Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Technologie gaat snel. Soms misschien te snel en op andere vlakken te traag. Maar integenstelling tot de technologie groeit mijn bankrekening veel trager.
Een 40D kost me rond de 700 euro en een 50D rond de 1100.
Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeenerBekijk bericht
Hoi
Gewoon ter informatie, heeft het nut om een 20d in te ruilen voor een 40d? Of is dit weggesmeten geld?
Andries
Hangt er helemaal vanaf wat je verwacht en nodig denkt te hebben.
Ik heb ook een 20D en heb laatst met een 40D een uurtje mogen klooien.
Voor mij voegt het weinig toe...., de beeldkwaliteit is niet significant beter ofzo.
De autofocus is wat beter bij minder gunstige situaties, maar daar heb ik niet zoveel aan, het merendeel doe ik met oude handfocuslenzen.
De zoeker is ook een fractie groter.
De rest zie ik als overbodige gadgets.
De 40D is sneller dan een 20D (op alle mogelijke gebieden) en de hoge iso is iets beter.
Maar als je geen actiefoto's maakt, en je gebruikt de hoge iso nooit, dan zal je inderdaad niet zo heel veel verschil merken.
Het schermpje van de 20D is wel heel klein in vergelijking met dat van een 40D, en ook al heeft die een groter scherm, dezelfde accu gaat iets langer mee in de 40D.
(Mijn 20D heb ik pas verkocht, de 40D moet ik weer binnenleveren omdat die geregeld weigert om foto's te maken. De ontspanknop half indrukken en scherpstellen is geen probleem, maar als ik dan de ontspanknop verder indruk dan wordt er geen foto gemaakt. Dat is zo met verschillende lenzen, en verschillende accu's, daar zit het probleem dus niet. Er komt ook geen foutmelding op het scherm.)
Is dat persoonlijk tegen hem of tegen iedereen die die vraag stelt want erg vriendelijk is het natuurlijk niet, ik heb trouwens dezelfde vraag gesteld. Ben ik dan ook zo'n afgerichte hond? Als je persoonlijke vetes af te rekenen hebt is dat voor mij fijn maar misschien moet je dat dan erbij vermelden. Iedereen zijn mening natuurlijk maar dat geeft jouw het recht niet anderen voor schut te zetten. Oh ja "Amsterdam, Netherlands" verklaart natuurlijk wel veel .
Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzeleBekijk bericht
Oh ja "Amsterdam, Netherlands" verklaart natuurlijk wel veel .
En wat zou dat verklaren....
Dhr. Dwight bezondigt wel eens aan het afschieten van losse flodders, ik doe niet anders dan dat te constateren, dat noemt men dan discussie.....
Uw vraag was naar mijn mening geen losse flodder.
En wat zou dat verklaren....
Dhr. Dwight bezondigt wel eens aan het afschieten van losse flodders, ik doe niet anders dan dat te constateren, dat noemt men dan discussie.....
Uw vraag was naar mijn mening geen losse flodder.
Je weet wel, Nederlanders van boven de Moerdijk .... maar soit, dus inderdaad een persoonlijke vete .
Vervelend natuurlijk voor diegenen die daar niet van op de hoogte zijn.
Hangt er helemaal vanaf wat je verwacht en nodig denkt te hebben.
Ik heb ook een 20D en heb laatst met een 40D een uurtje mogen klooien.
Voor mij voegt het weinig toe...., de beeldkwaliteit is niet significant beter ofzo.
De autofocus is wat beter bij minder gunstige situaties, maar daar heb ik niet zoveel aan, het merendeel doe ik met oude handfocuslenzen.
De zoeker is ook een fractie groter.
De rest zie ik als overbodige gadgets.
Sluit me hier helemaal bij aan, al blijft dit natuurlijk een persoonlijke kwestie.
Als je de nieuwe features van de 40D nuttig vindt voor jouw type fotografie, zou ik niet twijfelen.
De EOS 40D is momenteel één van de DSLR's met de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Ik heb ook een 40D in mijn handen gehad en was niet overtuigd.
Mijn 20D doet nog alles wat ik nodig heb en een groter LCD schermpje vind ik geen upgrade waard (de andere features, zoals live view, snelheid, iets betere AF, zijn zeker van te weinig nut voor mij).
Ik wacht liever af tot full frame sensors door gedrongen zijn tot in het midden segment, waartoe 20D en 40D behoren, voor een schappelijke prijs.
20D vs 30D = grotere LCD en betere ISO's, en aanpasbare highspeed/lowpseed fps
upgrade naar 40D => sensor cleaning vind ik dé belangrijkste meerwaarde vs 30D
(maar alle slechte nieuws ivm die errors met die 40D's schrikken me wel af)
50D => sensor cleaning , mooie display
Ik heb die 50D sinds gisteren avond, en dus de meer fps en hogere resolutie moet ik nog eens "ondervinden" of ze meerwaarde hebben op deze 50D. Ben wel benieuwd.
De reacties van Telekees ben ik en andere lezers al gewoon. Check de jongen maar even na.
Iedere avond schuimt de eenzame man dit forum en andere af op zoek naar zinnetjes die hem niet aanstaan. Zelfs mensen die dagdagelijks met fotografie bezig zijn kunnen hem niet boeien. Met de vooruitgang, andere merken, en zelfs nu mensen met een beetje fotografie-budget... heeft de jongen wat moeite. De overgang naar digitaal is nog steeds niet verteerd, dat was duur hé Keesje.
Maar kom, we gunnen hem zijn pleziertje toch ? Lang leve de losse flodders, zo komt Telekees nog eens onder de mensen.
R
Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600
Comment