Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eos 450 d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eos 450 d

kan ik van jullie enige deskundige hulp gebruiken.

mijn dochter had graag een digitale spiegelrefflex camera aangeschaft.
    na enige rondneuzen op het wijde web had ik gedacht aan de EOS 450D.
    is dit een goede keuze, rekening houdende met het budget zij ter beschikking heeft.
    zij is ook een startende foto amateur die misschien later hierin verder wil gaan, de tijd en intresse zal het ons laten weten.
    prijs op het internet voor body en lens 18-55 nu 614 € met tas en geheugenkaart 16GB.

alvast bedankt

eddy.

Re: Eos 450 d

Dit is een heel goed toestel. Je dochter zal er jaren veel plezier aan beleven. Ik heb gedurende vier jaar gefotografeerd met de 350D, een voorloper van de 450D.
    Naarmate haar interesse en kunde toeneemt zal ze wel uitkijken naar een betere lens, een tele, enz.
    Groet,
    Jan

Comment

ik zou ook zeker de tweedehands Canon 40D bekijken!

Iedereen is deze aan het vervangen, maar 't zijn echt prachtige toestellen (en goedkoper als een nieuwe 450D te vinden volgens mij)
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

450D is perfect als instap-toestel
        heb jaren met de 400D gewerkt en die is toen naar mijn oom verhuisd en die is daar zeeeeer tevreden van.
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

De 450 D is zeker een goed instapmodel, maar het is niet de body die het zal doen. Eerder en zoals geweten de Lens die erop zit.

Comment

er is nog de 1000D nog goedkoper
            hoe groot zijn de handen van uw dochter want de 40D is wel iets groter
            wat is uw budget want de 500D is uit en m.i. niet te versmaden, scherm, film, megapix enz
            mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
              De 450 D is zeker een goed instapmodel, maar het is niet de body die het zal doen. Eerder en zoals geweten de Lens die erop zit.
              Voor een beginner is een body wel van belang en de lens niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                ik zou ook zeker de tweedehands Canon 40D bekijken!

Iedereen is deze aan het vervangen, maar 't zijn echt prachtige toestellen (en goedkoper als een nieuwe 450D te vinden volgens mij)
                Ik heb 2,5 jaar geleden een 400D gekocht, nieuw omdat je als beginner het risico van tweedehands niet neemt, maar je kon toen ook voor 100 EUR meer een tweedehands 20D kopen
                Ik ben zeer tevreden van de 400D en voor zeer veel onderwerpen voldoet hij perfect
                Maar ik heb nu ook een 50D en moet zeggen dat de reeks met 2 cijfertjes toch een klasse beter is
                Een stuk groter en zwaarder is voor mij eerder een nadeel, alhoewel ik denk dat de meeste mannen daar wel op kicken (misschien moet je dochter er toch eens één gaan vasthouden)
                Het bedieningsgemak is een stuk beter (alhoewel je hier als amateur zelden betere fotos mee maakt)
                Belangrijk is de betere AF (automatische scherpstelling), maar als je alleen landschappen en portretten trekt is dit van geen belang
                Ook is de ruis bij een bepaalde ISO-waarde beter, je wint zeker 1 stop wat bv bij telelenzen een fortuin waard is
                In die zin biedt de 40D, net waarschijnlijk als de 20D indertijd, veel voor z'n geld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                  450D is perfect als instap-toestel
                  heb jaren met de 400D gewerkt en die is toen naar mijn oom verhuisd en die is daar zeeeeer tevreden van.
                  dat "jaren" is met een dikke klomp zout te nemen .. de 400D was "announced" in augustus 2006 en bij ons beschikbaar in het late najaar van datzelfde jaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    dat "jaren" is met een dikke klomp zout te nemen .. de 400D was "announced" in augustus 2006 en bij ons beschikbaar in het late najaar van datzelfde jaar
                    wel dan... ik heb een van de eerste reeksen gekocht en had deze eind 2006 nog... tot voor 2 maanden heb ik met 400D gewerkt dus da's 2,5 jaar : dus jaren
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                      Voor een beginner is een body wel van belang en de lens niet.
                      de eerste keer dat ik zo'n opmerking lees dat de body wel belangrijker is dan de lens ook al ben je een beginner. Ik was ook een beginner (zelfde probleem met aankoop 450 of 40 D) en vreemd om dan vast te stellen dat men steeds zegt: de lens is belangrijker dan de body

Comment

de EOS 450D is een zeer goed toestel...heb het een tijd gehad samen met de 18-55mm en 55-250mm kitlenzen. Heb er dan later nog in occassie een lichtsterke 17-55mm 2.8f bijgekocht.Ik was zeer tevreden van de 450D. Heb alles doorverkocht aan mijn broer en trekt er nu nog steeds tevereden mee op los. Heb hem niet weg gedaan omdat ik er niet tevreden van was...maar verander eens gemakkelijk en heb nu een Nikon D90

Grtz Templar
                        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hans swolfs Bekijk bericht
                          wel dan... Ik heb een van de eerste reeksen gekocht en had deze eind 2006 nog... Tot voor 2 maanden heb ik met 400d gewerkt dus da's 2,5 jaar : Dus jaren :d
                          lmao

Comment

Bedankt voor de info,

ik heb echter nog een bijkomend vraagje.
                            aangezien mijn dochter haar budget beperkt is zag ze gisteren in de folder van carrefour een EOS 1000D, een toestel dat ook op het forum ter sprake kwam doordat dit een goedkopere instapversie is. Van wat ik lees zou dit toestel een samenstelling zijn van 3 andere type's om de instap van amateurs te vergemakkelijken. wat ik wel graag had geweten of voor 200 € minder dit toestel zou voldoen.

eddy.

Comment

Die 1000D zal voor de meeste beginnners meer als voldoen.
                              Tenzij die beginnner direct wil beginnen met indoorvoetbal of indoorpaardensport ed. In die gevallen zal een 40D comfortabeler werken, let op ik zeg comfortabeler, met die 1000D zal dat in veel gevallen ook perfect mogelijk zijn. Kijk anders eens hier, die komt er zeker niet slecht uit want je moet de opmerking over de prijs al annuleren daar die veel goedkoper is http://www.dpreview.com/reviews/canoneos1000d/ Zeker de foto's eens bekijken.
                              Ik heb die 1000D eens geprobeerd maar met mijn grote handen zat ik teveel te vloeken (idem voor de 450 trouwens) op bepaalde functies voor mijn fotografie

Weet niet hoeveel die kost bij Carrefour maar kijk anders hier eens www.kameraexpres.nl . Is een gekende winkel met goedkope prijzen

Comment

Working...
                              X