Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste reflex 450D <--> 40D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eerste reflex 450D <--> 40D

Hallo allemaal

Ik ga m'n eerste spiegelreflex aankopen.
    In eerste instantie had ik gedacht aan de 450D + 18-55 IS + 55-250 IS.
    Gezien ik zelf nogal groot ben en m'n handen dus ook niet van de kleinste heb ik gelezen dat een 450D niet altijd even makkelijk in de hand zou liggen.
    Een oplossing hiervoor zou de batterygrip zijn.
    Als ik dan echter begin te rekenen dan zou ik met een 40D slechts een goeie 125 euro duurder af zijn dan met de 450D + grip, wanneer ik dezelfde lenzen zou kopen.

Is deze 125 euro extra de investering waard?
    De 18-55 IS op een 40D ipv de normale kitlens 17-85 IS ... een goeie keuze?

Alvast bedankt

Re: eerste reflex 450D &lt;--&gt; 40D

Als je twijfelt tussen de 450D of de 40D, zou ik opteren voor de laatste, hoewel ikzelf enkele jaren geleden begonnen ben met de 350D. Het voordeel van een grip is niet alleen dat het de camera groter maakt (waardoor ie beter in de hand ligt), maar ook dat je twee batterijen kunt laden, en dus langer gaat kunnen schieten. Vooral als je veel gebruik maakt van het LCD-schermpje zul je de voordelen van een grip meteen ondervinden. Ik heb nu de 50D (dezelfde body als de 40D), met grip, en ik moet zeggen: een grote, en dus ook zware camera, die goed in de hand ligt (ik ben helemaal niet groot ), maar die nauwelijks nog in een fototas past, tenminste met mijn "standaardlens".
    Ikzelf zweer bij de 17-55 f/2.8, maar da's helemaal geen kitlens. Wat zeg ik? Als het geen EF-S lens was (voor een cropcamera dus) zou het de L status verdienen. Dus voor de juiste lenskeuze kan ik je niet echt helpen.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Een 40D heeft een dubbel zo grote batterij dan een 450D, heb je die grip niet nodig
      (een reservebatterij in je tas is een eenvoudige oplossing)

Als je geen probleem hebt met grootte en gewicht, koop een 40D, het is een klasse beter

Comment

Zeker de 40D nemen.
        Semi-pro toestel, kan gerust een spatje water verdragen en ligt heel goed in de grote handen.
        CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Als de extra €125 geen probleem is: gaan voor de 40D.
          Het is letterlijk en figuurlijk een andere cameraklasse dan de 450D (vooral qua ergonomie), waarmee ik niet wil zeggen dat het een garantie is om betere foto's te maken
          Greetz Geert.
          Canon gerief...

Comment

Ik heb een half jaar een 450D gehad, bij de eerste 50 foto's had ik al krampen in m'n handen en ik heb zeer kleine handen. Met een handstrap en grip kon ik wat langer fotos nemen zonder krampen, maar uiteindelijk had ik toch krampen na de shoot.
            Nu heb ik een 40D en is dit een serieuze verbetering, heb nooit meer krampen en de body voelt veel steviger aan. Bovendien waren er nog enkele mogelijkheden die de 40D had en de 450D niet....

Comment

Hou houden jullie eigenlijk jullie camera vast? Ik ben maar een beginner, maar als ik die verhalen hoor over een battery grip, krampen... Ikzelf heb een 450D en zelf heb ik nooit last om de camera lang vast te houden. Het is te zeggen; meestal ondersteun ik de lens met mijn linkerhand zodat ik met mijn rechterhand niet veel gewicht moet dragen.

Voor de TS: voor die 125 euro zou ik ook een 40D kopen nu. Om je keuze wat makkelijker te maken kan je ook eens kijken naar de geheugenkaartjes die je van plan bent te kopen (hou hierbij rekening dat een RAW foto toch wat groter is dan een jpg foto). Maw; CF (40D) kaartjes zijn toch nog goedkoper dan SD (450D) kaartjes - toch voor de snelle geheugens -; wat een extra prijsvoordeel voor de 40D oplevert.

Comment

Ik rij straks eens tot bij Konijnenberg, de combinaties eens in de hand houden...

Wat is jullie mening tov de lenzen, de 18-55 IS op een 40D ipv de normale 17-85 IS kitlens?

Comment

Ik heb nog nooit de 17-85 gehad, maar wat ik gelezen heb is dat er heel wat barrel distortion is op de buitenkant en dat em ook niet zo scherp is en de meeste mensen er ontevreden over zijn. Ik heb de 18-55mm IS gehad en was daar echt heel tevreden over. Zeer scherp en mooie kleuren, ideaal om mee te beginnen.

Comment

Absoluut de 40D..
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                      Absoluut de 40D..
                      jup

Comment

Je werkt toch ook met een 450D lennert? Of ben je nu al naar iets nieuws overgestapt?

Ik vind het alleen jammer als ik zie dat ik die 450D nieuw gekocht heb, wanneer hij juist uit was en toen betaalde ik me blauw.. wanneer ik nu voor dezelfde prijs al een 50D kan kopen..

Het enige wat ik niet gezien heb, dat niemand erop wijst dat het geen efs lenzen zijn dan dat je moet kopen.. Denk dus idd beter een 40D nemen.

Wat ik persoonlijk zou willen hebben is een oude 5D Omdat die denk ik toch nog veel beter zijn in kwaliteit. Dus voor mij zal het sparen zijn, of ene vinden op straat

Grts
                        Yannick Desmet 2021
                        yannickdesmet.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                          jup
                          en nog een jup of yep.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ben terug van Konijnenberg en het is de 40D geworden, zonder de kitlens maar met de 18-55 IS en 55-250 IS combo...
                            De 40D lag toch echt een pak beter in de hand.

Comment

Sukses met je aanschaf!
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                              X