Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotos op cd zetten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• fotos op cd zetten

hoi, ik zit met enkele vraagjes

ik heb zopas een writer waarmee ik mijn digitale fotos op cd kan zetten om deze dan via mijn home-cinema te kunnen afspelen..

nu is mijn vraag met welk programmake ik dit het beste doe?

bij de writer zat nero 5.0 erbij... kan ik dit daarmee?

Is het ook mogelijk om bv indelingen te maken... bv om dan de fotos v barcelona in een mapje te steken en bv fotos van een geboorte bij een geboorte map enzo... die ik dan zie op mn tv wanneer hij in mn dvd speler zit

kan ik ook muziek toevoegen?

graag jullie ervaringen hiermee en hoe ik dit zo proper mogelijk kan doen !

mvg,

skank
    Panasonic dmc fz28

Hoi Skank,

Ik kan je alleen vertellen dat het mogelijk is. Er zijn op internet programma's voor om muziek achter een rits met foto's te zetten. Je mapjes zullen niet werken omdat een dvd-speler geen mapjes herkent als op een computerscherm. Hoe dat precies werkt durf ik niet te zeggen. Ik denk ook dat je misschien op een ander forum je vraag moet plaatsen....

Greetz,

Neo
    IF you do something, DO IT GOOD!!!

Comment

Ik denk niet dat je dat met nero gaat kunnen doen.Ik werk al jaren met Nero (zeer goed en zeer stabiel) maar mappen ordenen,muziek bijzetten...zal je er niet mee kunnen doen.Het is een programma om te branden en eventueel via database de namen van liedjes,zangers...automatisch bij je MP3's te krijgen.
      Jij zal een ander programma moeten hebben voor hetgeen jij wil maar ik heb geen idee hetwelk.
      Ik steek mijn foto's (waar ik ook muziek bijzet)in Flipalbum 5 Pro.Ben ik best tevreden van.
      Danny's Photosite

Comment

dat moet toch mogelijk zijn om ergens een indeling te kunnen maken zodat je die kan kiezen op je dvd-menuke... zoals bij een dvdfilm
        maar dan met mijn fotos

der moet hier toch iem rondlopen die zoiets ook doet?
        ik heb idd mijn vraag al op verschillende forums geplaatst maar nergens nog reacties

Panasonic dmc fz28

Comment

hoi

Ik heb het programma ulead picture show.

http://www.ulead.com

quote:
          --------------------------------------------
          DVD PictureShow gives you the ability to:

Customize your disc labels with text and backgrounds with its build-in label maker
          Automatically detect your CD or DVD burner and burn right the first time. Playback your discs on DVD players or computers using CD or DVD playing software
          Archive your original photos, audio, videos and slideshow project files for future use. Make your memories last forever
          --------------------------------------------

ik heb het programma nog niet getest, maar kga dat eerstdaags wel doen.

Kzal je op de hoogte houden.

Als je zelf wil testen, je kan een tryal downloaden op die site.

we kunnen dan ervaringen uitwisselen.

mvg
          Orc@
          http://www.leietriathlon.be meer dan 5000 actiefoto's

Canon EOS 10D
          Canon EF 17-40mm f/4L USM / Canon EF28-200 f/3.5-5.6 USM / Canon EF 70-200 f/2.8L IS / BG ED3 / Speedlite 580 EX / trippod

Comment

het is inderdaad mogelijk

als je het goed leest op hun site, is het mogelijk

kijk maar naar deze screenshot:
            http://www.ulead.com/dps/images/popup/ui2_2.jpg

nu nog testen hoe de kwaliteit is...

mvg
            Orc@
            http://www.leietriathlon.be meer dan 5000 actiefoto's

Canon EOS 10D
            Canon EF 17-40mm f/4L USM / Canon EF28-200 f/3.5-5.6 USM / Canon EF 70-200 f/2.8L IS / BG ED3 / Speedlite 580 EX / trippod

Comment

ik zal dat ook eens proberen andere reacties mogen nog altijd
              Panasonic dmc fz28

