Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Wie heeft er practische ervaring met een Nikon D3X?
Re: Wie heeft er practische ervaring met een Nikon D3X?
Na de beelden gezien te hebben van de Canon 5D II met zijn 21milj pixels . . . kan het inderdaad beginnen prikkelen . . . alleen gaan die prikkelingen bij mij zeer snel over wanneer ik het prijskaartje bekijk . . .
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Na de beelden gezien te hebben van de Canon 5D II met zijn 21milj pixels . . . kan het inderdaad beginnen prikkelen . . . alleen gaan die prikkelingen bij mij zeer snel over wanneer ik het prijskaartje bekijk . . .
Daarom zijn er ook al zoveel 5dmkII's verkocht, en praktisch geen D3X'en....
Als je de D3X nu koopt, weet je dat je 'm ofwel echt nodig hebt, of 'm zonder verpinken kan veroorloven.
Dezelfde sensor in de D700 gaat absoluut veel vlotter verkopen Ik sta bij de eersten in rij
Ik heb met de D3X geschoten.
Ik snap dat veel mensen wachten tot ze die sensor in een D700 kloon zetten, maar veel Mp is niet heilig hoor. De D3 sensor is beter dan die van de D3X. Betere foto's in hoge iso en hoger dynamisch bereik. Bovendien is de D3 een stuk sneller dan de D3X. Dit merk je goed bij het wegschrijven van bestanden.
Voor mij is de beste camera voor zijn geld de D700 momenteel.
Ik snap dat veel mensen wachten tot ze die sensor in een D700 kloon zetten, maar veel Mp is niet heilig hoor. De D3 sensor is beter dan die van de D3X. Betere foto's in hoge iso en hoger dynamisch bereik. Bovendien is de D3 een stuk sneller dan de D3X. Dit merk je goed bij het wegschrijven van bestanden.
Dat was voor mij ook de reden om NU over te stappen op FF. Ik wou het liever (lees financieel) nog een jaartje uitstellen ... maar ik zit echt niet te wachten op een 24 Mp sensor met slechtere "hoge-iso-eigenschappen" en gi-gan-tisch grote NEF bestanden.
Ik geniet ook tenvolle van mijn D700, zelfs voor tele natuurfotografie, maar de extra resolutie in ideale omstandigheden zou ik wel kunnen smaken
Die keuze tussen de D700 - D3 of de D3x hangt eigenlijk af van het type fotografie waarmee je bezig bent.
De D700 en D3 presteren heel goed in de hoge ISO waarden en zijn met hun 12Mpix perfect voor reportagewerk.
De D3x presteert daarentegen wat minder bij hoge ISO waarden maar geeft wel de mogelijkheid om te werken vanaf ISO 50 wat samen met de 21Mpix bij studio fotografie weer een groot voordeel is.
D3 hoger dynamisch bereik dan de d3x??Ik zou denken dat de d3x met zijn 24,5 mlj pixels een hoger bereik zou hebben
Comment