Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoopadvies: Canon 5D (mkI)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aankoopadvies: Canon 5D (mkI)

Hallo,

ik ben aan het denken over de aanschaf van een nieuwe camera en wegens budgettaire redenen zou ik de Canon 5D (mkI) willen aankopen, aangezien de mkII een pak duurder is, maar ik toch liefst een fullframe wil.

Te lang gewacht om bij konijnenberg die laatste oude 5D's op de kop te tikken, vroeg ik me af of jullie niet nog adressen kennen waar ze die nog verkopen? Of, eventueel tweedehands, wat het betrouwbaarst is?

Stel dat er iemand een in de aanbieding heeft dan mag die persoon natuurlijk ook iets laten weten (maar dat behoort misschien eerder tot een ander forumonderdeel).

Bedankt!

Re: Aankoopadvies: Canon 5D (mkI)

Heb een van die 'nieuwe' 5D's MK I gezien van bij konijn, na het monteren van een CF uit een gesloten verpakking noteerde de eerste foto in map 103 fotonummer 6825

maw niet meteen een nieuw toestel.

Zoek een goede 2e handse voor rond de 1000 euro, dan weet je tenminste wat je koopt voor een goede prijs.

Comment

was het ook een nieuw kaartje, vondamn?
      want op een kaartje loopt de telling gewoon door ... van het vorige toestel.

mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
        was het ook een nieuw kaartje, vondamn?
        want op een kaartje loopt de telling gewoon door ... van het vorige toestel.

mm
        hij vermeld toch dat het een kaartje uit een gesloten verpakking is.
        dus ik vermoed van wel. is wel niet echt mooi van konijn.
        How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

Portfolio Website

Comment

oeps, had daar over gelezen ...
          zou het een "refurbished" zijn dan?

heb ooit eens hetzelfde meegemaakt met een lens van daar.
          gekocht als laatste exemplaar van oud model ... bleek 2dehands te zijn.
          lens op hun kosten teruggestuurd en geld teruggestort gekregen ...

mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"

Comment

Ik heb de voorlaatste "oude" 5D nieuw gekocht bij Konijnenberg Turnhout. Ik heb niks verdachts gemerkt. Hij zat wel in een doos van een 5D met ef24-105mm Kit, waarvan de lens al verkocht was.
            Alles met het toestel lijkt me keurig in orde te zijn. De nummering begint bij 0001.
            Groet, Jan

Comment

Hey, bedankt voor jullie antwoorden!

Misschien kunnen jullie eens zeggen wat jullie van onderstaande aanbieding vinden:

Bedankt!

Comment

goeie prijs, maar bizar dat de eigenaar geen idee heeft hoeveel foto's hij ermee getrokken heeft.

mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"

Comment

Hallo,

Vorige week nog een 5D MKI nieuw gezien in Amsterdam ... € 2.300 !
                  Bewijst de prijsvastheid en de kwaliteiten van de 5D MKI ...

Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Kan nog altijd een nieuw toestel zijn hoor. Als iemand daarvoor er een kaartje ingestoken heeft met foto's op en dat was bijv foto 6850. Dan krijg jij bij je eerste foto 6851.

Comment

Inderdaad, vond ik ook nogal vreemd.

Hoe kan hij dat controleren? Door een nieuwe foto te maken en te kijken naar de nummers of kan je dit bvb zien in Bridge of de camera zelf?

Mja, ik denk dat het wel een goede prijs is. Nog een reden waarom ik liever die 5D koop is omdat die minder snel in waarde daalt dan een camera met kleinere sensor, allé, dat is mijn gevoel toch.

Hebben jullie nog tips, dingen waar ik op moet letten als ik hem bvb ga uittesten?

Comment

> hot/stuck pixels: neem een foto op 1600iso , met lensdop op, van ongeveer 1s.
                        je gaat allicht wel rode, blauwe, groene en witte puntjes zien, maar dat mag niet teveel zijn.
                        > vatting gaaf? niet teveel krassen daarop.
                        > ...

mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"

Comment

Ok, bedankt!

Ik ga deze week misschien eens een kijkje gaan nemen.

Comment

Ik zag vrijdag in de Mediamarkt Antwerpen stad een 5D mk1 liggen aan 1425€
                            Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Hmm, dat is dan met 1 of 2 jaar garantie? Als je dan tweedehands een voor rond de 1000 euro kunt kopen, kan je evengoed die resterende 400/500 euro gebruiken voor eventuele reparaties, of is dat een domme redenering?

Comment

Working...
                              X