Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIKON D300 - Fouten bij wegschrijven foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: NIKON D300 - Fouetn bij wegschrijven foto's

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Ik trap misschien een open deur in, maar je weet toch dat je camera niet in elke modus een jpg+raw aanmaakt? In sommige gevallen (meestal in de automatische modi) wordt er enkel een jpg gecreëerd. Enfin, dat is toch in bepaalde standen van mijn EOS zo.
    Bij een NIKON D300 is er geen automatische modus. Enkel A,P,S en M.

Comment

Wist ik niet? En bij AEB (bracketing) bijvoorbeeld? Ook steeds een JPG+RAW?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Wist ik niet? En bij AEB (bracketing) bijvoorbeeld? Ook steeds een JPG+RAW?
        Je kan bij AEB ook een JPG+NEF aanmaken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Argendaal Bekijk bericht
          Heb 4 verschillende merken van kaartjes gebruikt: Sandisk Ext III, Sandisk II, Adata, Twinmos en op alle gebruikte kaartjes heb ik enkele ontbrekende NEF's.
          Mischien een stom gedacht, maar ben je zeker dat er ook geen pinnetje geplooid is in je geheugenkaartslot ? Lijkt mij toch een wegschrijffout tussen toestel en geheugenkaart, maar dat kan zoveel zijn hé.

Heb je niet de indruk dat je toestel traag wegschrijft na een opname?

Ik zou eens contact opnemen met Procirep, zij kunnen daar beter over oordelen, toch tenminste als je de juiste persoon aan de lijn krijgt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Mischien een stom gedacht, maar ben je zeker dat er ook geen pinnetje geplooid is in je geheugenkaartslot ? Lijkt mij toch een wegschrijffout tussen toestel en geheugenkaart, maar dat kan zoveel zijn hé.

Heb je niet de indruk dat je toestel traag wegschrijft na een opname?

Ik zou eens contact opnemen met Procirep, zij kunnen daar beter over oordelen, toch tenminste als je de juiste persoon aan de lijn krijgt.
            Heb de pinnetjes bekeken met een loupe en een lichtje. Alles ziet er gaaf uit. Heb ook niet de indruk dat de bestanden traag worden weggeschreven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Argendaal Bekijk bericht
              Heb de pinnetjes bekeken met een loupe en een lichtje. Alles ziet er gaaf uit. Heb ook niet de indruk dat de bestanden traag worden weggeschreven.
              Je toestel is nog onder garantie vermoed ik, twee jaar indien gekocht in België, en ze zijn nog geen twee jaar op de markt, indien grijze import zal je zelf voor de eventuele kosten moeten opdraaien, nadeel van het kopen via Amerika of Japan en dergelijke.

Eens contact opnemen rechtstreeks met Procirep, of met een van de door Nikon België aangeraden verdelers, op volgende link te vinden. http://www.nikon.be/pro/nl_BE/local_...oad/400/1.html

Comment

Re: NIKON D300 - Fouten bij wegschrijven foto's

En dan bleef het stil. ssssst.

Comment

Re: NIKON D300 - Fouten bij wegschrijven foto's

Heb ik met mijn D200 nog niet voor gehad. Ik schrijf ook in beide formaten weg. Ik gebruik Scandisk ExtremeIII en UltraII kaarten. Wissen van een foto verwijdert _beide_ formaten.

Ik maakte op vakantie foto's van een vuurwerk. Tijdens de pauses ging ik snel door de opnames om alle ongeweste beelden te wissen. Later ben ik geen enkele jpg tegengekomen waar geen raw meer voor bestond. Alle jpg's waren met de raw's gewist.

Het verschil in snelheid tussen de kaarten is heel goed waarneembaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                    Die prut moet ge op een andere manier weg doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                      Kan zijn. Is maar als een graptje bedoeld op het woord prut.
                      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
                      X