Ik heb mij net een nieuw statief gekocht. Het schouderstatief van Manfrotto (Nr 361). Eigenlijk is het bedoeld (volgens Manfrotto) als extra bij een monopod maar ik vindt dat het genoeg extra steun geeft voor als je met full tele foto's wilt nemen, of als de lichtcondities al iets minder zijn. En de prijs viel ook zeer mee (< 15.- €). Ik heb het nog niet echt kunnen testen maar de eerste indrukken zijn meer dan positief. Klein, handig, gemakelijk instelbaar.
Wel ben ik nu aan het denken om mij ook een quick-release systeem aan te schaffen. Kan er mij iemand tips geven hierover. Waar op letten, schappelijke prijzen, ...
Ik had er al gezien maar die waren redelijk duur (vond ik >30,- €). Ik zou er een willen voor op mijn driepoot en voor op mijn nieuw statief, met een plaatje vast op mijn toestel.
Hartelijk dank bij voorbaat,
Wel ben ik nu aan het denken om mij ook een quick-release systeem aan te schaffen. Kan er mij iemand tips geven hierover. Waar op letten, schappelijke prijzen, ...
Ik had er al gezien maar die waren redelijk duur (vond ik >30,- €). Ik zou er een willen voor op mijn driepoot en voor op mijn nieuw statief, met een plaatje vast op mijn toestel.
Hartelijk dank bij voorbaat,