Comment

Ik heb hiervoor vroeger nog eens WinOnCD gebruikt van roxio (of zoiets).
                Voordeel was dat de foto's via een slideshow maar ook manueel konden getoond worden. Want bij sommige foto's is bijv. 5 seconden te kort en bij andere veel te veel.
                http://www.vannecke.be
                Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Hallo,

Het branden met een gewone cd-writer van een foto album in een slide show,
                  met of zonder muziek om af te spelen op een DVD speler
                  kan je alleen door het maken van een VCD.
                  Deze programma's zijn al in veelvoud te vinden
                  o.a. www.vcdeasy.org
                  in freeware hier te downloaden http://home.planet.nl/~spits187/freeware_2.htm
                  het is vrij omslachtig, maar het werkt.
                  Er zijn ook gemakkele programma's te vinden zoals
                  http://www.shockwave.com/sw/content/photojam
                  maar in de demo-download is de brand functie uitgeschakeld.

Groeten
                  Bert

Comment

Hallo,
                    ik gebruik het programma van Magix, Foto's op cd en DVD
                    daar kun je je foto ordenen en weergeven als een slideshow of diaschow en men kan er ook muziek onder zetten, overvloeingen maken kortom een volledige diaschow maken, wegbranden op een gewone cd als super video of op DVD als dvd bestand, beide bestanden af te spelen op een DVD speler, ik gebruik het al een jaar en ben er kontent mee

groeten
                    Sony A7III & Sony A7 RIII
                    Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

Comment

Met Nero 5 gaat het, via VCD of bij voorkeur SVCD.
                      Ook een menu maken met geordende fotos kan. Alleen muziek toevoegen is niet mogelijk.Achtergrond en tekst op het menu, allemaal mogelijk.
                      Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

Comment

Heeft er hier al iemand ervaring mee op een mac? Ik ben hier ook al een tijdje naar op zoek, maar heb nog niets gevonden.

Comment

Ik gebruik ook Ulead DVD picture show. Heb een trial gedownload...

Met dat programma maak ik DVD albums, meerdere albums per CD, en met muziek en mooie menukes en zo...

Maar van diezelfde CD maak ik achteraf nóg een versie. Op deze CD staan dan de albums in slide-versie (gemaakt met IrfanView, freeware), en nog eens alle foto's in aparte folders (per album).

Met deze 2 CD's kan ik nu alle kanten op:
                          -CD1 ("foto-CD" formaat) voor op gewone DVD spelers
                          -CD2 voor op (iemands anders) PC de foto's te tonen
                          -CD2 (gewone folders) voor op DVD spelers die JPEG kunnen lezen (zoals de mijne; die leest JPEGS in en toont ze als slideshow. JPEG formaat is beter van kwaliteit dan foto-CD formaat).
                          http://www.theafricabug.com

Comment

als ik bv al die fotos, laat zeggen in 4 delen verdeel
                            kan ik dan automatisch v 1 deel, de fotos laten sliden of moet ik ze dan allemaal 1 voor 1 aanklikken met mn dvd-afstandsbediening

en wat ivm intervallen... kun je dat dan nog instellen op je tv-scherm of moet je die voordien instellen voor je die cd write?

edit: en wat is het verschil tss ze dan als foto-cd maken of als jpg format erop te plaatsen? mijn dvdspeler kan beide aan
                            Panasonic dmc fz28

Comment

Ook een gebruiker van Ulead DVD pictureshow v2.0 Prachtige slideshows (inclusief menu's) met mooie overgangen op DVD gebrandt, maar het kan net zo goed op CDR (VCD of SVCD formaat).
                              Muziek kan er zonder problemen op, alleen is het moeilijk om vast te stellen waar er een overgang naar een ander nummer moet beginnen.

Wel één belangrijke opmerking bij versie2: in DVD formaat heb je ZEKER en VAST de update nodig, zoniet zit je met een geweldig flikkerend beeld!!

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Working...
                              X