Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon zonder factuur - garantie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon zonder factuur - garantie?

Ik zit met de volgende vraag:

via via heb ik een erg interessant aanbod gekregen om een Nikon D90 kit (18-200 VR) te kopen. Ik heb de doos hier momenteel thuis staan (nog niet gekocht, ik wil eerst een paar dingen nachecken voordat ik hem koop, als ik hem niet neem mag ik hem gewoon in de loop van de week teruggeven), en in de doos zit een garantiebewijs van Nikon voor de camera en voor de lens. Maar....helaas zonder aankoopfactuur van één of andere winkel.

Nu is mijn vraag, als er iets aan het toestel komt, waar kan ik met mijn garantie terecht? Rechtstreeks bij de Nikon-invoerder?

Re: Nikon zonder factuur - garantie?

Heeft de huidige eigenaar geen factuur gekregen bij de aankoop (als dat niet het geval is, dan is er iets eigenaardigs aan de hand).
    Bij elke handelaar kan er op een of andere manier wel een kopie gevraagd worden van het aankoopfactuur.

Als het "onmogelijk" is om aan een aankoopfactuur te geraken, dan heb je misschien ook problemen als je het toestel wil binnenleveren voor een reparatie (ook al is de garantie verlopen).

("Via via een erg interessant aanbod" klinkt eerder verdacht als het onmogelijk is om er een factuur bij te krijgen, zeker voor zo'n recent toestel...)
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Heeft de huidige eigenaar geen factuur gekregen bij de aankoop (als dat niet het geval is, dan is er iets eigenaardigs aan de hand).
      Bij elke handelaar kan er op een of andere manier wel een kopie gevraagd worden van het aankoopfactuur.

Als het "onmogelijk" is om aan een aankoopfactuur te geraken, dan heb je misschien ook problemen als je het toestel wil binnenleveren voor een reparatie (ook al is de garantie verlopen).

("Via via een erg interessant aanbod" klinkt eerder verdacht als het onmogelijk is om er een factuur bij te krijgen, zeker voor zo'n recent toestel...)
      het is letterlijk via via: ik heb geen contact met de eigenaar, weet niet wie hij is en van waar hij het toestel gekocht heeft. Ik heb wel kunnen opmaken dat hij er meerdere heeft.... dus ik ga er van uit dat hij ergens een lot heeft opgekocht of iets dergelijks.

Maar idd, naar mijn weten is er dus géén factuur van het desbetreffende toestel beschikbaar. Meer moet je mij er ook niet over vragen, ik weet er zelf niets van en ga niet ontkennen dat je het verdacht kan noemen, al weet ik evenmin of dat hier terecht is....

Comment

Kan je jouw contactpersoon niet laten vragen naar de herkomst? Antwoord geven zou in het geval van zuivere koffie toch geen probleem hoeven zijn.....

Comment

Ik vind dat toch maar verdacht hoor, speciaal prijsje, afkomst onbekend, hij heeft er meerdere.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Ik heb eerder het vermoeden dat ze van de vrachtwagen zijn gevallen, als je begrijpt wat ik bedoel.

Staat er op het garantiebewijs Nikon BV The Netherlands?

mvg
            Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
              Ik heb eerder het vermoeden dat ze van de vrachtwagen zijn gevallen, als je begrijpt wat ik bedoel.

Staat er op het garantiebewijs Nikon BV The Netherlands?

mvg
              Antoine
              inderdaad, dat staat er op de garantiebonnen.
              Maar ik heb eens vergeleken met de garantiebon van m'n 18-200VR die ik vorige maand bij fotokonijnenberg heb gekocht, en ik zie niet veel verschil. Buiten het nummer, uiteraard.
              Als je wil neem ik direct eens foto's van de doos met inhoud en de garantiebonnen.

Comment

Als hij van de vrachtwagen is gevallen, is de kans groot dat als hij ooit binnen moet voor reparatie dat je hem niet meer terug krijgt. Er staat een serie nummer op, die kan gerapporteerd staan als gestolen he?

