Ik wil mij al een tijdje een eerste spiegelreflexcamera aanschaffen maar kan niet beslissen. Ik heb momenteel een fujifilm S100fs maar ben daar helemaal niet tevreden van als je er landschappen mee trekt. Absoluut geen scherpe beelden. Dus een spiegelreflex maar welke? Als ik de onderwerpen hier lees zijn er nogal wat opmerkingen over canon toestellen? Een Nikon camera dan maar ? Eerst was ik overtuigd om een canon 40D te kopen of is een D90 beter.Of kan je om zeker te zijn best de D300 aanschaffen al is die meteen een pak duurder. Bij die laatste wringt het schoentje een beetje. Graag jullie opmerkingen of suggesties
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Eerste spiegelreflex
Collapse
X
-
Eerste spiegelreflex
Labels: Geen
-
-
Re: Eerste spiegelreflex
ligt eraan wat je budget is natuurlijk...
Bij Canon en Nikon zit je altijd goed (bij andere merken als Sony etc... ook hoor) en heb je een ruim aanbod aan lenzen.
Als je voornamelijk landschappen wil fotograferen, zit je bij Canon bv met een 40D/50D en een 10-22 lens al heel goed om mooie scherpe foto's te maken (maar onthoud dat uiteindelijk jij op het knopje moet drukken he).
Er is dus vrij veel afhankelijk van hoeveel geld je wil spenderen...With Canon, I can (or at least try)
Photastic.be ~ Passion for the picture
Nieuwe site
-
Onderwerpen
Geld
lens
body
bijkomend materiaal
Zo en in deze volgorde zou ik het best kunnen omschrijven.
Comment
-
Ik wil mij al een tijdje een eerste spiegelreflexcamera aanschaffen maar kan niet beslissen. Ik heb momenteel een fujifilm S100fs maar ben daar helemaal niet tevreden van als je er landschappen mee trekt. Absoluut geen scherpe beelden. Dus een spiegelreflex maar welke
Comment
-
Hoi K.photo
Ik kan je zeker de Nikon D90 aanraden want die heb zelf..met de 18-200mm nikkor en de 50mm 1.8f erbij.
Ben er zeer tevreden van...zeer gemakkelijk toestel om mee te beginnen en toch wel genoeg stuf aan voor de pro's...ook de beeldkwaliteit is verbluffend goed zelfs tot 800 iso perfect ruisvrije foto's...
Maar dit wil niet zeggen dat ik canon niet goed vind hé...de Canon 450D heb ik ook gehad en was daar ook zeer tevreden over...beeldkwaliteit is nagenoeg hetzelfde met de D90 enkel op hogere iso-waarden is er merkelijk verschil...
Alsook de canon 40D en onlangs 50D zijn allebei zeer goede camera's...om nog maar te zwijgen van de overige merken...sonny,pentax enz...
Je kunt best zien wat je wil fotograferen en hoever je wil gaan later met lenzen enz...
En dan naar de winkel gaan waar ze bijna allemaal staan uitgesteld en ze daar één voor één vastnemen en dan die,die je het beste ligt kun je overwegen van te kopen...
Want geloof me slechte DSLR's zijn er tegenwoordig niet veel meer...wel minder ervaren fotografen
succes
grtz DirkD7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk berichtEr is dus vrij veel afhankelijk van hoeveel geld je wil spenderen...
als je kan zeggen hoeveel je budget bedraagt (vergeet niet dat je ook geheugenkaartjes, draagtas etc... kunt nodig hebben) en wat voor foto's je ermee wil maken kunnen we je ineens een heel pak beter helpen.
Zoals hans al voorstelde is een 40D/50D + 10-22 een heerlijke combo voor landschappen. Maar als je echt vooral landschappen trekt, en de snelheid van een 40D/50D/D300 niet zozeer nodig hebt, kan je evengoed voor een toestel a la D90/450D gaan en wat meer geld in je lenzen steken5DmkIII en wat glas
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk berichtWant geloof me slechte DSLR's zijn er tegenwoordig niet veel meer...wel minder ervaren fotografen5DmkIII en wat glas
Comment
-
Heb je al eens uitgezocht waarom de landschapsfoto's met de fuji niet scherp zijn, de dslr zou misschioen ook weleens onscherpe foto's kunnen maken als alles het zelfde doet.Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
De fujifilm trekt volgens mij zo'n slechte (onscherpe landschappen) omdat hij max. diafragma f11. Dus om goed te zijn neem je max f9 anders trekt hij helemaal op niets, en dan heb je enkel enkele meters scherp. Ik trek op een goed manfrotto statief en gebruik zelf ontspanner functie, dus bewegingsonscherpte is uitgesloten. Ik wil de fujifilm S100fs niet helemaal afbreken, ik heb perfect scherpe beelden op pixel niveau als ik een f5 of f8 neem en een voorwerp dat niet te ver weg staat. Ook zijn macro functie is best ok.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk berichtinderdaad.
als je kan zeggen hoeveel je budget bedraagt (vergeet niet dat je ook geheugenkaartjes, draagtas etc... kunt nodig hebben) en wat voor foto's je ermee wil maken kunnen we je ineens een heel pak beter helpen.
Zoals hans al voorstelde is een 40D/50D + 10-22 een heerlijke combo voor landschappen. Maar als je echt vooral landschappen trekt, en de snelheid van een 40D/50D/D300 niet zozeer nodig hebt, kan je evengoed voor een toestel a la D90/450D gaan en wat meer geld in je lenzen steken
Ik trek ook wel meer dan alleen landschappen (het was alleen daar dat mijn fujifilm het liet afweten)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk berichttoon die slechte(minder goede) foto's hier even?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk berichtDe fujifilm trekt volgens mij zo'n slechte (onscherpe landschappen) omdat hij max. diafragma f11. Dus om goed te zijn neem je max f9 anders trekt hij helemaal op niets, en dan heb je enkel enkele meters scherp. Ik trek op een goed manfrotto statief en gebruik zelf ontspanner functie, dus bewegingsonscherpte is uitgesloten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Krasser Bekijk berichtBedenk wel dat foto's getrokken met een DSLR veel minder scherptediepte hebben.
Scherptediepte wordt ondermeer bepaald door de grootte van de sensor, diafragma, afstand tot het onderwerp... Laat ons zeggen dat je met een dSLR de scherptediepte (of de DoF) beter onder controle hebt.BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht...maar misschien is die 18-200 VR van nikon ook wel OK.
Ik trek ook wel meer dan alleen landschappen (het was alleen daar dat mijn fujifilm het liet afweten)).
BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)
Comment
Comment