Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji S604Z bij topfoto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fuji S604Z bij topfoto

ik ben dus van plan de Fujifilm S604Z te kopen en ik lees nu dat deze camera 2 memory slots heeft 1 voor smartmedia(tot 128MB) en 1 voor CF I,II .
    Dus nu is de vraag welk geheugen koop ik best 2x 128MB SM of 1x 256MB CF ik merk dat het prijsverschil niet zooo groot is.
    Wat is het beste (snelste, duurzaamste?).

Thnx Taj
    www.taj.be

Ik zou voor 2x 128MB SM gaan. Dat is sneller en als er eentje zou stuk gaan heb je nog steeds geheugen over. Ook als je een fimpje wil maken zit je beter met smartmedia. CF kaartjes doen hier nogal moeilijk over bij de fuji s602z
    Sony Nex 5

Comment

Persoonlijk ben ik happy met m'n snelle 256 Mb Toshiba CompactFlash, gewoon al omdat het minder gesleur is

Wat behoorlijk belangrijk is (kwestie van betrouwbaarheid en snelheid) is de opbouw en hoeveel lagen die je in de CF kaart terugvindt. Hoe meer lagen, hoe meer opslagcapaciteit- maar ook hoe meer risico's op fouten en lager de transfersnelheid.
      Persoonlijk heb ik nog geen problemen gehad.
      Wel een goede tip: formateer je kaarten IN je toestel en niet in een of andere cardreader - da's om problemen vragen. (zie ook http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=25090)

Als je hier meer over wil weten (incl. testresultaten) kijk maar eens op
      http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007

Succes met je aankoop - je gaat er geen spijt van hebben.
      Sjill

Comment

Ik heb ook drie maal 128 Mb Toshiba CompactFlash en ben er zeer tevreden over supper snel en goedkoop
        Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Hallo, ik heb deze camera nu ongeveer een maand. Bij de S602Z is een SM-card geleverd van 16MB, en ik had van mijn vorige nog verschillende CF-cards liggen en heb hier totaal geen problemen mee gehad. Overigens, welkom, en veel succes met je nieuwe aankoop.

Groetjes, JantjeB.
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

ok ik denk dat het CF gaat worden.
            nog 1 vraag, hoeveel foto's gaan er op 1CF kaart van 256MB in de hoogste kwaliteit?
            www.taj.be

Comment

als je bedoeld : jpeg (dus geen tiff) bij 6MP en laagste compressie, kom ik aan 2,5 mb per foto, dus ongeveer 102 foto's.

greetz

Sam Jae

Comment

nog 1 vraag welk mer van CF kaart is volgens jullie de beste voor deze camera? Op de site van Fuji zie ik in de "video tour" van de S602Z dat ze een IBM microdrive gebruiken. Gebruikt deze camera ook CF type I want op de officiele site spreken ze enkele van type II
                www.taj.be

Comment

Originally posted by Taj
                  nog 1 vraag welk mer van CF kaart is volgens jullie de beste voor deze camera? Op de site van Fuji zie ik in de "video tour" van de S602Z dat ze een IBM microdrive gebruiken. Gebruikt deze camera ook CF type I want op de officiele site spreken ze enkele van type II
                  Deze vraag heb ik een tijdje geleden ook gesteld, ook vanwege de informatie op de website en in de handleiding. Er werd me toen hier op het forum verzekerd dat de 602 werkt met beide typen CF kaartjes en geheel terecht. Ik gebruik zowel een 64 MB SM kaartje als een 256 MB CF kaartje (type 1) van Scandisk en bemerk geen verschil in gebruik.

Groeten, Eric

Nikon Coolpix 8800
                  Fuji S602 Zoom

Comment

zelf heb ik een Transcend 256 en een Kingston 512, beiden werken ze nog voortreffelijk. Voor een zelfde snelheid moet je bij Sandisk wel de Ultra versie nemen maar die zijn m.i. te duur ivm concurrenten.

greetz

Sam Jae

Comment

Originally posted by Taj
                      hoeveel foto's gaan er op 1CF kaart van 256MB in de hoogste kwaliteit?
                      Als je op 3mp werkt in fine (beste) mode dan ongeveer 225 ...

Comment

Waarom zou je het SM slot leglaten! Koop een SM kaart (lekker snel) van 128mb; groter zullen ze toch niet worden (max 40 euro) en bekijk voor het CF-slot wat je eigenlijk wil! Microdrive is snel genoeg voor filmpjes alleen is meer gevoelig voor shaken! Of koop gewoon een 256-512-1024mb CF kaart afhankelijk van waar je je camera voor gebruikt! Als je op vakantie gaat, zet er een >=1024mb kaart in! Als je elke dag je foto's naar je pc tranfert is mijnsinziens 256mb genoeg!

Ik raad 6MP fotos aan! Schiet maar eens 2 foto's: 1 op 6MP en 1 op 3MP -> Extrapoleer de 3MP naar 6MP (met een goed programma) en vergelijk de twee foto's met elkaar! De oorspronkelijke 6MP is veel beter dan de van 3MP naar 6MP geextrapoleerde!! En van 6MP kun je altijd nog naar 3MP maar andersom dus niet!! En als je echt zeker weet dat je de foto van je leven gaat maken, zet hem lekker op TIFF!!

Het is digitaal; elke mislukking kost niks! Doe het gewoon!

Comment

Originally posted by toeter
                          En als je echt zeker weet dat je de foto van je leven gaat maken, zet hem lekker op TIFF!!
                          En hoeveel foto's kan je dan maken per minuut? 3!? Dan heb je volgens mij héél veel kans om de foto van je leven te missen

Comment

Ga hier eens kijken voor uw kaartjes veel DB leden kopen er en zijn er zeer tevreden van http://www.sdcard.be/
                            Originally posted by Taj
                            Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

5 foto's achter elkaar in twee seconden! Naar mijn mening genoeg voor de foto van je leven! De SD card zit echter wel bijna vol (90 mb van de 128mb)! Zelf gebruik ik TIFF als ik er van overtuigd ben dat het een mooie foto wordt en ik ben nog nooit teleurgesteld!

Originally posted by Tony smeT
                              Originally posted by toeter
                              En als je echt zeker weet dat je de foto van je leven gaat maken, zet hem lekker op TIFF!!
                              En hoeveel foto's kan je dan maken per minuut? 3!? Dan heb je volgens mij héél veel kans om de foto van je leven te missen

Comment

Working...
                              X