Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fabrieksfout in eos 450 D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fabrieksfout in eos 450 D?

Mijn camera maakt niet echt scherpe foto's.Vorig jaar aangekocht in juni en ik zag hier op de site echt mooie scherpe foto's gemaakt met een Eos 450 D en ik kon het maar niet klaarspelen van zo een scherpe foto's te maken.
    Mijn buurman heeft als proffesioneel fotograaf gewerkt en heeft heel even met mijn camera gewerkt en gezegd dat die geen goede resultaten gaf voor een camera uit die prijsklasse en dat ik hem terug naar de winkel moest brengen.
    Het toestel is aangekocht in de Saturn op de Meir in Antwerpen.
    Ik heb hier een paar vragen bij;
    heeft er hier iemand hetzelfde probleem gehad met zijn Eos 450 d?
    heeft er iemand ervaring met de dienst na verkoop van Saturn?
    Iemand enig idee waar het aan kan liggen, die onscherpte?
    Ik was gewoon niet zeker dat het niet aan de man lag , daarmee dat het zo lang geduurd heeft eer dat ik zeker wist dat het wel degelijk aan de camera ligt.
    De lens is de meegeleverde 18-55 van Canon maar ik gebruik ook een Sigma dus ik weet ook zeker dat het niet aan de lens ligt.

Groeten,
    Paul
    Canon 70D en wat lenzen

Re: Fabrieksfout in eos 450 D?

Anders eens een vb foto op bd plaatsen van die onscherpte.

Normaal moet je van een kitlens niet super foto's verwachten. De kwaliteit van het beeld is het meest afhankelijk van je lenskeuze. Hoe beter de kwaliteit van de lens, hoe beter en scherper de foto.
    Hiermee wil ik niet zeggen dat je met de kitlens geen mooie foto's kan maken.
    Natuurlijk is ook veel afhankelijk van het manneke dat achter de camera staat he
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Toon eens zo'n onscherpe foto en zet er de exif even bij ( gegevens over sluitertijd, diafragma, etc...)
      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door haasje Bekijk bericht
        Mijn buurman heeft als proffesioneel fotograaf gewerkt en heeft heel even met mijn camera gewerkt en gezegd dat die geen goede resultaten gaf voor een camera uit die prijsklasse
        En hoe heeft die dat dan wel beoordeeld, die ex-professioneel fotograaf?

Comment

Denk aan de scherpstelpunten, als je ze allemaal aan zet kan je onverwachte resultaten hebben, kies 1 scherpstelpunt (midden bvb) en gebruik dat om scherp te stellen, je zal al een stap verder zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
            Anders eens een vb foto op bd plaatsen van die onscherpte.

Normaal moet je van een kitlens niet super foto's verwachten. De kwaliteit van het beeld is het meest afhankelijk van je lenskeuze. Hoe beter de kwaliteit van de lens, hoe beter en scherper de foto.
            Hiermee wil ik niet zeggen dat je met de kitlens geen mooie foto's kan maken.
            Natuurlijk is ook veel afhankelijk van het manneke dat achter de camera staat he
            De IS-kitlens van de 450D is nochtans zéééér scherp. (bekijk de reviews op het net maar , en ik kan ze allen maar gelijk geven) Zet je camera eens op Av, stel een diafragma van 8 in, zorg dat de IS van de lens op staat, en neem een foto bij voldoende licht (zodat de sluitersnelheid hoog genoeg is, pakweg 1/100ste of sneller). Dit 'moet' een scherpe foto opleveren of er is inderdaad iets mis met je toestel.

Comment

Hallo daar,

Ik heb bijna een jaar de canon 450D gehad met kitlenzen 18-55mm en 55-250mm en ik heb daar zeer scherpe foto's meegemaakt...volgens mij liegt het gewoon aan je instelling van scherpstelpunt...zoals men hier al aangaf. En trek je op de AUTO-stand?
              Die kan er ook al eens naast zitten.

Anders terug naar saturn gaan en daar je uitleg gaan doen!

grtz templar
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Het zou natuurlijk ook kunnen dat de camera last heeft van b/f focus alsof dat weer erg zeldzaam is.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Het zou natuurlijk ook kunnen dat de camera last heeft van b/f focus alsof dat weer erg zeldzaam is.
                  Onwaarschijnlijk met een kitlens die pas start op f/5.6 op 55mm. Dan moet de b/f focus al héél fel zijn.

Comment

al je opnamen van een jaar terug tot nu eens bekeken en......niks mis met je toestel, alleen ja moet er mee leren omgaan.
                    volg eens de raad van crispi op.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                      Onwaarschijnlijk met een kitlens die pas start op f/5.6 op 55mm. Dan moet de b/f focus al héél fel zijn.
                      Ik had het op een D70 met kitlens ook opeens, dus niks is onmogelijk.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Ik had het op een D70 met kitlens ook opeens, dus niks is onmogelijk.
                        Opeens dan nog?? Wil je zeggen dat je het vroeger niet had?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          al je opnamen van een jaar terug tot nu eens bekeken en......niks mis met je toestel, alleen je moet er mee leren omgaan.
                          ...mijn gedacht...
                          Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                          Oók wandelen met GPS?

Comment

Bedankt voor al de reacties.Niemand van de heren die in de buurt van Deurne(vliegveld) woont?Iemand met kennis van zaken die het toestel eens wil uittesten?
                            De raad die ik gekregen heb om maar één focuspunt te gebruiken zal ik zeker opvolgen en ja niet al mijn foto's zijn onscherp, als ik dicht genoeg bij mijn onderwerp ben lukt het vrij aardig.Maar om bvb een kerstbal uit te snijden uit een foto van de kerstboom en die dan nog scherp te hebben is blijkbaar toch wat veel gevraagd.

Alles bijeen niet zo een goed voorbeeld aangezien die auto stond
                            Exposure time 1/60 s
                            F-number f/4
                            Exposure program Normal Program
                            ISO speed ratings ISO 400
                            Shutter speed value 1/64 s
                            Aperture value f/4
                            Exposure bias value 0.00 eV
                            Metering mode Pattern
                            Focal length 18 mm
                            User comment
                            Colorspace sRGB
                            Continuous drive mode Single
                            Focus mode AI Focus
                            Image size Large
                            Easy shooting mode Full auto
                            Contrast Normal
                            Saturation Normal
                            Sharpness Unknown
                            ISO Unknown
                            Metering mode Evaluative
                            AF point selected Unknown
                            Exposure mode Easy shooting
                            White balance Auto
                            Flash bias 0.00 EV
                            Image type Canon EOS 450D
                            Canon 70D en wat lenzen

Comment

Re: Fabrieksfout in eos 450 D? 2e foto, wel redelijk scherp

Deze is wel scherp maar ik stond er dan ook zo ongeveer met mijn neus op :-)
                              Shutter speed value 1/4 s
                              Aperture value f/5.7
                              Exposure bias value 0.00 eV
                              Metering mode Partial
                              Flash Flash did not fire, compulsory flash mode
                              Focal length 55 mm
                              Colorspace sRGB
                              Pixel X dimension 2848
                              Pixel Y dimension 4272
                              Exposure mode Auto exposure
                              White balance Auto white balance

Na dit, toestel wel of niet binnenbrengen?
                              Want als het alleen aan mij ligt volgens jullie heeft die binnenbrengen geen enkele zin natuurlijk.
                              Mijn vraag blijft dan of er iemand uit de buurt hier em eventueel wil uittesten.
                              Bedankt allemaal.
                              Paul
                              Canon 70D en wat lenzen

Comment

Working...
                              X