Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

instap dslr SONY,PENTAX,... ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• instap dslr SONY,PENTAX,... ??

Hallo,

Ik zou willen overschakelen naar een dslr, na jaren met een compact toestel te hebben gewerkt.

Ik heb enkele voorkeuren, misschien kunnen jullie me verder helpen=

1) Sony a200 kit , vooral de ingebouwde stabilisatie spreekt me aan+ goedkoop
    2) Pentax k200d, idem + goede body kwaliteit

De bovenste 2 modellen spreken me het meest aan qua prijs/kwaliteit + stabilisatie in de body waardoor ik ook goedkopere lenzen zonder IS kan gebruiken.
    Ik vroeg me ook af of ik oudere minolta lenzen voor sony of pentax lenzen kan gebruiken?

3) Canon 1000d of 450d,( enkel de plastieken body vond ik wat minder van kwaliteit)

4) Nikon sprak me het minst aan,

Ik zoek geen camera met de laatste gadgets en live view.

IK vroeg me ook af of het niet beter is om in een wat ouder semi model te investeren die goedkoop zijn, zoals de fuji s5 of de pentax k10d ofzo

Mijn budget voor de body en kitlens ligt momenteel bij 500 tot 600 euro max.

Graag wat advies,
    Alvast bedankt

Re: instap dslr SONY,PENTAX,... ??

Oorspronkelijk geplaatst door cosmon Bekijk bericht
    Ik vroeg me ook af of ik oudere minolta lenzen voor sony of pentax lenzen kan gebruiken?
    Alle Minolta AF lenzen passen op een Sony Alpha. Voor een overzicht kijk je best op Dyxum.

IK vroeg me ook af of het niet beter is om in een wat ouder semi model te investeren die goedkoop zijn, zoals de fuji s5 of de pentax k10d ofzo
    De K200D heeft veel overgenomen van de K10D, maar ik heb te weinig ervaring met semi-pro modellen om daar over te oordelen.
    about.me/stijnv

Comment

Onlangs ook mijn eerste dslr gekocht en ik twijfelde tussen canon en sony.
      Heb voor canon gekozen omdat je voor canon heb je het grootste aanbod in 2de hands hebt.
      En blijkbaar zou stabilisatie in de lenzen beter werken dan stabilisatie in de body.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Krispol Bekijk bericht
        En blijkbaar zou stabilisatie in de lenzen beter werken dan stabilisatie in de body.
        Bij de stabilisatie in de lens is het beeld dat je door de zoeker ziet natuurlijk ook gestabiliseerd, maar anders zie ik er geen voordeel in.
        about.me/stijnv

Comment

Alle DSLR die je momenteel kunt kopen zijn goed, maar volgens mij is de Pentax K200D zowat de beste koop die je kunt doen momenteel. Heeft een zeer stevige body die tegen een spatje water en stof kan, heeft stabilisatie, er passen alle Pentax lenzen op (oud en nieuw).
          2dehands markt is kleinder, maar je vind wel alles hoor.
          De kitlenzen behoren tot de beste in hun klasse.

Pentax heeft ook een zeer goed aanbod van allerlei lenzen, alleen op gebied van lange tele's zit je bij Canon of Nikon beter. Nu spreek ik wel over lenzen van 1000 tot 10.000 euro.
          Een uitstekende 200mm en 300mm heeft Pentax wel. Het zijn de echt lange lenzen die ontbreken. Je kan natuurlijk wel een Sigma 50-500 kopen als het echt lang moet zijn. Deze heeft trouwens op een Pentax en Sony body ook ineens stabilisatie.

Af en toe hoor je wel eens dat de jpg's uit een K200D niet zo goed zouden zijn. Dit is dikke flauwekul. Met een eenmalige aanpassing (4 keer ofzo op een knopje duwen, niets moeilijk) zijn de jpg's net zo goed als die van de concurentie.

Comment

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Het zal waarschijnlijk een sony a200 of pentax k200d worden.
            Het enigste wat me nog wat tegen houdt, is blijkbaar dat de beeldkwaliteit bij canon en nikon wat beter is? Of maakt dat als beginner niet echt uit?
            Ik had dit in een fotomagazine (chip) gelezen, met een lijst met de beste instap dslr’s onder de 1000 euro.

Qua lenzen aanbod vind ik dit van deze merken voldoende en merken als sigma en tamron bieden voor mij als beginner genoeg keuze.
            Meer als 300mm zal ik waarschijnlijk toch niet nodig hebben aangezien ik vooral architectuur en landschap en macro fotografeer en geen behoefte heb aan snellere af of lange telelenzen.

