Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5dMKII Crasht in iMovie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 5dMKII Crasht in iMovie

Videofilmen met de Canon 5DMKII is uitstekend. Maar.. Videobewerking met iMovie is niet zo evident. Bij het maken van een Project in iMovie Crasht deze voortdurend waardoor het onmogelijk is een volledig Project aan te maken. Het probleem doet zich vooral voor bij het slepen vanuit de gebeurtenisbibliotheek naar het aan te maken project.

Het gaat hier niet om een hardwareprobleem.. dus wel softwareprobleem.Ik heb enig onderzoek gedaan op het net en Apple erkend het probleem en geeft als oplossing de beelden te importeren naar een lagere resolutie namelijk 960x540.
    Dit is de kop in het zand steken voor het werkelijke probleem. Je hebt geen full HD video om daarachter de full resolutie te verkleinen.

Iemand dezelfde ervaring ? Goede raad en oplossingen hartelijk welkom !
    Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Re: Canon 5dMKII Crasht in iMovie

PC kopen?
    Nee, bestaat er geen andere software voor?

Comment

Ik gebruik final cut.
      Er is ook een oude versie van imovie (denk 6) die anders is en meer kan als de nieuwere.
      Gebruikte vroeger imovie en dat heeft altijd enorm veel gecrashed (plots sluiten zonder reden) maar dat was altijd random.
      http://aljocha.tumblr

Comment

ik werk met een pc met magix 15 met een canon 5dmark2 movie
        ik heb ontdekt dat eens ik boven de 6 minuten kom aan import, mijn hele systeem ook crascht
        ik dacht eerst dat het te maken had met een fout in de computer,( geheugen, kaart.....)
        hem ter controle aangeboden in de winkel, bleek helemaal in orde te zijn, hardwarematig
        alles opnieuw geinstalleerd, alle drivers geupdated....
        het probleem blijft....
        ik werk nu in full hd maar per 3 minuten....en sla de bewerkte delen op als ongecomprimeerde avi
        zal ze daarna in een project aan elkaar zetten en zien hoever ik dan sta....
        ik denk gewoon dat de files te zwaar zijn, en dat de drivers nog heel wat aanpassingen nodig hebben
        het is balen....maar ja
        groetjes aline
        groetjes aline

Comment

Probleem ligt niet per sé dan aan de 5D MK II of aan de software, wel ligt het probleem aan het programma waarmee je het doet.
          Met Final Cut heb ik geen enkel probleem.

Mvg
          Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

Comment

Om welke versie van iMovie gaat het?
            De nieuwste is nl. iMovie '09 (deel van iLife '09), versie 8 (build 717).
            De vorige versie van iMovie ('08 ?) was inderdaad niet zo goed als versie '06, en vele gebruikers zijn dan ook bij '06 gebleven.
            Van het genoemde Final Cut (duur!) bestaat er ook een "lichtere" en "betaalbare" versie, nl. Final Cut Express.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
              ik werk met een pc met magix 15 met een canon 5dmark2 movie
              ik heb ontdekt dat eens ik boven de 6 minuten kom aan import, mijn hele systeem ook crascht
              ik dacht eerst dat het te maken had met een fout in de computer,( geheugen, kaart.....)
              Uw schijf is toevallig niet FAT32 geformatteerd ofzo? Deze laten maximum bestanden van 4gb toe, en bij videoomzettingen heb je vaak een veelvoud nodig...

I've run into the 4GB wall when creating files on FAT32 partitions. Because I realized that the problem might have been caused by the video-creation software I was using, I tried again with different software to create an AVI file larger than 4GB. No dice: As soon as the file size reached 4GB, the application failed.
              Voor de mac gebruikers, de kans is klein maar controleer even of je harde schijf toevallig niet meer HFS geinitialiseerd werd...

Welke versie van Imovie gebruik je?

FOUND FIX

I found this fix in another thread post. iMovie 7 appears to be bugged, but you can import movies if you download iMovie6 HD. It's apparently free from apple for iLife 08 users.

Here's the link so you can download it.

Hours spent trying all sorts and iMovie HD ... just seems to work. Someone suggested that I use an external HD to improve performance. Just make sure you don't use Fat32 because it bombs when the file size gets to 2GB lol. It's a limitation of the Fat32 format. Since you can't access NTFS directly, you're a bit stuffed if you want to use the external HD with you Mac and PC. Either format it for your mac or your pc.

Message was edited by: PJ Cook
              bron: http://discussions.apple.com/thread....65714&tstart=0
              I owe this response to others somewhere else on this forum, and general web searching to resolve this issue. The Canon 5d MKii records in h.264 format, which is not generally an editable format in iMovie 09 or 08. Apple Support suggests importing in 960 x 540 size, which really seems to reduce significantly the resolution achievable by the Canon dSLR. The simplest and cheapest solution is to download the free program MPEG Streamclip. Open the Canon 5d mkii clips with this program, and then export as a Quicktime Apple Intermediate Codec File. You can then import these files directly into iMovie 09 at full resolution, and fully editable. iMovie has not crashed since I converted the h.264 files.
              Hope this is helpful.

bron: http://discussions.apple.com/thread....90753&tstart=0
              Last edited by RikH; 5 maart 2009, 16:30.
              Mijn foto's
              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

neen, mijn schijf is geen fat 32, daarvoor heb ik al teveel ervaring in video bewerking
                ik denk dat het gewoon een probleem van niet op elkaar afgestemd is, meer niet, dat heb je tegenwoordig met de nieuwste items
                dezelfde ervaring als eens gehad met een sony videocamera micro mv cassettes....heel goed toestel, geen knip op aan te merken, alleen......geen programma die het kon binnehalen
                een canopus gekocht avcd 55 waarmee ik kon werken, een jaar later een programma cyberlink die het wel kon.....had het allang opgegeven en een hc1 gekocht...met fire wire aansluiting
                nu heb ik het ervoor over, omdat ik mijn ultieme hobby kan uitvoeren: fotograferen
                heb nog analoog gewerkt totdat ik problemen kreeg met de gezondheid door de dampen van de "donkere" kamer.....
                dankzij het digitale tijdperk en adobe voor fotobewerking...weer helemaal ...zij het niet zonder aanpassingen terug
                als ik iemand hoor spreken van analoog, ik weet wat jullie bedoelen....maar ik ben blij , heel blij, reuzeblij.....kan weer vooruit klinkt misschien melig, maar .....
                groetjes aline
                groetjes aline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                  A) Voor de mac gebruikers, de kans is klein maar controleer even of je harde schijf toevallig niet meer HFS geinitialiseerd werd...

B) Welke versie van Imovie gebruik je?
                  TS: En .... ???
                  Mijn foto's
                  Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Working...
                  X