Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D60 + Nikkor 18-200 VR teveel van het goede ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D60 + Nikkor 18-200 VR teveel van het goede ?

Ik heb in juli 2008 een nieuwe Nikon D60 gekocht, samen met een Nikkor 18-200 VR lens. Heel tevreden mee, prachtig toestel. Het is gewoon dat ik dacht me wat te verdiepen in amateurfotografie, maar het is er tot nu toe nog niet van gekomen, en ik moet eerlijk zeggen dat de interesse ietwat verminderd is.
    Nu twijfel ik of dit toestel zou bijhouden of niet. Op dit moment heb ik zin om het weg te doen en een Nikon P90 of gelijkaardig te kopen. Heb een beetje het gevoel dat een reflex wat overkill is voor mij en dat ik beter voor een bridge was gegaan. Ik weet van mezelf dat ik toch nooit andere lenzen zal bijkopen.
    Dus mijn vraag : MOCHT ik beslissen van m'n D60 + lens te verkopen, hoeveel zou een realistische vraagprijs zijn ? Het toestel is niet van nieuw te onderscheiden, (kan ook niet na 7 maand) en er is ook een draagtas van Lowepro bij. Heb er nieuw rond de 1000 euro voor betaald (zou factuur moeten checken voor het juiste bedrag tot op de euro).
    Panasonic Lumix FZ2000

Re: Nikon D60 + Nikkor 18-200 VR teveel van het goede ?

een neiuwe D60 met de tweekitlenzen (15-55 en 55-200) kost op dit moment bij kamera-express 599,00euro.
    Dus de afschrijving is zowiezo groot.

persoonlijk denk ik zelf dat ik de D60 zou houden.
    het is een pracht van n toestel, mn schoonbroer heeft er ook 1 en die is er super tevreden van.

je kan desnoods nog steeds je fotos maken in de automatische stand.

zelf heb ik lang aan deze camera getwijfeld om m te kopen, maar het is uiteindelijk de Sony Alpha 200 geworden.
    Last edited by Tom T.; 24 februari 2009, 23:35.
    Sony A450 - Sony-Zeiss 16-80 - Sony 18-55 - Sigma 28-105 - Tamron 55-200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom T. Bekijk bericht
      je kan desnoods nog steeds je fotos maken in de automatische stand.
      Dat is het 'm juist. Als je altijd in de automatische stand (of hooguit eens de close-up of de "zonder flits" stand gebruikt, waarom moet ik dan nog een reflex hebben ? Als ik heel eerlijk ben, dan zie ik er eigenlijk tegenop (lees : te lui) om manueel sluitertijd, diafragma enz. in te stellen. Ik dacht gewoon dat ik meer wou gaan doen met fotografie, maar uiteindelijk boeit het me niet zo...
      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        Dat is het 'm juist. Als je altijd in de automatische stand (of hooguit eens de close-up of de "zonder flits" stand gebruikt, waarom moet ik dan nog een reflex hebben ? Als ik heel eerlijk ben, dan zie ik er eigenlijk tegenop (lees : te lui) om manueel sluitertijd, diafragma enz. in te stellen. Ik dacht gewoon dat ik meer wou gaan doen met fotografie, maar uiteindelijk boeit het me niet zo...
        Je hebt dan misschien geen reflex 'nodig', maar financieel gezien zal je alleen maar nadeel hebben als je deze verkoopt.
        Als je dus met de automatische stand dezelfde resultaten kan halen als met een bridge (vermoed van wel) zie ik geen reden om je D60 te verkopen.
        about.me/stijnv

Comment

Begin je terug te twijfelen?

Veel malen zie dat aan "te lui" personen de Auto mode wordt aangeraden wat feitelijk echt fout is. Beter is het om de P mode te gebruiken, die even automatisch werkt als de Auto mode(alleen floept de flits er niet automatisch(zeg maar te pas en te onpas) uit als er niet genoeg licht is).
          Het grote voordeel van P mode is echter dat de camera van dezelfde automatische instellingen als in Auto mode uit gaat maar in tegenstelling tot Auto mode kan je nu zelf de sluitertijd of diafragma wijzigen en automatsch wordt dan de andere parameter mee aangepast, wat in Auto mode geblokkeerd is. Zo kan je snel wat experimenteren en toch een goede belichting behouden.

Voor het geld dat je ervoor zal krijgen, zal je waarschijnlijk juist de Fuji S100FS kunnen kopen maar dan ga je ook met hetzelfde probleem zitten want eigenlijk gebruik je je combinatie bijna als een bridge toestel(met wel het grote voordeel dat je later eventueel één of meerdere specifieke lenzen voor specifieke toepassingen zal kunnen bij kopen, wat niet mogelijk is met de bridge.
          Voor de grootte moet je ook niet naar de Fuji gaan want die is minstens even groot als de D60+18-200. Als je het wel voor de grootte wil doen, dan zoek je beter een goede compact camera.

