Hallo allemaal,
Volg hier al een tijdje de discussies en heb mij uiteindelijk ook geregistreerd.
Misschien kort even voorstellen : tot voor een paar jaar kiekte met een (analoge) compact, maar als ik foto's wou nemen stapte ik steevast over op een (analoge) spiegelreflex (Minolta SRT-101).
Uiteindelijk is de analoge compact vervangen door een digitale, maar ik mis meer en meer het gevoel van zelf foto's te kunnen nemen. Daarom komt er nu een digitale SLR.
Waarvoor wil ik de SLR gebruiken :
Ik heb al wat foto's genomen met toestellen van vrienden (Canon 400D & Nikon D70) en was met beide toestellen best tevreden van het resultaat. Ze lagen beide goed in de hand en waren volgens mij gebruiksvriendelijk.
Momenteel twijfel ik tussen 2 toestellen :
Wat denken jullie van deze sets?
Is de Sony A-350 een waardig alternatief? Wat met Pentax K20D?
Alvast bedankt om tot hier te willen lezen, en dank bij voorbaat voor de reacties!
Grtz,
Bart
Volg hier al een tijdje de discussies en heb mij uiteindelijk ook geregistreerd.
Misschien kort even voorstellen : tot voor een paar jaar kiekte met een (analoge) compact, maar als ik foto's wou nemen stapte ik steevast over op een (analoge) spiegelreflex (Minolta SRT-101).
Uiteindelijk is de analoge compact vervangen door een digitale, maar ik mis meer en meer het gevoel van zelf foto's te kunnen nemen. Daarom komt er nu een digitale SLR.
Waarvoor wil ik de SLR gebruiken :
- sportfotografie : ben een rally-liefhebber en kom af en toe ook wel eens op circuit
- "huis-, tuin- en keukenfotografie" : familie-uitstapjes, feestjes, vakanties, ...
Ik heb al wat foto's genomen met toestellen van vrienden (Canon 400D & Nikon D70) en was met beide toestellen best tevreden van het resultaat. Ze lagen beide goed in de hand en waren volgens mij gebruiksvriendelijk.
Momenteel twijfel ik tussen 2 toestellen :
- Canon 450Dmet volgende lensen :Tamron AF28-80mm F/3.5-5.6 AspericalTamron AF75-300mm F/4-5.6 MacroCanon Normal EF 50mm F/1.8Valt volledig binnen mijn budget met nog wat accessoires
- Nikon D90met volgende lensen :Nikon 18-55 F/3.5-5.6G ED II AF-S DX Zoom-NikkorNikon 70-300 f/4-5.6G Zoom Telephote AF Zoom LensIs licht over mijn voorzien budget, maar draagt toch mijn voorkeur weg
Wat denken jullie van deze sets?
Is de Sony A-350 een waardig alternatief? Wat met Pentax K20D?
Alvast bedankt om tot hier te willen lezen, en dank bij voorbaat voor de reacties!
Grtz,
Bart
Comment