Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotograaf met een handicap

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: fotograaf met een handicap

Oorspronkelijk geplaatst door rosse jo Bekijk bericht
    maar de vraag is kun jij dat verkrijgen in belgie???
    In belgie kan ik niet direct iets terugvinden, maar dit gaat wel de goede richting uit:

Om af te sluiten, over deze bridge camera schrijft met dan hij zo goed als met één (rechter) hand te bedien is: http://www.amazon.co.uk/Fujifilm-Fin.../dp/B00152A06G (al kom ik achteraf te beseffen dat deze waarschijnlijk niet zoveel nieuwe functies bied tov je huidig toestel)
    Last edited by RikH; 21 februari 2009, 10:56.
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Vraag het eens bij foto Rubens (Wilrijk) of Foto konijnenberg (Turnhout)

Hun assortiment is bijzonder uitgebreid, waarschijnlijk kunnen zij je verder helpen...
      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

De lichtste DSLR vind je vandaag bij Olympus en Panasonic.
        Zij gebruiken het four-thirds principe en maken daardoor kleinere camera's dan de concurrenten.

Zo heeft Olympus nu het micro-four-thirds systeem aangekondigd waardoor ze nog kleiner en compacter kunnen worden. En dus ook lichter.

Panasonic heeft de eerste micro-four-thirds SLR al in de rekken staan.
        De DMC-G1 weegt zo'n 360g. Terwijl je bij de andere DLSR merken toch al snel aan 500g voor de body komt.

Ik dacht de kleinere Olympus camera's aan de 400g zitten.
        Dus als gewicht belangrijk is, bekijk eens in een winkel de toestellen van Olympus en Panasonic.

Scherpstellen doen ze allemaal automatisch. Misschien bedoelde je de zoom. Die is altijd manueel bij een DSLR. Maar als het licht moet blijven kijk dan vooral naar een paar primes. Nadeel is dat je geen zoom hebt, dan zal de voeten moeten gebruiken om dichter of verder te gaan staan. Maar deze lenzen geven vaak betere beelden af en zijn meestal ook veel lichter. Want het gewicht van de lens komt er nog eens bij hé.
        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Misschien zou je een klein draagstel op je rolstoel laten maken zodoende je geen echte groot statief moet meesleuren aangezien je beperkt bent in je mogelijkheden ,en dat ze het zo maken dat je eigelijk je opgebouwde statief altijd kan afpakken van je stoel .

Groetjes

Ardesign
          Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Ben zelf ook gehandicapt en gebruik een olympus E-510 spiegelreflex met kitlenzen 14-42 en de 40-150
            Ik probeer alvorens ik wil gaan fotografern al vast te stellen welke lens erop moet en doe dat alvorens ik er op uit trek.
            Mijn voordeel is dat mijn handen redelijk groot zijn en dus met de middenvinger de lens kan verstellen dus in en uitzomen
            Gebruik die met een hand omwille van dat ik in de andere een kruk vastheb
            En doordat het toestel niet zo groot is gemakelijk te hanteren met een hand
            Natuurlijk Moet je aan mij niet vragen om een actieshot te maken terwijl ik rechtsta is een beetje moeilijk maar gewoon snapshots enzoverder lukken wel
            Gebruik ook een monopod soms om een beetje stabiliteit te verkrijgen.
            De meeste foto's die ik maak zijn er vanuit auto of vanop mijn campeerstoel
            Ben vorig jaar naar historia mundi geweeste en vanaf de stoel samen met monopod toch mooie foto's kunnen maken hoor.
            Je past je als het ware aan, en je zult merken dat een mens met een handicap soms vindingrijk is om toch zijn evenwicht te bewaren als was het maar moeder de vrouw die
            je kan gebruiken als steun enz...
            Maar laat je niet uit je lood slaan ga voor een camera die goed en niet te groot in de hand ligt en de rest komt vanzelf wel

Comment

ik zal zo snel mogelijk foto's plaatsen, maar nu ben ik mijn fotocomuter aan het herinstalleren.......van zodra alles in orde is, ben ik hier weer
              groetjes aline
              groetjes aline

