Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstappen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Overstappen?

Oorspronkelijk geplaatst door wildlifephoto Bekijk bericht
    Wel goed nieuws is dat sony dit jaar met een prime, 500 f4 op de markt komt. Als die niet al te duur wordt...
    wil je niet ontgoochelen hoor maar om effe duidelijk te maken, de prijzen van de 500 f/4 primes van Canon en Nikon kosten respectievelijk 6200 € en 7200 €.

nu weet ik niet wat uw definitie van "al te duur" is maar bij mij vallen die prijzen daar wel ruim binnen...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Ik kijk nu naar wat grotere tele dan 300mm en dan vooral prime's. Canon heeft daar veel meer van dan sony zelf.

@ Hans Swolfs
      Ik zeg het omdat die 300mm g van sony al even duur is als de 500 prime van canon. Ik hoop niet dat die 500mm nog veel duurder wordt.

Ik denk dat ik op dit moment gewoon bij sony moet blijven (moet ook wel, heb het geld er niet voor) En even geen dingen meer kopen voor de sony. Een beetje afwachten hoe sony zich gaat ontwikkelen.
      Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
      Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
      Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

Comment

Zal ik niet meer doen Doudeke. Ik heb even op het forum gezocht naar je posts en klasseer je nu in het zelfde vakje als Puerte: grote experts zonder foto's.

Groeten
        Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

Comment

Ik kijk nu naar wat grotere tele dan 300mm en dan vooral prime's. Canon heeft daar veel meer van dan sony zelf.

@ Hans Swolfs
          Ik zeg het omdat die 300mm g van sony al even duur is als de 500 prime van canon. Ik hoop niet dat die 500mm nog veel duurder wordt.

Ik denk dat ik op dit moment gewoon bij sony moet blijven (moet ook wel, heb het geld er niet voor) En even geen dingen meer kopen voor de sony. Een beetje afwachten hoe sony zich gaat ontwikkelen.
          De suggestie van Paul V om rustig uit te kijken naar een tweedehands Minolta prime lijkt me een goede oplossing voor je dierenfotos, een 400mm zal je toch nodig hebben

Misschien tik je wel een Sigma 50-500 op de kop

Veel plezier

Comment

@ Hans Swolfs

Die aankomende 500mm is wel een F4.5 en geen F4, naar het schijnt zou een F4.5 lens een stuk makkelijker/goedkoper te maken dan een F4 versie... Los daarvan zit je bij Sony een pak duurder/beperkter als je natuurfotograaf bent en is dit niet de goede keuze, een Canon 300 F2.8 kost nu 4170 euro, een Sony tegenhanger kost 6050 euro , bijna een verschil van 1900 euro dus, wat een 500mm van Sony dan zal moeten kosten tja..., met het verschil kun je al een mooie body kopen
            Bij Canon kun je voor 1200 euro heel veel moois vinden die optisch van heel hoog niveau is, een 300 F4IS ( +ev 1.4X ext ) , een 400 F5.6 en een 100-400 F5.6 IS, bij welk ander merk heb je zo'n aanbod ?
            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

dubbelpost
              Last edited by JETWASH; 17 maart 2009, 08:43. Reden: dubbelpost

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                Die aankomende 500mm is wel een F4.5 en geen F4, naar het schijnt zou een F4.5 lens een stuk makkelijker/goedkoper te maken dan een F4 versie... Los daarvan zit je bij Sony een pak duurder/beperkter als je natuurfotograaf bent en is dit niet de goede keuze, een Canon 300 F2.8 kost nu 4170 euro, een Sony tegenhanger kost 6050 euro , bijna een verschil van 1900 euro dus, wat een 500mm van Sony dan zal moeten kosten tja..., met het verschil kun je al een mooie body kopen
                Bij Canon kun je voor 1200 euro heel veel moois vinden die optisch van heel hoog niveau is, een 300 F4IS ( +ev 1.4X ext ) , een 400 F5.6 en een 100-400 F5.6 IS, bij welk ander merk heb je zo'n aanbod ?

Sluit ik mij aan. Doch bij NIkon heb je een 200-400/4 mega-zoom voor 5000 euro, (http://www.kamera-express.nl/index.p...t&product=3035) die geen één enkel ander merk aanbiedt.
                Last edited by Leopard; 17 maart 2009, 11:31.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

ik zou zeggen neem de sigma 100-300 F4 ook eens onder de loupe
                  ik ben heel tevreden over de lens (wel op een nikon)
                  maar het is voor zijn geld een dijk van een lens ,vrij snelle autofocus, zeer scherp ,...
                  bij een sony body heb je beeldstabilisatie in de body ingebouwd wat een enorm voordeel is
                  dan zou je de lens met een 1.4 teleconverter makkelijk moeten kunnen gebruiken bij 1/250 ofzo
                  als het duurder mag zijn dan kan de sigma 120-300 2.8 ook een oplossing zijn

Comment

Of deze, heeft een goede review op www.photozone.de

Sorry Mod, de discussie wijkt af naar Objectieven

Comment

Of kan je geen oudere MF prime vinden die op je Sony past?
                      Anders zou ik zeker eens naar de Tamron 200-500 kijken die Palombian hierboven aanraad. Naar het schijn even goed als de alomgeprezen Bigma, maar goedkoper en niet zo zwaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                        ik zou zeggen neem de sigma 100-300 F4 ook eens onder de loupe
                        ik ben heel tevreden over de lens (wel op een nikon)
                        maar het is voor zijn geld een dijk van een lens ,vrij snelle autofocus, zeer scherp ,...
                        bij een sony body heb je beeldstabilisatie in de body ingebouwd wat een enorm voordeel is
                        dan zou je de lens met een 1.4 teleconverter makkelijk moeten kunnen gebruiken bij 1/250 ofzo
                        als het duurder mag zijn dan kan de sigma 120-300 2.8 ook een oplossing zijn
                        Dit is inderdaad een lens die dikwijls héél positief beoordeeld wordt, zowel in reviews als gebruikerservaringen. Eigenlijk zou het een goede zet zijn van Sigma om deze met hun OS-technologie uit te rusten. Ik vermoed dat dit wel eens een positieve opsteker zou kunnen zijn.
                        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

overstappen is een keuze die je maakt.. zelf was ik met olympus bezig en voelde ook de beperkingen. Was tevreden ...maar.. en kreeg op vakantie een nikon D300 per toeval in mijn pollekes en was verloren .
                          Nog efkens goed alles overwogen en de oly set weg en Nikon in de plaats.. en voel me er gelukkig bij. De foto"s zijn er daardoor niet beter op geworden maar het gevoel is beter en als je dit financieel kan veroorloven waarom niet.
                          Bekijk dit als een wagen het is niet omdat mijn vorige een peugeot was dat ik er nu terug ene kocht hé...neen zulle..en als je het niet kan verantwoorden financieel blijf dan met je toestel en bekijk de goede eigenschappen ervan...want zoals reeds gezegd er zijn geen slechte reflexcams
                          2 x Niko D300 + wat glaswerk en 2 SB900 + ingerichte fotostudio

Comment

Working...
                          X