In ieder geval het is te hopen dat je je affectie voor fotografie terug wat kan aanwakkeren want je hebt een vrij goede all round combinatie.
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
            Begin je terug te twijfelen?

Veel malen zie dat aan "te lui" personen de Auto mode wordt aangeraden wat feitelijk echt fout is. Beter is het om de P mode te gebruiken, die even automatisch werkt als de Auto mode(alleen floept de flits er niet automatisch(zeg maar te pas en te onpas) uit als er niet genoeg licht is).
            Het grote voordeel van P mode is echter dat de camera van dezelfde automatische instellingen als in Auto mode uit gaat maar in tegenstelling tot Auto mode kan je nu zelf de sluitertijd of diafragma wijzigen en automatsch wordt dan de andere parameter mee aangepast, wat in Auto mode geblokkeerd is. Zo kan je snel wat experimenteren en toch een goede belichting behouden.

Voor het geld dat je ervoor zal krijgen, zal je waarschijnlijk juist de Fuji S100FS kunnen kopen maar dan ga je ook met hetzelfde probleem zitten want eigenlijk gebruik je je combinatie bijna als een bridge toestel(met wel het grote voordeel dat je later eventueel één of meerdere specifieke lenzen voor specifieke toepassingen zal kunnen bij kopen, wat niet mogelijk is met de bridge.
            Voor de grootte moet je ook niet naar de Fuji gaan want die is minstens even groot als de D60+18-200. Als je het wel voor de grootte wil doen, dan zoek je beter een goede compact camera.

In ieder geval het is te hopen dat je je affectie voor fotografie terug wat kan aanwakkeren want je hebt een vrij goede all round combinatie.
            Twijfelen is mijn leven !

Nee serieus, mocht ik overstappen naar een bridge zou ik niet de s100fs kopen, maar wel iets bescheidener zoals de Lumix FZ28 of de nieuwe Nikon P90. Ik denk toch dat 750 euro een redelijke prijs is voor dit reflextoestel waar ik nog geen 1000 foto's mee genomen heb.
            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Verwacht maximaal 500 Euro te krijgen voor je toestel, dus bijhouden is een voordelig alternatief.

MVG, Jeff
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                Verwacht maximaal 500 Euro te krijgen voor je toestel, dus bijhouden is een voordelig alternatief.

MVG, Jeff
                500 euro ? Misschien is 750 ietsje te hoog maar 500 euro lijkt me toch wel heel laag. Dus op 7 maand tijd verliest mijn combinatie D60 met Nikkor lens de helft van haar waarde ?
                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

De nieuwwaarde nieuw is nu €800, daar moet je vanuit gaan, niet wat jij betaald hebt.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

En anders is het alternatief om de boel in delen te verkopen. De D60 body kost nu minder dan €400 maar de lens is (bij Amazon) $650 +. Misschien krijg je er dan meer voor dan wanneer je het als kit verkoopt.
                    Nikon D70S, Nikkor 18-70 DX, Tamron 70-300

Comment

500 euro ? Misschien is 750 ietsje te hoog maar 500 euro lijkt me toch wel heel laag. Dus op 7 maand tijd verliest mijn combinatie D60 met Nikkor lens de helft van haar waarde ?
                      Als je momenteel de kit voor 581 Euro NIEUW kan kopen, zou je wel helemaal zijn 750 Euro neer te tellen voor een gebruikt toestel, toch ?
                      Dus 500 is zeker een realistische vraagprijs.
                      Nikon D90 ~ Nikkor 35mm 1.8 G + Nikkor 18-200VR + Micro 85VR ~ SB900
                      Carlo

Comment

zoals ik eerder zei, verkopen lijkt me ni de beste oplossing financiel gezien dan...

moest je m toch verkopen, dan is in delen verkopen volgens mij ook de beste oplossing...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mietoe123 Bekijk bericht
                          Als je momenteel de kit voor 581 Euro NIEUW kan kopen, zou je wel helemaal zijn 750 Euro neer te tellen voor een gebruikt toestel, toch ?
                          Dus 500 is zeker een realistische vraagprijs.
                          Waar zie jij "die kit" voor €581.
                          Bij mijn weten kan je nergens de kit D60+18-200VR vinden
                          Misschien bedoel je een andere kit met dan ook een andere waarde.
                          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                            Waar zie jij "die kit" voor €581.
                            Bij mijn weten kan je nergens de kit D60+18-200VR vinden
                            Misschien bedoel je een andere kit met dan ook een andere waarde.
                            het is niet de nikkor 18-200 VR lens, maar wel een sigma 18-200 DC

bij camera express kost deze 515euro...

als je bij camera express de D60 nieuw koopt dan betaal je die 327euro
                            de nikkor 18-200 VR lens kost daar 458euro.
                            dat is dan voor deze set nieuw een prijs van 785euro.
                            dus 750euro voor n tweedehands is dan erg veel....

Comment

Makro: 649€
                              http://users.telenet.be/patric/

Comment

Working...
                              X