Comment

Hoi,

Als gewicht en afmetingen een rol speelt, kijk dan even naar Olympus E-420 kit: heb je 2 heel goeie kitlensjes, een gebruiksvriendelijke live-view en daarbij nog eens zeer budgetvriendelijk:

It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

Comment

Gegroet Jo,
                  Ik heb ook twee korte armen en ben al meer dan 40 jaar met fotografie bezig , jaren analoge fotografie waarvan de laatste jaren met Nikon SLR (F50). Dan digitaal begonnen met Sony DSC 505V naar minolta A1 en wou uiteindelijk terug naar DSLR. Dan heb ik lang gezocht en geprobeerd: de Nikon D70 was voor mij een te zwaar en groot toestel, dan maar andere merken in aanmerking genomen en ben zo terecht gekomen bij Olympus E500. Was voor mij ideaal kwa formaat, lichtgewicht en mogelijkheden. Verleden jaar heb ik de E520 aangeschaft omdat hij voorzien is van
                  Ingebouwde BEELDSTABILITATIE en liveview wat mijn mogelijkheden nog vergroten.
                  De Olympus E520 kenmerken voor mij belangrijk zijn:
                  -lichtgewicht en handig toestel met vele mogelijkheden
                  -efficiente Beeldstabilitatie: verminderd de kans op bewegingsonscherpe aanzienlijk
                  -degelijk merk en heeft heel goede lichtgewicht lenzen
                  -liveview biedt vooral bij macro meer mogelijkheden
                  -goede prijs/kwaliteit

Comment

Als ik dit zo lees dan is een Panasonic G1 precies het toestel voor jou
                    Dan heb je een lcd scherm dat je in alle richtingen kunt draaien
                    Plus het voordeel dat het een redelijk snel toestel is

Comment

oke , zoals belooft hier enkele foto's van de opstelling die ik met grote tevredenheid gebruik

dit is mijn harnas met toestel aan bevestigt

dit is dan gesteund door mijn eenpod

hier is dan een foto van het pikkeltje dat je uit de monopod kunt schroeven

morgen kan ik nog foto's posten ter verduidelijking
                      groetjes aline
                      groetjes aline

Comment

Bedankt iedereen die mij geholpen heeft met raad...

Nu weet ik dat ik met deze hobby kan verder gaan, en geen onnodige kosten ga moeten doen.

Groetjes Jo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
                          Als ik dit zo lees dan is een Panasonic G1 precies het toestel voor jou
                          Dan heb je een lcd scherm dat je in alle richtingen kunt draaien
                          Plus het voordeel dat het een redelijk snel toestel is
                          De nieuwe Olympus E-620 heeft ook een draaibaar schermpje (is dus de opvolger van de E-520). Normaal is het ding verkrijgbaar vanaf mei. Speciaal voor jou () hebben ze het ding nog wat kleiner gemaakt (en een 100 gr. lichter).

Meer info kan je oa hier vinden (of op de site van Olympus natuurlijk)
                          Groeten,

Polleke

Comment

Hoi Rosse Jo

Ik was eens even aan het denken en zo speel ik ook al eens in de studio ,met een laptop aangesloten op mijn canon Eos 40 D ,en zo werkt ik daarmee via lightroom en de software van canon zelf ,als je via de laptop gaat kan je alle instellingen doen,behalve het automatishe scherpstellen .

Groetjes

Ardesign
                            Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Hoi ben misschien wat aan de late kant, maar hier op forum heeft er nog iemand een schouder-statief aangekocht.

http://forum.belgiumdigital.com/f9/s...ase-28099.html
                              Jos
                              Site

Comment

Is een draadloze afstandbediening niet een leuke hulp bij de andere mogelijkheden om een dslr onder de duim tekrijgen.
                                Je kunt geloof ik de af scherp stellen en afdrukken.
                                Dat kun je dan doen met de hand die je niet aan de camera hebt.

Je camera moet wel een aansluiting hebben voor deze afstanbediening.

Comment

Working...
                                X