Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony a200 of a300. welke kan ik het beste nemen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony a200 of a300. welke kan ik het beste nemen.

    Hallo

    ik ben nog een groentje dus ik kan hier helaas geen mensen helpen. ik hoop in de toekomt dat ik dart wel kan doen. Maar nu, ik ben mijn gewonen foto toestel zat (heeft veelte weinig functie's) en wil een spiegelreflex camera kopen. Ik heb al wat rond gekeken. en de sony a200 / 300 lijken wel wat. kan iemand me de voor en nadelen vertellen. en mogelijke tips voor een ander foto toestel???
    Ik ben er ook nog niet over uit of ik een kit koop of alleen de losse boddy en nog een / twee lenzen er bij. kan iemand me daar meer over vertellen??/ wat de voor / nadelen zijn.

  • #2
    Re: sony a200 of a300. welke kan ik het beste nemen.

    Het verschil is bij mijn weten enkel de live view op de A300 de A200 heeft dat niet.

    Het prijsverschil tussen de losse body en body met kitlens is vrij weinig dat ik er de kitlens zou bij nemen.

    Ik dacht ook eerst de A300 te kopen maar heb uiteindelijk de canon 450D gekocht.

    Comment


    • #3
      Re: sony a200 of a300. welke kan ik het beste nemen.

      de 2 toestellen zijn identiek met als enig verschil live-view. (opname zichtbaar door zoeker en op scherm v/d camera). De a200 heeft geen live-view en moet je door de zoeker kijken om een opname te maken. De zoeker is iets groter dan van de a300 maar deze heeft dan wel live-view. Het voordeel van het sony live-view systeem is dat je normaal kunt focusen (auto focus) in live view mode, wat bij andere merken niet het geval is. De toestellen hebben beide ingebouwde beeldstabilisatie
      Dus of je de a200 of a300 verkiest hangt af van welk belang je hecht aan live-view.

      De kitlens 18-70mm is niet de beste lens maar je krijgt ze er haast gratis bij, en is voldoende goed om te starten. Na gebruik ga je zelf ondervinden wat de noden ivm lenzen zijn in jou specifiek geval. Je kunt ook voor een 18-200mm als kit gaan dan heb je een breder bereik, maar is duurder.

      Comment


      • #4
        Re: sony a200 of a300. welke kan ik het beste nemen.

        beiden zijn idd kwalitatief even goed.
        Je moet zelf beslissen of Live View iets is wat je wil hebben.
        Ik denk wel dat dit in de toekomst op alle bodies zal komen, aangezien dit makkelijk is om zeer laag bij de grond (bv macro's) en boven je hoofd (bv. concert) te fotograferen.
        Daarom heeft de A300 ook een kantelbaar scherm.

        De A200 heeft dit niet, maar is voor de rest dezelfde camera.
        Prijsverschil tussen de 2 is klein, maar toch groot genoeg om erover na te denken.

        Zelf ben ik voor de A300 gegaan met kitlens, die volgens mij kwalitatief zeker goed genoeg is om mee te beginnen.

        duckt!
        Nikon D7100 + 18-135 f3.5-5.6 + Sigma 70-300 APO DG Macro 4.0-5.6

        Comment


        • #5
          Re: sony a200 of a300. welke kan ik het beste nemen.

          Ik wou ook eerst de 200 nemen omdat ik dacht dat Liveview niet noodzakelijk was.
          Mijn vrouw wou echter the comfort van het schermpje op ons compactje niet meer missen, en zei me: het wordt met scherm of niks !!
          Dus heb ik nu een A300. En ik vind dat scherm heel praktisch voor gebruik op statief (als je heel laag wil gaan, en het vermijdt dat je de middenkolom moet gebruiken).

          Dus, ja, ik ben gewonnen voor het scherm!

          Comment


          • #6
            Re: sony a200 of a300. welke kan ik het beste nemen.

            Ik heb de a200 gekozen, ben ik heel tevreden mee het was kiezen tussen de canon 450d of de alplha, qua specificaties ongeveer hetzelfde, door persoonlijke voorkeur voor de sony gegaan. Dus het enige verschil is of je live-view wil of niet, bij nader inzien had ik liever de a300 gekozen.
            Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
            Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
            Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

            Comment


            • #7
              Re: sony a200 of a300. welke kan ik het beste nemen.

              Hier nog een tevreden gebruiker van de A200 .
              Aangezien Live-view niet belangrijk voor me was en de zoeker van de A200 ietsje groter is heb ik voor dit model gekozen .

              De Nikon D60 en Pentax K200D gebruiken dezelfde sensor als de A200/A300.
              about.me/stijnv

              Comment


              • #8
                Re: sony a200 of a300. welke kan ik het beste nemen.

