Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70S noodgedwongen vervangen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D70S noodgedwongen vervangen

Dag iedereen
    Mijn activiteit op BD stond al een hele tijd op een (zeer) laag pitje. Deze morgen is mijn fototoestel (Nikon D70s met de toenmalige 18-70 kitlens) tegen de straatstenen gekeild. Hoe? Ben te beschaamd om dat te vertellen. Maar een geode verstaander heeft maar een half woord nodig.
    Welk toestel zouden de BD'ers mij nu aanraden? Ik wil het toestel vooral gebruiken voor landschaps- en treinfotografie. De mogelijkheden van de D70s met de kitlens voldeden perfect. D300? D90?
    Kunnen de batterijen (Nikon EN-EL3a), de batterijgrip en de CF-kaartjes (Sandisk Ultra II) eventueel nog gebruikt worden in die toestellen? Kwestie van te proberen om toch wat prijsbewust te zijn.
    Vriendelijke groeten.
    eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

eLDee's webstek

Re: Nikon D70S noodgedwongen vervangen

ik vrees dat de grip en de batterijen niet meer bruikbaar zullen zijn :-( CF cards zeker nog wel in de D300, de D90 gebruikt -dacht ik- SD.

Als de D70s perfect voldeed ... dan mag de keuze niet moeilijk zijn denk ik. Zowat elk recent toestel scoort beter dan die D70s ;-)

Greetz,
    TravelToy
    www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Als een d70s met kitlens perfect voldeden, is een d300 wellicht overkill.
      Een d90 lijkt logisch. Misschien een d60 overwegen, maar informeer je dan over de verschillen/nadelen t.o.v. de d70s. Misschien kan je nog ergens een afgeprijsde d80 vinden.

Batterij + houder en ook CF kaartjes zijn onbruikbaar bij d90 (én d60).

Comment

Is een tweedehands D70s geen optie?
        Die zou je wel heel goedkoop moeten kunnen vinden.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Is een tweedehands D70s geen optie?
          Die zou je wel heel goedkoop moeten kunnen vinden.
          Met dat schermpje wil je echt niet meer klooien.
          Neem een D90, ga je nooit spijt van krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
            .... Misschien kan je nog ergens een afgeprijsde d80 vinden. ...
            Moest het een optie zijn, in de Carrefour (alleszins die in Hasselt) 699 voor een D80 met 18-135.
            En in de MediaMarkt (Hasselt) voor een D60 met 18-55 (niet VR) slechts 399.

Comment

Wat zou je denken van een Fuji Finepix S5 Pro aan 639 euro bij Konijn (body D200 met Fuji sensor) .Ik heb onlangs ook de overstap gemaakt en ben heel tevreden.
              Fuji S5 Pro - glas van Nikon, Sigma, Tamron en Tokina

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertD50 Bekijk bericht
                Wat zou je denken van een Fuji Finepix S5 Pro aan 639 euro bij Konijn (body D200 met Fuji sensor) .Ik heb onlangs ook de overstap gemaakt en ben heel tevreden.
                Begrijp niet goed wat je bedoelt met body D200? Is Finepix een reflex met een aangepaste Nikon body waar de Nikon lenzen kunnen gebruikt worden?
                eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

eLDee's webstek

Comment

Je begrijpt het wel goed....
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik ben 2 weken terug van een D70 overgestapt naar een Pentax K200D icm de Sigma 17-70.
                    Wat een wereld van verschil
                    (maar dat is natuurlijk logisch met een 4 jaar nieuwe techniek)
                    Onze T2b. D70, Tamron 17-50, Tokina 50-135

Comment

Hoi daar,

Ik heb de Nikon D90 met 18-200mm nikkorlens en 50mm 1.8f erbij en ik ben er suuuupertevreden van...

groeten Dirk
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Bij een plaatselijke fotohandel kan ik D300-body kopen: 1199 EUR (en dan nog eens rekening houden met de aangeboden cash-back van Nikon). Dat lijkt mij een interessant aanbod? Of juist niet?

eLDee's webstek

Comment

Al is er geen reactie gekomen op mijn vorige vraag ... hoogstwaarschijnlijk is de beslissing genomen. Mijn besluit?
                          • kit Nikon D90 met allround lens Nikor 18-200 VR
                          • en als 'verwennerij': Nikor 28-70 AF S D IF ED

In verband met de laatste lens zit ik nog met een probleempje. Is het verschil tussen de Nikor 28-70 zo verschillend van de Nikor 24-70?
                          Vriendelijke groeten en bedankt voor de tips / suggesties.

eLDee's webstek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eldee Bekijk bericht
                            In verband met de laatste lens zit ik nog met een probleempje. Is het verschil tussen de Nikor 28-70 zo verschillend van de Nikor 24-70?
                            Vriendelijke groeten en bedankt voor de tips / suggesties.
                            Ik heb nooit de 28-70 getest maar ik weet dat de 24-70 gewoon fantastisch is.
                            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik heb de 28-70 wel gehad en die was erg scherp en gaf prima foto's, maar had in bepaalde gevallen veel last van CA, maar dat zou op de nieuwste Dx/xxx bodies weer geen probleem zijn.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                              X