Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fz 28 of blijven bij de fz50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• fz 28 of blijven bij de fz50

fz 28 of blijven bij de fz50

dit is gewoon de vraag . De fz 50 is nog steeds duurder dan de fz 28 dus zou je toch denken dat de fz50 een beter toestel is maar ??? volgens sommige reviews zou de fz 28 beter zijn en toch lager in prijs
    begrijpe wie begrijpen kan
    Panasonic FZ 150

Re: fz 28 of blijven bij de fz50

Beter? Mogelijk, want ik heb de reviews niet gelezen. Beter op welk vlak? En wat vind je er zelf van? Bedenk ook dat de ene reviewer de andere niet is (of wat de een goed vindt, de ander afkraakt)
    M.i. lever je met de FZ28 toch wat gebruiksgemak en gebruiksmogelijkheden in. Denk maar aan manueel scherpstellen of inzoomen.

Comment

De overgang van een FZ50 naar de LX3 lijkt mij aannemelijker....
      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

De overgang van een FZ50 naar de LX3 lijkt mij aannemelijker....
        Om die dan direct terug te verkopen en te gaan voor een FZ28....

Comment

En daar verd..... direct weer spijt van te hebben
          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Als je dit toppic start wat verwacht je als antwoord?
            Naar mijn mening is de FZ50 nog steeds beter omwille van de snelheid van het in en uitzomen,
            daar dit met de hand gebeurt en niet met een knoppeke
            Denk dat je voor jezelf moet uitmaken of je tegen de beperkingen van de fz50 bent gelopen
            De logische stap zou dan zijn een DSLR aan te kopen zoals ik gedaan heb.
            Had de Fz30 en de volgende stap is dan een DSLR heb toen voor Olympus gekozen met de kitlenzen

Comment

Héhé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                En terug op zoek te gaan naar een FZ50

Comment

Als je FZ50 vervangen moet worden door iets gelijkaardigs dan kan je misschien de Fuji S100FS overwegen. Gaat het over tegen de limieten van je FZ50 aanlopen dan zal een DSLR + extra glas wellicht de (duurdere) oplossing zijn.
                  De FZ28 is behoorlijk goedkoop dankzij zijn populariteit, als de hoeveelheid toestellen die je verkoopt groot genoeg is kan je wat winst laten vallen. Massaproductie doet de productieprijs per stuk dalen, de FZ28 bevat weinig nieuwe technologie vergeleken met zijn voorgangers dus de R&D kost zal ook beperkt zijn... en de concurrentie is in dit segment bikkelhard, prijzen van vergelijkbare toestellen (Fuji, Canon, Sony,...) dalen haast per dag. Voor de FZ50 bestaan er nauwelijks vergelijkbare toestellen buiten bovengenoemde Fuji en die kost nog steeds 450-500€.
                  'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

de Fuji S100FS is volgens mij de grootste concurrent tegen de fz50, kende dit toestel niet
                    Panasonic FZ 150

Comment

Working...
                    X