hallo,
Ik ben een beginneling en ik heb plannen om de overstap van analoge SLR naar een digitale SLR te maken. Liefst 2dehands om de kosten te drukken.
Niet dat ik al zoveel ervaring heb met het analoge toestel, maar rolletjes kopen en laten ontwikkelen is redelijk prijzig en de kwalitieit is dan ook niet altijd even geweldig.
Qua onderwerpen ben ik een beetje all-round.
De volgende toestellen ben ik tegengekomen op het internet.
***Canon EOS 350D met Sigma 18-200 en 70-300mm lens
400 euro, maar verzending vanuit midden-nederland naar een nabijgelegen nederlands stad (+6.2 euro; ik neem aan dat zo een pakketje minder als 10 kg weegt)
***Canon EOS 400D + 3 objectieven + allerhande accesoires (extra batterijen)
Canon 28-80 / 3.5 - 5.6 USM
Vivitar 19-35 / 3.5 - 5.6 Series I (= cosina 19-35) (+zonnekap)
Vivitar 70-300 / 3.5 - 5.6 Series I (=cosina 70-300) (+zonnekap)
Vraagt ietsje meer als de voorgaande maar binnen het budget.
Van een forum lid
==> Topic
De voorkeur naar deze gaat uit op vlak van afstand en betrouwbaardheid.
***Nikon d40 - nieuw toestel
€350 incl kit lens
Het probleem bij deze is een beetje dat ik van een analoge slr kom en al een breedhoek + "gewone" + télé lens ter beschikking had. Wanneer ik deze d40 aanschaf heb ik enkel nog een 22-50 lens.
Voordeel is dat ik hier garantie op ga hebben.
Is het trouwens de leeftijd van het toestel die hem goedkoper maakt of het aantal functies.
Ik ben niet echt een man van veel functies dus daar heeft deze ook weer een streepje voor.
Mijn vraag hier is eigenlijk of ik een oordeel kan krijgen. Waarom zou je wel of zou je niet dat toestel op die manier aanschaffen.
Alvast bedankt
Ik ben een beginneling en ik heb plannen om de overstap van analoge SLR naar een digitale SLR te maken. Liefst 2dehands om de kosten te drukken.
Niet dat ik al zoveel ervaring heb met het analoge toestel, maar rolletjes kopen en laten ontwikkelen is redelijk prijzig en de kwalitieit is dan ook niet altijd even geweldig.
Qua onderwerpen ben ik een beetje all-round.
De volgende toestellen ben ik tegengekomen op het internet.
***Canon EOS 350D met Sigma 18-200 en 70-300mm lens
400 euro, maar verzending vanuit midden-nederland naar een nabijgelegen nederlands stad (+6.2 euro; ik neem aan dat zo een pakketje minder als 10 kg weegt)
***Canon EOS 400D + 3 objectieven + allerhande accesoires (extra batterijen)
Canon 28-80 / 3.5 - 5.6 USM
Vivitar 19-35 / 3.5 - 5.6 Series I (= cosina 19-35) (+zonnekap)
Vivitar 70-300 / 3.5 - 5.6 Series I (=cosina 70-300) (+zonnekap)
Vraagt ietsje meer als de voorgaande maar binnen het budget.
Van een forum lid
==> Topic
De voorkeur naar deze gaat uit op vlak van afstand en betrouwbaardheid.
***Nikon d40 - nieuw toestel
€350 incl kit lens
Het probleem bij deze is een beetje dat ik van een analoge slr kom en al een breedhoek + "gewone" + télé lens ter beschikking had. Wanneer ik deze d40 aanschaf heb ik enkel nog een 22-50 lens.
Voordeel is dat ik hier garantie op ga hebben.
Is het trouwens de leeftijd van het toestel die hem goedkoper maakt of het aantal functies.
Ik ben niet echt een man van veel functies dus daar heeft deze ook weer een streepje voor.
Mijn vraag hier is eigenlijk of ik een oordeel kan krijgen. Waarom zou je wel of zou je niet dat toestel op die manier aanschaffen.
Alvast bedankt
Comment