Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De ideale bridge?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De ideale bridge?

    Hoi,

    Ik wilde me een bridge toestel aankopen en vroeg me af als ik hier wat tips kon krijgen waar ik op moet letten.

    In september vertrek ik voor een jaar naar oceanië en asië. Ik ben van plan om veel rond te trekken in een busje langs zanderige streken en tropische wouden. Ik zou liefst voor een bridge kiezen om dat dit compacter is, niet te heel duur + hierin zit al een zoom lens en deze is intern. (niet liggen wisselen met body en lenzen dus).

    Het zal voornamelijk een trip worden met veel surfen dus zoom is hier wel belangrijk.
    Handmatig fotograferen (sluitertijd en diafragma) is mij niet onbekend dus hier zal ook wel veel met gespeeld worden. Het zou wel leuk zijn als het toestel ook donkere beelden perfect aankan. Shutterlag maakt me niet echt uit maar als het kan zo weinig mogelijk liefst . Mijn budget is 500-600€. Gezichtherkenning en andere toeters en bellen is overbodig. Wat me nauw aan het hart ligt? Goeie optische zoom, zelfontspanner, actiefoto's (bewegende beelden) & detailbeelden + goede kleuropnames.

    Ikzelf zit in de grafische industrie dus ben wel iets of wat op de hoogte. Op het werk trekken we met een nikon D50.

    Kan iemand me in de juiste richting duwen zodat ik dan zelf verder op verkenning kan?

    Met dank!

  • #2
    Re: De ideale bridge?

    Bij Panasonic - Lumix is er voldoende keus in prijs en ik zou voor de FZ50 gaan. Zeer goede lens, raw, manueel, alles is mogelijk.

    Albert.m
    Juniormember maar reeds van af 1952 met fotografie bezig. Nu een oud bakske LC1 en recent DP2.

    Comment


    • #3
      Re: De ideale bridge?

      Een camera zoeken, die niet afhankelijk is van een stopcontact, dus één waarin penlights kunnen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: De ideale bridge?

        De ideale Bridge? Een Fuji S100FS en nog zeer betaalbaar ook : http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...0fs_zwart.html
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: De ideale bridge?

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          De ideale Bridge? Een Fuji S100FS en nog zeer betaalbaar ook : http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...0fs_zwart.html
          Kan dat alleen maar beamen...! Uitstekende camera...
          http://www.digifotofreak.nl

          Comment


          • #6
            Re: De ideale bridge?

            Het is misschien niet echt een bridge maar vermits je op reis gaat toch eens kijken naar de Panasonic TZ7. Ik heb zelf de TZ5 gehad en bangelijk tevreden van. Nu ga ik me de TZ7 aanschaffen

            TZ7 review

            of hier

            TZ7 review 2

            Succes

            Comment


            • #7
              Re: De ideale bridge?

              thx everybody.

              Ik ga deze eens bekijken en kom hier nog op terug.

              Comment


              • #8
                Re: De ideale bridge?

                Oorspronkelijk geplaatst door lryd2l Bekijk bericht
                thx everybody.

                Ik ga deze eens bekijken en kom hier nog op terug.
                Ik hebzelf een oud model van de panasonic Lumix serie.. Fz8.

                Prima camera! lekker snel, groot bereik.

                Belangrijkste nadelen:
                - Ruis vanaf ISO 200(RAW). Bij 400 hinderlijk!
                - Trage scherpstelling bij donkere ruimtes
                Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
                My flickr My site

                Comment


                • #9
                  Re: De ideale bridge?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                  Het is misschien niet echt een bridge maar vermits je op reis gaat toch eens kijken naar de Panasonic TZ7. Ik heb zelf de TZ5 gehad en bangelijk tevreden van. Nu ga ik me de TZ7 aanschaffen

                  TZ7 review

                  of hier

                  TZ7 review 2

                  Succes
                  Ik ben ook aan het overwegen geweest om de TZ7 te kopen...maar toen ik hem vast genomen had in de saturn...vond ik de stand van de ontspanknop vrij vervelig geplaats..
                  Ik weet niet of je hem al hebt vats gehad? Maar je heb altijd te neiging om op het wiel te drukken dat naast de onspanknop zit...enfin ik toch...waarschijnlijk geraak je dat wel gewoon na een tijd,maar ze hadden dat toch beter geplaatst zoals bij de TZ5 naar mening.

                  Zal voor de rest wel een supertoestel zijn.

                  Grtz Dirk
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment


                  • #10
                    Re: De ideale bridge?

                    Ik ben ook al wat verkocht aan de lumix reeks van panasonic en heb de FZ50 eens nader bekeken. Lijkt me een prima toestel

                    De ruis boven 400/800 ISO waarden. Is deze zo nadelig?
                    De trage scherpstelling bij donkere ruimtes, hoeveel is deze juist?
                    Penlights, zijn deze niet wat voorbij gestreefd?

                    Ik bekijk de fjutsi reeksen ook nog eens

                    Comment


                    • #11
                      Re: De ideale bridge?

                      Hmm,

                      Ik heb even de Fuji S100FS van dichterbij gekeken en deze lijkt me misschien nog iets beter dan de panasonic camera.

                      Hij heeft een grotere zoom + megapixel + een deftige lichtsterkte. Ik bekijk dit vanavond eens uitgebreid.

                      Iemand nog ervaringen met dit toestel?

                      Alvast bedankt

                      gr
                      xavier

                      Comment


                      • #12
                        Re: De ideale bridge?

                        Neem eens een kijkje op dpreview.com onder "discissions forums" en dan "Fujitalk".

                        Ben ook sinds verleden jaar december overgestapt van een Canon Powershot 2IS naar een Fuji S100 en heb het me tot nu toe nog niet beklaagd.
                        Fuji x 100 f

                        Comment


                        • #13
                          Re: De ideale bridge?

                          amai,

                          mooie pics

                          denk dat ik beslist heb en voor de fuji ga

                          Comment


                          • #14
                            Re: De ideale bridge?

                            Oorspronkelijk geplaatst door lryd2l Bekijk bericht
                            amai,

                            mooie pics

                            denk dat ik beslist heb en voor de fuji ga
                            Dan denk ik dat je een zeer mooie en terechte keuze maakt. Niet dat de andere toestellen
                            slecht zijn, verre van, maar die Fuji is wel zeer goed

                            Comment


                            • #15
                              Re: De ideale bridge?

                              Als je weet wat de beperkingen zijn, wat je snel ondervind door veel foto's te maken, en daar op in speelt door bv. het gebruik van de 28 mm te beperken in contrastrijke omgeving, wat de PF en CA beperkt, zul je zeker veel plezier aan dit toestel beleven.

                              Zelf ondervind ik "geen" last van CA en PF (wat niet wil zeggen dat ik geen foto's heb met), maar op 10x15 en 13x18 en zelfs tot A4 -formaat is het miniem wat je ervan opmerkt. Bij grotere afdrukken ga je wel CA en PF terugvinden.

                              Veel plezier ermee.
                              Fuji x 100 f

                              Comment

                              Working...
                              X