Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste reflex 450D <--> 40D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: eerste reflex 450D &lt;--&gt; 40D

van harte met je aanwinst en heel veel fotoplezier ermee.
    je maakt er zo wie zo 10X betere opnamen mee dan ik, want ik heb maar een 30D (Smiley)
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      je maakt er zo wie zo 10X betere opnamen mee dan ik, want ik heb maar een 30D (Smiley)
      Daarvoor lees ik al net te lang mee om dat te geloven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wazowski Bekijk bericht
        Ben terug van Konijnenberg en het is de 40D geworden, zonder de kitlens maar met de 18-55 IS en 55-250 IS combo...
        De 40D lag toch echt een pak beter in de hand.
        Je hebt qua prijs/kwaliteit een goede aankoop gedaan
        Zoals ik zelf kan vergelijken tussen de 400D en de 50D presteren de zgn consumerlenzen beter op een XXD dan een XXXD, vooral de AF

Dat (dure) lenzen belangrijk zijn begint stilaan ook een beetje een mythe te worden
        Zie de test van je lenzen zelfs op een 15mps

Maar nu laat ik je terug twijfelen of je niet beter een 5OD had genomen

Ik denk het niet, de bedoeling was dat je niet over je lenzen zou gaan twijfelen
        ZE ZIJN SCHERP

Veel fotoplezier nu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
          Ik heb nog nooit de 17-85 gehad, maar wat ik gelezen heb is dat er heel wat barrel distortion is op de buitenkant en dat em ook niet zo scherp is en de meeste mensen er ontevreden over zijn. Ik heb de 18-55mm IS gehad en was daar echt heel tevreden over. Zeer scherp en mooie kleuren, ideaal om mee te beginnen.
          Ik heb een 40d en als gewone wandellens heb ik de 17-85mmIS en eerlijk gezegd: ik ben daar zéér tevreden over! Dus het is een beetje kort door de bocht om te zeggen dat de meeste er ontevreden over zijn denk ik... Wanneer ik deze lens een beetje dichtknijp krijg ik er dikwijls vlijmscherpe beelden mee hoor. Alleen wel wat vervorming aan de breedhoekzijde, maar dat is zo gefikst he! ;-)
          Maar de TS zal met zijn 40D combo 18-55mmIS en 55-250IS zeker ook een erg goede set in huis hebben gehaald hoor! Wou gewoon even ontkrachten dat die 17-85mm zo slecht is. Voor mij genoeg breedhoek en tele om dikwijls te kunnen dienen. Ik zou alleen veranderen als ik ook daar nog lichterker gerief nodig zou hebben...
          Zowat vanalles: http://www.flickr.com/photos/philflash/
          Concerten en voorstellingen: http://musicslides.wordpress.com/

Comment

Proficiat met je aankoop. Het is zelfs eens leuk om iemand met dezelfde probleem te zien zoals ik vorig jaar... wist ook niet welke het ging worden: ofwel de 450 of de 40 D. Uiteindelijk gekozen voor de 40D met batterijgrip en die grip... die is er nog geen dag van geweest. Enkel jammer dat ik er toen de 17-85 bij kocht (kitlens). Had beter 400 euro meer uitgegeven, dan had ik omiddellijk de combo 40 D + 17-55mm f2,8 IS... maar ja...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht
              Je werkt toch ook met een 450D lennert? Of ben je nu al naar iets nieuws overgestapt?

Ik vind het alleen jammer als ik zie dat ik die 450D nieuw gekocht heb, wanneer hij juist uit was en toen betaalde ik me blauw.. wanneer ik nu voor dezelfde prijs al een 50D kan kopen..

Het enige wat ik niet gezien heb, dat niemand erop wijst dat het geen efs lenzen zijn dan dat je moet kopen.. Denk dus idd beter een 40D nemen.

Wat ik persoonlijk zou willen hebben is een oude 5D Omdat die denk ik toch nog veel beter zijn in kwaliteit. Dus voor mij zal het sparen zijn, of ene vinden op straat

Grts
              Ik werkTE met een 400D, nu met een 5D en 50D.
              xxxD is goed, het doet alles wat een DSLR moet doen. De xxD en xD doen die dingen gewoon beter. Het is ook (vind ik) aangenamer om mee te werken (zoeker, snelheid, grip, knoppen, functies, ..)

Comment

Zoeker van de 40D is beter dan de 450D. Persoonlijk vind ik de zoeker van mijn reeds fel verouderde 1D nog steeds beter dan die van die 450D.(heb de 450D tijdelijk ingebruik) Ach ja het zal het gevoel zijn dat telt zeker?

Ik zou voor de 40D gaan.
                Canon EOS 1D + Tamron 28-75 F2.8 + Canon 50mm F1.8 + Canon 300mm F4 L

"Photography is truth."

Comment

Had ik dat vorig jaar maar geweten, maar het most allemaal zo snel gebeuren

Zou ik mijn 450D kunnen verkopen en een tweedehands 50D kunnen kopen?
                  Yannick Desmet 2021
                  yannickdesmet.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht
                    Had ik dat vorig jaar maar geweten, maar het most allemaal zo snel gebeuren

Zou ik mijn 450D kunnen verkopen en een tweedehands 50D kunnen kopen?
                    Zijn er al tweedehandse 50Ds ?

40Ds heb ik al een paar zien passeren en, toegegeven, een enkele 50D die hooguit voor wat testshots kan gebruikt geweest zijn.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                    X