Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk is de beste keuze

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk is de beste keuze

Hallo,

Ik ben een beginner en zou graag de mening weten ven professionals.
    Ik weet eigenlijk zeer weinig van camera's en fotografie, maa rik leer bij via een boek en dit forum.

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen tussen 2 camera's en wil de mening van ervaren personen. Het gaat om de canon EOS 1000D (18-55mm, 70-300mm lens) of de powershot SX1 SI.

Ik ben een beginner en moet nog alles leren.
    Het doel is om mooie foto's te maken van personen, landschappen, dieren en sfeerbeelden creeëren.

Vriendelijk bedankt,

Re: Welk is de beste keuze

De lens is het allerbelangrijkste.
    Maar bij de 1000D heb je voordeel een grotere sensor en dus minder last van ruis bij minder goede lichtomstandigheden. Maar de powershot SX1 SI is een compactje en over het algemeen makkelijker voor een beginner. Maar ik zou hier niet blind op varen. Ik denk dat je het beste af bent met de 1000D. Aangezien wanneer je beter wordt. Lichtsterkere lenzen of andere specifieke lenzen erbij kunt kopen om je mogelijkheden te vergroten. Wel denk ik dat je beter een 55-250 IS kunt nemen. Denk dat die 50mm niet zo veel doen in de Tele en je hebt IS. En lees van paar dat het een goede lens zou zijn voor de prijs.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
      De lens is het allerbelangrijkste.
      Maar bij de 1000D heb je voordeel een grotere sensor en dus minder last van ruis bij minder goede lichtomstandigheden. Maar de powershot SX1 SI is een compactje en over het algemeen makkelijker voor een beginner. Maar ik zou hier niet blind op varen. Ik denk dat je het beste af bent met de 1000D. Aangezien wanneer je beter wordt. Lichtsterkere lenzen of andere specifieke lenzen erbij kunt kopen om je mogelijkheden te vergroten. Wel denk ik dat je beter een 55-250 IS kunt nemen. Denk dat die 50mm niet zo veel doen in de Tele en je hebt IS. En lees van paar dat het een goede lens zou zijn voor de prijs.
      Bedoel je dan de 18-50mm lens vervangen door de 55-250? of de 70-300mm lens?
      Het de Canon EOS 1000D DZ kit die ik zou kopen.

Vriendelijk bedankt.

Comment

Zoals Rogier zegt: de ene (1000D) is een (instap)spiegelreflexcamera, de andere (SX1) is een compact. Ik heb zowel een spiegelreflex (50D, da's al semipro) en een compact (G9), maar de G-reeks is nog heel wat anders dan de SX-reeks, hoor.
        De dSLR is uitbreidbaar (bijna tot in het oneindige), met de compact heb je alles bij, maar dat is het ook zowat. Ik weet dat op de G9 voorzetlenzen kunnen gedraaid worden (mijn vrouw doet dat op een oude G5 bijvoorbeeld), maar weet niet of dat met de SX1 kan.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruben_vdb Bekijk bericht
          DZ was een term die ik nog niet kende; het zou staan voor "dubbel zoom", en is dus een pakket met twee zoomlenzen, een breedhoek-zoom en een tele-zoom. Daarmee kom je al een heel eind. Als je de keuze hebt, nochtans, en het prijsverschil zou niet al te groot zijn, koop je best de body alleen en twee "IS" lenzen. IS staat voor Image Stabilization, wat het beven van je handen zou moeten onderdrukken.
          Ik heb zelf die 55-250mm. Uitstekende budget-tele, waarmee je al een eind komt.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Bedoel je dan de 18-50mm lens vervangen door de 55-250? of de 70-300mm lens?

Vriendelijk bedankt.
            Ik bedoel dus neem de 18-55 IS + de 55-250 IS.
            Later kun je altijd nog iets kopen van een 10-22/12-24/10-20//11-18/11-16 voor meer groothoek.

Maar welke 70-300 is het? Want de 70-300 IS van Canon zou ook erg scherp zijn.

Ik wil je de tip geven om bij verschillende zaken de prijzen te vergelijken en ook de service. Niet alle zaken zijn daar goed in. En let erop dat je een Nederlandse/Belgische garantie bewijs krijgt. Net in welk land je hem koopt.
            Last edited by Rogier; 27 april 2009, 17:17.

Comment

Ik bedoel dus neem de 18-55 IS + de 55-250 IS.
              Later kun je altijd nog iets kopen van een 10-22/12-24/10-20//11-18/11-16 voor meer groothoek.

Maar welke 70-300 is het? Want de 70-300 IS van Canon zou ook erg scherp zijn.
              Het is een Canon EF 75-300mm f/4-5,6 III USM.
              Dit is een kit met de EOS 1000D body en canon EF-S 18-55 IS, canon EF 75-300 lenzen.

Comment

Heb je een goed stevige (eenbeen)statief? Want werken op 300mm met een crop lijkt me niet zo handig. Ik denk dat je best wel makkelijke bewogen opnamens kunt maken door bewegingsonscherpte. Dit had ik ook met een 100mm macrolens waarbij ik portretjes probeerde te maken bij bewolkte dagen op F5,6 En op 300mm heb je dit toch wel wat makkelijker.

Comment

Het is een Canon EF 75-300mm f/4-5,6 III USM.
                  Dit is een kit met de EOS 1000D body en canon EF-S 18-55 IS, canon EF 75-300 lenzen.
                  Laat de 75-300 links liggen.
                  En let op dat de 18-55 wel de nieuwere IS versie is.
                  Ik las onlangs op een Duits forum dat er DZ kits zijn met de oude 18-55 en 75-300.
                  Die zou ik dus niet nemen.....

Comment

Heb je een goed stevige (eenbeen)statief? Want werken op 300mm met een crop lijkt me niet zo handig. Ik denk dat je best wel makkelijke bewogen opnamens kunt maken door bewegingsonscherpte. Dit had ik ook met een 100mm macrolens waarbij ik portretjes probeerde te maken bij bewolkte dagen op F5,6 En op 300mm heb je dit toch wel wat makkelijker.
                    Met IS is een statief (bijna) altijd overbodig op 300mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                      Laat de 75-300 links liggen.
                      En let op dat de 18-55 wel de nieuwere IS versie is.
                      Ik las onlangs op een Duits forum dat er DZ kits zijn met de oude 18-55 en 75-300.
                      Die zou ik dus niet nemen.....
                      Ik heb nog een nieuwe kit gevonden, deze is iets duurder maar met 2 IS lenzen.

De Canon EOS 450D met 18-55mm IS, 55-250mm IS.
                      Ik heb ergens horen vliegen dat de EOS 450 een nog "beter" toestel is dan de 1000D
                      Heeft ook 12,2 MP sensor.

Comment

De Canon Eos 450D is ook iets beter dan de 1000D, en zal door de komst van de 500D waarschijnlijk nog wat in prijs zakken. Je kan de 450D en 1000D hier vergelijken.
                        about.me/stijnv

Comment

Ik heb nog een nieuwe kit gevonden, deze is iets duurder maar met 2 IS lenzen.

De Canon EOS 450D met 18-55mm IS, 55-250mm IS.
                          Ik heb ergens horen vliegen dat de EOS 450 een nog "beter" toestel is dan de 1000D
                          Heeft ook 12,2 MP sensor.
                          Dat is zeker een goed setje om mee te beginnen, die EF-S lenzen met beeldstabilisatie zijn heel wat beter dan de oude kitlenzen.

De EF 75-300 III USM heb ik zelf ooit nog gehad, en die is optisch veel slechter dan de EF-S 55-250 IS.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Working...
                          X