Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

20d->40d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 20d->40d

ik heb zelf ook vroeger nog met een 20D gewerkt
    nu heb ik mij enkele weken terug een 40D aangeschaft als extra toestel en ik moet toch zeggen dat er heel wat verschil op zit hoor.

qua kwaliteit zal je er niet zoveel op vooruitgaan (behalve hoge iso) maar vooral qua gebruiksgemak is het zo'n wereld van verschil. De body voelt een heel pak steviger en minder plastiek aan dan de 20D. Hij is veel sneller, heerlijk groot scherm én Liveview voor perfecte MF op statief. (wat ik fantastisch vind)

natuurlijk als dat alles niet belangrijk is, blijf dan maar bij de 20D
    5DmkIII en wat glas

Comment

Er is nog een verschil tussen de 20D en de 40D, en dat is het geluid dat de spiegel maakt. De spiegel van de 20D maakt vrij veel lawaai, bij de 40D is het al heel wat beschaafder.
      Dat viel mij op toen ik de 20D eind vorig jaar nog eens gebruikte.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Het lijkt me toch een goede investering om de upgrade te doen. Nu nog effe sparen Bedankt !
        ::: Flickr :::

Comment

Ik geef je geen ongelijk dat je voor de 40D gaat ipv de 50D.Ik zou hetzelfde doen.
          Hou je wat extra over om in lenzen te investeren.

mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Er is nog een verschil tussen de 20D en de 40D, en dat is het geluid dat de spiegel maakt. De spiegel van de 20D maakt vrij veel lawaai, bij de 40D is het al heel wat beschaafder.
            Dat viel mij op toen ik de 20D eind vorig jaar nog eens gebruikte.
            Dat vind ik nu juist zo zielig aan de 40D, dat gedempte spiegelgeluid trekt op niks in vgl met de luide "klak" van de 20D .
            Last edited by dleemans; 19 februari 2009, 17:22.
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
              Ik heb die 50D sinds gisteren avond, en dus de meer fps en hogere resolutie moet ik nog eens "ondervinden" of ze meerwaarde hebben op deze 50D. Ben wel benieuwd.
              En hoe zijn de bevindingen nu?

Ondertussen is het verschil 40d - 50d een 'kleine' 250 euro.

Gisteren met iemand gesproken en die zei dat het scherm van een 40d slecht was en er ook heel veel ruis in zou zitten rond iso 800. Bij de 50d zou deze ruis slechter zijn maar het scherm beter. Klopt dit? Of zijn de verschillen minimaal?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                En hoe zijn de bevindingen nu?

Ondertussen is het verschil 40d - 50d een 'kleine' 250 euro.

Gisteren met iemand gesproken en die zei dat het scherm van een 40d slecht was en er ook heel veel ruis in zou zitten rond iso 800. Bij de 50d zou deze ruis slechter zijn maar het scherm beter. Klopt dit? Of zijn de verschillen minimaal?
                40D heel veel ruis op iso 800? Da's flauwe kul. (Tenzij je 't vergelijkt met een 5D II misschien...) De ene zegt dat de 50D beter is op hoge iso's, de ander zegt dat de 50D slechter is op hogere iso's... De waarheid zal dus wel ergens in het midden liggen. Kortom, 't zal wel ongeveer hetzelfde zijn als de 40D... En die is écht niet slecht hoor Het scherm van de 50D is wél een heel stuk beter dan die van de 40D...

Deze heb ik beide geschoten op iso 800, en deze ook... Ik zie het probleem niet m.b.t. ruis....
                Last edited by MarkEL; 6 april 2009, 19:18.
                www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  40D heel veel ruis op iso 800? Da's flauwe kul. (Tenzij je 't vergelijkt met een 5D II misschien...) De ene zegt dat de 50D beter is op hoge iso's, de ander zegt dat de 50D slechter is op hogere iso's... De waarheid zal dus wel ergens in het midden liggen. Kortom, 't zal wel ongeveer hetzelfde zijn als de 40D... En die is écht niet slecht hoor Het scherm van de 50D is wél een heel stuk beter dan die van de 40D...

Deze heb ik beide geschoten op iso 800, en deze ook... Ik zie het probleem niet m.b.t. ruis....
                  Neen, ik zie het probleem ook niet. Mooie beelden btw!

Comment

Mijn oom heeft een 40D, en ik heb een 30D (zeer vergelijkbaar met de 20D) gehad. Deze heb ik een tijdje geleden naast elkaar uitgeprobeerd.

Voordelen van de upgrade:

3" inch scherm, 6,5 fps, sluiter maakt minder lawaai, snellere autofocus, iets hogere resolutie, betere grip (20D en 30D zijn zonder batterygrip niet comfortabel vast te houden IMHO), sensor cleaning, liveview (toch best wel handig!), AF-on knop, relatief goedkope body (€640 bij Fotokonijnenberg).

Nadelen van de upgrade:

Ondanks de 40D een groot 3" inch LCD scherm heeft, is deze kwalitatief niet zo heel goed.. heeft ook veels te hoge saturatie. Sluiter maakt nogal een duf geluid i.v.m. de 30D (laat staan de 20D, die een nog harder geluid heeft).

Al met al een nuttige upgrade, maar of je het geld er voor over hebt hangt van jou af.

Cheers!
                    Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
                    Visit my Flickr

Comment

Ik heb een 50D nu, en het scherm is gewoon zalig! inzoomen om scherpte na te kijken, meer zekerheid dus.. (toch voor mij )
                      Ik heb ook getwijfeld tussen de 40D en 50D, maar toch de 50D gekozen:
                      - Kan ik langer met verder,
                      - Anders had ik me weeral maar geërgerd aan dat schermke (scherpte is niet 'echt' bij 40D),
                      - De MP's van de 50D, maar daar ga ik nog niet direct echt gebruik van maken, gewoon kwestie van een beetje 'voor te lopen'.

Voor de rest is het allemaal hetzelfde, en ik denk niet dat de 40D echt moet onderdoen voor de 50D..
                      No rules. Great shots.
                      -

Comment

GeertB kan ik volgen in zijn motivatie.... Telekees vind ik een beetje "retro" om het beleefd uit te drukken. Als je met M-lenzen plaatjes schiet, mis je idd. de AF mogelijkheden en dan is het net zo goed om verder te doen met je 20D...

Scherm van de 40D is niet zo denderend, maar het doet zijn ding. 5DII scherm is pakken beter, en dat geld ook voor de ruis. Maar als je met een 40D ergens binnen naast iemand met een 350D of een Nikon D60/70 of iets dergelijks staat (zonder flitser), hoef je niet ongerust te zijn: jouw foto's gaan het minste ruis hebben... totdat er iemand met een 5DII bij komt staan.
                        Kiezen tussen een 40D en een 50D zit 'em lastiger omdat de verschillen idd. aanwezig zijn, maar ook weer niet echt heel groot te noemen zijn.

=> http://forum.belgiumdigital.com/f9/c...ng-239543.html
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

Comment

Eerst een tele (70-200 f4 is) en dan komt er zeker een body. Waarschijnlijk toch de 50 dan. Bedankt voor de toelichtingen.

Nja, nu is de 20 ongeveer naar de zak dus 50 komt dichterbij.
                          Last edited by AndriesDeLeener; 28 april 2009, 17:58.

Comment

Working...
                          X