Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon zonder factuur - garantie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon zonder factuur - garantie?

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
    Als je veel reist blijkt de aankoopfactuur in veel landen nog het enige middel van bewijs van eigendom.
    Ik heb nooit facturen bij op reis, alleen een afdruk van de registratie van al mijn materiaal op de Nikon site, in het slechtste geval kunnen ze deze registratie controleren op de site.

Toen ik twee jaar geleden terugkwam van een reis naar Zuid Afrika kreeg ik een grondige doorgedreven controle op de luchthaven van Frankfurt, heb ik alleen dat document getoond, en de serienummers van mijn materiaal moeten tonen (zij nemen zelf niets in hun handen) en alles was ok.
    Last edited by Guest42; 25 maart 2009, 18:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door R&B Bekijk bericht
      Afgaande op de goede (kwaliteits-)ervaringen met m'n D80 ga ik me er aan wagen denk ik
      Kan u zich een ander scenario inbeelden dan dat dit toestel (samen met een palet andere) gestolen is? U weet dit, maar wil het niet geweten hebben.

Kan u zich inbeelden dat er iemand een nieuwe wagen gaat kopen die 95% zeker gestolen is, maar eerst op een autoforum komt vragen of hij die wel kan laten herstellen bij een dealer?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
        Kan u zich een ander scenario inbeelden dan dat dit toestel (samen met een palet andere) gestolen is? U weet dit, maar wil het niet geweten hebben.

Kan u zich inbeelden dat er iemand een nieuwe wagen gaat kopen die 95% zeker gestolen is, maar eerst op een autoforum komt vragen of hij die wel kan laten herstellen bij een dealer?
        iemand die bijvoorbeeld een lot kan opkopen aan groothandelprijzen?

ik weet wel wat je bedoeld hoor, maar als er mij niemand zwart op wit kan aangeven van waar deze komt? Tsja...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door R&B Bekijk bericht
          iemand die bijvoorbeeld een lot kan opkopen aan groothandelprijzen?

ik weet wel wat je bedoeld hoor, maar als er mij niemand zwart op wit kan aangeven van waar deze komt? Tsja...
          Door hier een topic te openen met deze vraagstelling, heb je naar mijn mening al aangegeven dat je e.e.a. in twijfel trekt.

Als je na alle adviezen toch besluit tot koop over te gaan, dan had je beter hier geen topic over geopend.

Je kunt nu later niet meer zeggen dat je niet van de gevaren op de hoogte was.
          Zelfs de hersteldienst van NIKON, moet aangifte doen wanneer er een gestolen camera wordt binnengebracht.

En geloof mij, zij doen dit ook.

mvg
          Antoine

Comment

Is je D80 nu te koop?
            Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
              Is je D80 nu te koop?
              ik ben eigenlijk van zin deze bij te houden als back-up, en voor de slechtere omstandigheden (regen ed.).
              En het beschermglas van m'n lcd-scherm is gebroken (wat overigens trouwens geen problemen geeft, scherm is nog voldoende goed af te lezen).... voor de rest is deze in goede staat, maar door die schade kan ik er toch niet veel meer voor vragen. Een paar kameraden hadden hem al gevraagd, als ik hem aan één van hen zou verkopen zou ik er 150€ ofzo voor vragen.... maar dat is het me dan weer niet waard, dus ik houd 'm bij

Comment

dat glas is voor enkele €10 te vervangen,
                dus je "maten" zouden je goed liggen hebben.

mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht

mm
                  niet het beschermplaatje achterop hé.... dat heb ik al vervangen ondertussen.
                  Ik bedoel wel degelijk het glas dat in de body geperst zit. Ik heb vorig jaar een accident gehad met de wagen en m'n D80 heeft een redelijke klop gekregen, recht op z'n display. Sindsdien heb ik er probleemloos verder mee gefotografeerd, maar je kan deze camera moeilijk als 'in goede staat zijnde' gaan verkopen.
                  Ik heb op een aantal plaatsen prijs gevraagd, en dat zou me minimum 200€ kosten, + ik moet m'n camera voor 5 weken of meer missen.

Moest je Nikon-onderdelen los kunnen krijgen zou ik me er zelf aan wagen, maar helaas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht

mm

of had je wel degelijk dit voor, en bedoel je dat dit voor enkele 10-tallen euro's kan hersteld worden?

dan mag je mij gerust een pm'etje sturen met meer info over waar en hoe....

Comment

dat had ik inderdaad voor ogen.
                      waar je dat glas kunt bestellen? allicht bij nikon.
                      en dat kun je allicht zelf vervangen.
                      een vriend van me heeft het alleszins met z'n 10D gedaan.

mm
                      ∏__|_ ∏__|_
                      "no rules, great shots"
                      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Ik heb nooit facturen bij op reis, alleen een afdruk van de registratie van al mijn materiaal op de Nikon site, in het slechtste geval kunnen ze deze registratie controleren op de site.

Toen ik twee jaar geleden terugkwam van een reis naar Zuid Afrika kreeg ik een grondige doorgedreven controle op de luchthaven van Frankfurt, heb ik alleen dat document getoond, en de serienummers van mijn materiaal moeten tonen (zij nemen zelf niets in hun handen) en alles was ok.
                        ik heb mijn 70-200 VR met een aankoopbewijs tweedehands gekocht maar toch de duanediensten van Zaventem eens voor mijn eerste reis met die lens gecontacteerd , dat was volgens hen genoeg . Registratiebewijs verondersteld dat ze kunnen checken op een pc , of ze zich daarmee gaan bezighouden zou ik toch niet vertrouwen ; ik heb steeds mijn facturen of toch zeker kopies ervan mee in mijn fototas...
                        Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Comment

Working...
                        X