Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D90 stopt met flitsen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D90 stopt met flitsen

Sinds vandaag een bizar probleem. Ik neem een 10-tal foto's met flits, binnen en kort na elkaar. Daarna wil de flitser niet meer afgaan en moet ik een tijdje wachten (+/- 10 seconden). Dan wil hij soms om de zoveel seconden nog wel een 2-tal keer flitsen en zo gaat het verder in die cyclus. Hij stelt nog wel scherp en als ik de flits dichtklap gaat hij wel direct verder. Iemand een idee voor ik er terug mee naar de winkel ga?

P.s. Camera is gekocht in November ergens. Verschillende lenzen & standen gekozen, probleem blijft.

Thanks!

Re: D90 stopt met flitsen

Misschien is de flitser gewoon oververhit?
    about.me/stijnv

Comment

Van 10 keer na elkaar te flitsen? Het lijkt mij dat dat probleem daarvoor niet aanwezig was maar ik kan verkeerd zijn. Instelling van de flits staan goed (dus niet slow sync of zo). Nog iemand een idee?

Comment

Zo goed als zeker dat het inderdaad zoals eerder gezegd een beveiliging is van de flitser tegen oververhitting . Ook in handleiding van m'n externe SB600 wordt gewezen op oververhiitingsgevaar met het snel na elkaar flitsen.
        Nikon D70 en Nikon Coolpix 8700 / 18-70DX / 70-300 / Nikkor Macro 105 / SB600

Comment

Mijn 450D heeft ongeveer hetzelfde 'probleem'. Het zou normaal zijn, kijk maar eens in de handleiding.

Comment

Andere batterijen al geprobeerd?

Over welke flits spreken we?
            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
            Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Hoi Cubalistic

Ik had hetzelfde met mijn canon 450D ook voor...10 maal flitsen na elkaar en toen had ik hetzelfde als jij nu aangeeft...heb er toen mee naar grobet geweest en die zeiden dat het inderdaad een overhit beveiliging is...als ik dat probleem wou vermijden moest ik me maar een externe flitser aanschaffen...ik denk dat je probleem vrij normaal is...heb het in ieder geval met mijn D90 nog niet voor gehad...maar heb het ook nog niet voor gehad dat ik 10 maal moest flitsen...

Grtz Dirk
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Had niet goed gelezen.
                Het gaat dus om de ingebouwde flash van je toestel

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                Andere batterijen al geprobeerd?

Over welke flits spreken we?
                Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Ok, dan zal het normaal zijn

Bedankt voor de feedback!

Comment

Als je de camerahandleiding had gelezen, had je geweten dat dit nomaal is, staat gewoon bij het hoofdstukje over de flits.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                    X