Hallo,
Ik zou willen overschakelen naar een dslr, na jaren met een compact toestel te hebben gewerkt.
Ik heb enkele voorkeuren, misschien kunnen jullie me verder helpen=
1) Sony a200 kit , vooral de ingebouwde stabilisatie spreekt me aan+ goedkoop
2) Pentax k200d, idem + goede body kwaliteit
De bovenste 2 modellen spreken me het meest aan qua prijs/kwaliteit + stabilisatie in de body waardoor ik ook goedkopere lenzen zonder IS kan gebruiken.
Ik vroeg me ook af of ik oudere minolta lenzen voor sony of pentax lenzen kan gebruiken?
3) Canon 1000d of 450d,( enkel de plastieken body vond ik wat minder van kwaliteit)
4) Nikon sprak me het minst aan,
Ik zoek geen camera met de laatste gadgets en live view.
IK vroeg me ook af of het niet beter is om in een wat ouder semi model te investeren die goedkoop zijn, zoals de fuji s5 of de pentax k10d ofzo
Mijn budget voor de body en kitlens ligt momenteel bij 500 tot 600 euro max.
Graag wat advies,
Alvast bedankt
Ik zou willen overschakelen naar een dslr, na jaren met een compact toestel te hebben gewerkt.
Ik heb enkele voorkeuren, misschien kunnen jullie me verder helpen=
1) Sony a200 kit , vooral de ingebouwde stabilisatie spreekt me aan+ goedkoop
2) Pentax k200d, idem + goede body kwaliteit
De bovenste 2 modellen spreken me het meest aan qua prijs/kwaliteit + stabilisatie in de body waardoor ik ook goedkopere lenzen zonder IS kan gebruiken.
Ik vroeg me ook af of ik oudere minolta lenzen voor sony of pentax lenzen kan gebruiken?
3) Canon 1000d of 450d,( enkel de plastieken body vond ik wat minder van kwaliteit)
4) Nikon sprak me het minst aan,
Ik zoek geen camera met de laatste gadgets en live view.
IK vroeg me ook af of het niet beter is om in een wat ouder semi model te investeren die goedkoop zijn, zoals de fuji s5 of de pentax k10d ofzo
Mijn budget voor de body en kitlens ligt momenteel bij 500 tot 600 euro max.
Graag wat advies,
Alvast bedankt
Comment