                En de a200 is nu nog maar iets van 300 euro
                Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

                Comment


                • #9
                  Re: sony a200 of a300. welke kan ik het beste nemen.

                  Allemaal heel erg bedankt voor de tips.
                  Ik denk dat ik toch voor de a300 ga.
                  Ik ben alleen nog aan het twijfelen of ik niet de canon 450D neem.
                  Kan ik trouwens op de sony a300 ook van een ander merk dan sony een lens opzetten??
                  En ik heb ook nog iets gehoord van dat de sony a300 sensor maar 10 megapixel aankan dus dat de 14 megapixel helemaal geen zin heeft. dat maakt me opzich niet veel uit maar veroorzaakt dat niet ruis en hoe verkom je trouwens bij het maken van een foto dat je ruis hebt???

                  Comment


                  • #10
                    Re: sony a200 of a300. welke kan ik het beste nemen.

                    Je kan er de AF Minolta lenzen op gebruiken. zie http://www.dyxum.com/lenses/index.asp
                    Ruis voorkom je door de ISO laag te houden.

                    G
                    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                    Comment


                    • #11
                      Re: sony a200 of a300. welke kan ik het beste nemen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door 097583 Bekijk bericht
                      Kan ik trouwens op de sony a300 ook van een ander merk dan sony een lens opzetten??
                      Ja, Sigma en Tamron maken ook lenzen voor Sony.
                      Minolta AF lenzen passen ook.

                      Oorspronkelijk geplaatst door 097583 Bekijk bericht
                      En ik heb ook nog iets gehoord van dat de sony a300 sensor maar 10 megapixel aankan dus dat de 14 megapixel helemaal geen zin heeft. dat maakt me opzich niet veel uit maar veroorzaakt dat niet ruis en hoe verkom je trouwens bij het maken van een foto dat je ruis hebt???
                      Het is vrij eenvoudig: hoe meer pixels je op dezelfde oppervlakte plaatst, hoe minder licht iedere pixel krijgt. Je kan dat compenseren door de signalen van de sensor te versterken (hogere ISO), maar dan treed er net zoals bij een audioversterker vervorming op. Die vervorming is zichtbaar onder de vorm van ruis.

                      Om ruis te vermijden gebruik je best lage ISO-waarden. Als er weinig licht is krijg je dan echter lange sluitertijden, waardoor een statief noodzakelijk is.
                      about.me/stijnv

                      Comment


                      • #12
                        Re: sony a200 of a300. welke kan ik het beste nemen.

                        Hallo

                        Ik heb ook nog de a350 gezien. Scheelt maar 50 euro met de a300. Wat is het verschil kwa functie's

                        Comment


                        • #13
                          Re: sony a200 of a300. welke kan ik het beste nemen.

                          A300: 10 megapixel
                          A350: 14 megapixel

                          Voor de rest zijn er geen verschillen denk ik.
                          about.me/stijnv

                          Comment


                          • #14
                            Re: sony a200 of a300. welke kan ik het beste nemen.

                            de 300 heeft 10MP
                            de 350 heeft er 14


                            zelf heb ik de A200, ik ben er erg tevreden van.
                            Life view mis ik ni in vergelijking met mn megazoom compact camera...

                            voor 333euro lag deze een tijd terug bij de mediamarkt in Eindhoven met de 18-70kitlens
                            Sony A450 - Sony-Zeiss 16-80 - Sony 18-55 - Sigma 28-105 - Tamron 55-200

                            Comment


                            • #15
                              Re: sony a200 of a300. welke kan ik het beste nemen.

                              Ik heb een Sony 300 alpha en die werk heel goed.

                              Enkel dikke ambras als je met studiolichten wilt werken, en als je met een Flashmeter wil werken bij losstaande slave strobes. Ik krijg die voorflist niet uitgeschakeld dus mijn flashmeter denkt dat de eerste flash die hij moet meten en mijn studioflashes gaan ook al af bij die voorflits.

                              Ik heb dit opgelost door een apparte flits op mijn camera te zetten de kop naar achter draaien, laagste manuele stand en dan krijg je die voorflits niet en kan je normaal werken. Ik mis echt een PC-Sync aansluiting die betaalbaar is, 150 euro voor zo'n PC-Sync adaptor vind ik te duur!

                              Die live view is heel handig, vooral omdat je scherm kan meekantelen en je dus boven de hoofden van mensen nog steeds kan zien wat je trekt.
                              Echter bij studioopnames is die live view niet bruikbaar omdat de lichtinstelling van de flash veel intenser is dan dat die liveview kan tonen. Je moet echt door de zoeker kijken in dat geval.

                              De 350 zou iets minder lichtgevoelig zijn volgens wat ik heb gehoord.

                              Momenteel kan ik niet vergelijken met andere toestellen omdat dit mijn eerste DSLR is.

                              Comment

                              Working...
                              X