Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3 PRE instellingen verwijderen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D3 PRE instellingen verwijderen

Hoe kan je op een D3 (zal wel hetzelfde zijn als D300 en D700) de witbalans PRE instellingen verwijderen, D1 tot D4 zou ik terug blanco willen zetten, maar kan het niet meteen terugvinden in de handleiding, wie weet hoe je deze kan wissen ?

Geert.

Re: Nikon D3 PRE instellingen verwijderen

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Hoe kan je op een D3 (zal wel hetzelfde zijn als D300 en D700) de witbalans PRE instellingen verwijderen, D1 tot D4 zou ik terug blanco willen zetten, maar kan het niet meteen terugvinden in de handleiding, wie weet hoe je deze kan wissen ?

Geert.
    Resetten zal niet gaan denk ik. Je zal hoogstwaarschijnlijk genoegen moeten nemen met enkel vervangen door een andere preset te copieren van d-0. En een volledige reset van de camera zal misschien soelaas brengen, maar dat is wel wat drastisch, niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Resetten zal niet gaan denk ik. Je zal hoogstwaarschijnlijk genoegen moeten nemen met enkel vervangen door een andere preset te copieren van d-0. En een volledige reset van de camera zal misschien soelaas brengen, maar dat is wel wat drastisch, niet
      Een volledige reset van de camera is inderdaad wel heel drastisch, maar ik denk te weten, dat ik dat vroeger (bij een van mijn vorige camera's) dat toch eens op de een of andere manier heb kunnen verwijderen, maar weet langs geen kanten meer hoe ik het zou gedaan hebben.

Comment

dat ik dat vroeger (bij een van mijn vorige camera's) dat toch eens op de een of andere manier heb kunnen verwijderen, maar weet langs geen kanten meer hoe ik het zou gedaan hebben.
        Geert, als je weet hoe je de PRE instellingen plaatste (zie manuel), dan moet je toch ook kunnen verwijderen via die weg

mvg,

Roland

Comment

standaardinstellingen overkopiëren en de naam gewoon weg doen kan misschien een oplossing zijn.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ik heb de oplossing gekregen van een vriend, gewoon de twee groene resetknopjes (WB en ISO) indrukken, en alle pre opnames zijn gewist.

Comment

Ik heb de oplossing gekregen van een vriend, gewoon de twee groene resetknopjes (WB en ISO) indrukken, en alle pre opnames zijn gewist.
              en nog veel meer instellingen denk ik zomaar....
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                en nog veel meer instellingen denk ik zomaar....
                Inderdaad, maar deze kan je snel terugzetten hé, zo weet je ook beter welke instellingen je best naar je hand zet, en welke niet, want sommigen hebben instellingen staan die soms vergeten raken en eigenlijk niet optimaal zijn.

Comment

Er zou dus een optie moeten zijn dat zo'n reset maandelijks auto gegeven wordt...
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Er zou dus een optie moeten zijn dat zo'n reset maandelijks auto gegeven wordt...
                    Inderdaad, zoiets maar kan jij nog uit je hoofd zeggen wat je reeds allemaal hebt aangepast sinds je met je camera werkt ? En ben jij nu zeker dat wat er staat ingesteld de beste optie is ?

Hier moet je niet op antwoorden, want dat antwoord ken ik (uit eigen ondervinding)

Blijkbaar resetten sommige fotografen regelmatig hun toestel, en kennen als geen ander het instelmenu vanbuiten, alsook het resultaat van die instellingen, maar jammergenoeg kunnen maar weinigen dat zeggen, waaronder ik ook niet trouwens, maar ik ken persoonlijk mensen die dat echt goed weten.

Vele van die instellingen hebben ook alleen maar effect op de JPG bestanden, die ik voor je weet nooit, wel mee wegschrijf, maar nooit gebruik, hier passeren alle raw bestandern Capture NX2 alvorens ik er een JPG van maak.
                    Last edited by Guest42; 11 maart 2009, 08:26.

Comment

Working...
                    X