Nu ik verlies mijn aankoopbonnen ook regelmatig.

Comment

zulke interessante aanbiedingen komen meestal ZONDER garantie, aangezien ze wsl op een niet legale manie in het bezit zijn gekomen van de vekoper. Indien er wat mankeert en je 'm nadien binnendoet, EN als blijkt dat het om een toestel gaat dat zonder jouw weten ergens werd gestolen, dan kun je daar wel eens serieuze problemen mee krijgen.

Mijn raad: betaal de effectieve prijs bij een echte 'dealer', dan ben je ook zeker dat als er wat aan mankeert je ook geholpen wordt.

Neem je het risico en gaat je toestel toch stuk: jammer voor jou, maar ik zou 'm zeker niet binnen doen voor reparatie..

grt,
                  Raf
                  Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door R&B Bekijk bericht
                    inderdaad, dat staat er op de garantiebonnen.
                    Maar ik heb eens vergeleken met de garantiebon van m'n 18-200VR die ik vorige maand bij fotokonijnenberg heb gekocht, en ik zie niet veel verschil. Buiten het nummer, uiteraard.
                    Als je wil neem ik direct eens foto's van de doos met inhoud en de garantiebonnen.
                    Als ik iets nieuws koop dan wil ik ook graag een aankoop factuur hebben.
                    De garantie begint namelijk te tellen van datum aankoop.

Als de garantie eenmaal verlopen is, dan is een aankoopfactuur niet meer zo belangrijk.

Het wordt wel weer belangrijk als de camera stuk is en hij moet bij Nikon in reparatie.
                    Als hij daar dan als gestolen staat geregistreerd heb je echt een probleem.

mvg
                    Antoine

Comment

ik heb juist een bericht gestuurd naar mijn 'tussenpersoon' om zo mogelijk er wat meer over te weten te komen.

Nuja.... als ik hem toch koop, kan ik alleen maar hopen dat ik er niets aan krijg en m'n garantie niet nodig heb. Bij m'n D80 heb ik geen garantie moeten aanspreken, hopen dat die D90 dan niet teleurstelt.

Moesten jullie weet hebben van zwakke punten op de D90 waardoor er opmerklijk veel garantiegevallen zijn bij deze camera's, laat het hier dan gerust weten, een verwittigd man is er twee waard

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door R&B Bekijk bericht
                        een verwittigd man is er twee waard
                        Zeker als hij wijze raad naast zich legt
                        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Als je veel reist blijkt de aankoopfactuur in veel landen nog het enige middel van bewijs van eigendom.
                          Ik koop ook nooit zonder factuur.
                          Sommige aanbieders op 'aangeboden' vinden het dan nog vreemd dat je de vraag durft te stellen of ze al dan niet in het bezit zijn van een aankoopfactuur.
                          Het spontaan vermelden van de aankoopfactuur bij een te koop aangeboden item vind ik trouwens al een eerste stap om vertrouwen te wekken.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Je weet dat direkt, stuur het toestel nummer naar Nikon en vraag of het een legaal toestel is, als die mannen met hun zwaailicht voor je deur stoppen zou ik hem niet kopen.
                            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                              Je weet dat direkt, stuur het toestel nummer naar Nikon en vraag of het een legaal toestel is, als die mannen met hun zwaailicht voor je deur stoppen zou ik hem niet kopen.
                              ik heb deze middag eens naar de hersteldienst van nikon gebeld....

-in principe heb je een factuur nodig om beroep te kunnen doen op je garantie, maar zelfs daar zou volgens hun een mouw aan te passen zijn
                              -als het een gestolen toestel blijkt te zijn, kunnen ze de herstelling weigeren. Echter, tot op heden beschikken ze bij Nikon niét over lijsten met nummers van gestolen toestellen.
                              En uiteraard, bij een defect dat aan eigen gebruik te wijten is, maakt het niet uit, dan moet je toch zelf dokken...

Afgaande op de goede (kwaliteits-)ervaringen met m'n D80 ga ik me er aan wagen denk ik

Comment

Working...
                              X