toe van enkele lenzen en wil geen miskoop doen.
                        Die Ken Rockwell is ondertussen wereldbekend, je moet een en ander ook met een korrel zout nemen, maar ik denk niet dat hij het zich kan permiteren om zomaar alles uit zijn duim te zuigen, natuurlijk heeft hij ook zijn voorkeuren zoals iedereen trouwens, maar onderaan zijn site kan je een donatie doen, ik denk dat de best donerende fabrikant en/of invoerder er ook wel het best zal uitkomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                          Wat doe jij met je toestellen?
                          Mijn F-301 uit 1984 werkt vandaag nog hoor. Ik heb die vervangen door een F90x omdat ik ook wel eens toe was aan autofocus. Die F90x werkt ook nog, maar werd vervangen door een Dslr. Die gaat intussen ook al 4 jaar mee zonder problemen.
                          Feit is wel dat de cameramarkt in de loop van de jaren een markt is geworden die door consumentisme wordt geregeerd. Ook fora als deze dragen daar aan toe bij.

En de fabrikanten hebben daar allemaal belang bij.

Het product is daarentegen nog vrij degelijk.
                          Last edited by Krasser; 30 mei 2009, 18:54.

Comment

ken rockwell neem ik niet met een korreltje zout, maar met een HELE GROTE ZAK ZOUT!! (wie het meeste betaalt, heeft de beste recensie) zijn reviews zijn vermakelijk om te lezen, maar ook niet meer dan dat..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                              ken rockwell neem ik niet met een korreltje zout, maar met een HELE GROTE ZAK ZOUT!! (wie het meeste betaalt, heeft de beste recensie) zijn reviews zijn vermakelijk om te lezen, maar ook niet meer dan dat..
                              Da's ook wel een beetje onzin
                              Hij zit op het moment nogal analoge fotografie te promoten (waarschijnlijk om dat bij de digitale weing nieuws/verbeteringen te verwachten zijn)
                              En niemand verdient grof geld aan de (analoge ) camera's die hij promoot
                              Hij heeft nogal actie gevoerd tegen de hoge prijs van de D3X en daar krijgt hij echt geen geld van van Nikon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Krasser Bekijk bericht
                                Feit is wel dat de cameramarkt in de loop van de jaren een markt is geworden die door consumentisme wordt gere(a)geerd. Ook fora als deze dragen daar aan toe bij.

En de fabrikanten hebben daar allemaal belang bij.

Het product is daarentegen nog vrij degelijk.
                                Ik kan me niets anders herinneren!

Comment

Working...
                                X