Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

accu sony

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• accu sony

Hallo,

Ik heb een sony dcr hc 53 E .

Ik ga nu binnenkort op schoolreis en zou dan graag een 2de acuu hebben.
    Ik begrijp de term vb: 1100mAh niet goed. Is dit 1100 m?

Groeten,
    stan

Re: accu sony

dit is gewoon het vermogen van je batterij, maar je hoeft je hierover geen zorgen te maken, ga naar een goede winkel en vraag naar een batterij geschikt voor je toestel. Voor vele merken zijn er vervangers van een "wit produkt" (Hama Pro, Ansmann,...) die vaak beterkoop zijn . Sony heeft de neiging veel geld te vragen voor een originele batterij.
    'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
      dit is gewoon het vermogen van je batterij, maar je hoeft je hierover geen zorgen te maken, ga naar een goede winkel en vraag naar een batterij geschikt voor je toestel. Voor vele merken zijn er vervangers van een "wit produkt" (Hama Pro, Ansmann,...) die vaak beterkoop zijn . Sony heeft de neiging veel geld te vragen voor een originele batterij.
      Maar dat vermogen wilt dan toch zeggen hoe lang ik ermee kan filmen.

Wat is hier de formule van, dat ik kan zien hoe lang ik met welke batterij kan filmen.

mvg,
      stan

Comment

Ah is ampéreuur, dus 1 ampére gedurende één uur is een capaciteit van 1Ah.

Je accu is 1,1 Ah(1100 milliAh), dus als je het verbruik van je camera weet in ampére of milliampére kun je dit uitrekenen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Ah is ampéreuur, dus 1 ampére gedurende één uur is een capaciteit van 1Ah.

Je accu is 1,1 Ah(1100 milliAh), dus als je het verbruik van je camera weet in ampére of milliampére kun je dit uitrekenen.
          Ik begrijp het niet helemaal ^^

Ik zal het wel uitzoeken.
          Last edited by katoenke; 19 maart 2009, 18:17.

Comment

tijd = capaciteit(1100mAh)/verbruikt(mA).
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
              Sony heeft de neiging veel geld te vragen voor een originele batterij.
              Ik weet niet precies hoeveel, maar wel dat Sony hier niet de enige in is...

Comment

Klopt! De originele Canon batterijen kosten ook veel te veel.

Gelukkig is er voor de meeste "merkbatterijen" een betrouwbaar alternatief. Vaak is dat Lenmar, maar er zijn ook andere merken, of zelfs merklozen.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                X