Comment

Het zal waarschijnlijk een sony a200 of pentax k200d worden.
              Het enigste wat me nog wat tegen houdt, is blijkbaar dat de beeldkwaliteit bij canon en nikon wat beter is? Of maakt dat als beginner niet echt uit?
              Ik had dit in een fotomagazine (chip) gelezen, met een lijst met de beste instap dslr’s onder de 1000 euro.
              €1000 lijkt me al een hoge grens om een instap DSLR te noemen (eerder onder de €500).

In de beeldkwaliteit van de instap DSLR's zit er niet zo veel verschil, de Nikon D60 / Pentax K200D / Sony A200&A300 gebruiken allemaal dezelfde sensor.
              about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                €1000 lijkt me al een hoge grens om een instap DSLR te noemen (eerder onder de €500).

In de beeldkwaliteit van de instap DSLR's zit er niet zo veel verschil, de Nikon D60 / Pentax K200D / Sony A200&A300 gebruiken allemaal dezelfde sensor.
                Eenzelfde sensor betekend nog niet eenzelfde kwaliteit hoor, kijk maar eens naar het verschil tussen een Nikon D3x en een Sony A900, ook dezelfde sensor... ze hebben nog wat werk bij Sony als het op beeldverwerking aankomt maar da's enkel maar m'n persoonlijke mening
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                  Eenzelfde sensor betekend nog niet eenzelfde kwaliteit hoor, kijk maar eens naar het verschil tussen een Nikon D3x en een Sony A900, ook dezelfde sensor... ze hebben nog wat werk bij Sony als het op beeldverwerking aankomt maar da's enkel maar m'n persoonlijke mening
                  Dat klopt, maar dat is ook een heel ander segment.
                  about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                    Dat klopt, maar dat is ook een heel ander segment.
                    Is idd een ander segment maar ik zie dat in gans de lijn, als je ziet wat de resultaten zijn die uit de originele raw-converter van Sony komen dan stel ik enkel vast dat ze op vlak van beeldverwerking nog heel veel te leren hebben... Hoe deze verhoudingen liggen tegenover Pentax weet ik niet, heb ik geen enkele ervaring mee.
                    Ik stel me enkel maar de vraag omdat de TS vermoedelijk iemand is die niet onmiddellijk in raw zal gaan werken, ik denk dat ie dan bvb met een S3 of S5 betere resultaten kan boeken maar da's slechts een bedenking
                    Last edited by RDB; 22 maart 2009, 16:09.
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Dit is echt niet waar hoor. Veel heeft te maken met de fabrieksinstellingen die de fabrikant kiest. Als dat wat te scherp of te soft of te veel verzadiging heeft naar de reviewer zijn zin wordt dat nogal snel als slechte beeldkwaliteit bestempeld. Zoals ik hierboven als schreef is dat met enkele knopjes in te druken snel op te lossen.
                      Als je in RAW gaat werken en je bewerking naar jpg op je computer gaat doen heb je hier helemaal geen last van.

Comment

nog es merci voor jullie hulp,

k zal nog eens naar een winkel gaan om de toestellen es te testen en dan beslissen wat voor mij het best in de hand ligt en waar ik in verder wil gaan.

tx

Comment

Ik heb ook maandenlang in allerlei vaktijdschriften zitten zoeken naar een toestel waar je als beginner toch jaren mee voort moet kunnen, mijn keuze is gevallen op de Sony Alpha 350 met 14 mil. Pixels met kitlens, later koop ik me wel een betere lens, er zijn overal voor en nadelen als je in deze prijsklasse gaat zoeken,
                          Mijn keuze is dan gemaakt op het handgevoel, het ligt bij mij goed in de hand, en de prijs, ik heb mijn toestel via de webshop van Bastiaens in Sint-Niklaas gekocht, ik heb het toestel er zelf gaan afhalen zodat ik kon zien of alles klopte, en alles was oké,
                          En ik zal U ook eerlijk verklappen hoeveel ik er voor betaald heb, 534 Euro, ik gaf dus liever een beetje meer uit dan de alpha 200 die je in alle Electro zaken kan kopen
                          (akkoord?)

Comment

ik ben mij ook aan het oriënteren op een DSLR en in de winkel werd mij de pentax al aangeraden omdat ik nogal dol ben op reizen en daar ook graag foto's van maak..

nu hoorde ik alleen dat de snelheid van de pentax niet zo heel hoog lag zodat als ik schaatsfoto's wou maken ik hier weer problemen mee kreeg... weet iemand hier meer van?
                            http://globeskater.blogspot.com

Comment

Working...
                            X