Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foutmelding contactpunten objectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foutmelding contactpunten objectief

    Hey iedereen ! Kan iemand mij helpen, ik zit namelijk met het volgende probleem :
    Mijn toestel, een canon d400, geeft steeds error 99. Dit is vanaf dat ik mijn nieuw objectief heb, een canon 17-55 is usm f:1/2.8.
    Nu heb ik mij laten wijsmaken dat het toestel te licht is voor het objectief
    Dus ondertussen, eergisteren dus, heb ik mij een nieuw toestel gekocht. Een Canon D50.
    Na een 150-tal foto's geschoten te hebben had ik nog geen enkele foutmelding gekregen. Ik was dus BLIJ Maar 's avonds nog een paar foto's nemen en ja, daar had je het weer !!!! Deze keer is het foutmelding 01 : contactpunten lens reinigen ??!!!
    Dit gedaan maar camera gaf zeker 10 minuten deze fout telkens ik een foto wilde nemen ! Daarna was het inneens gedaan. Ik moet er wel bij zeggen dat de camera uit mijn wagen kwam en dat deze koud was en dan in de warmte ... Kan dit er iets mee te maken hebben of ligt het probleem volgens jullie ergens anders ???
    Kan iemand mij aub helpen ???

  • #2
    Re: Foutmelding contactpunten objectief

    Ik heb dat specifieke objectief zo goed als altijd op mijn 350D, en geen problemen, dus ik vermoed dat men je wat wijsmaakt (al heeft men mij in het verleden ook al gezegd dat die EF-S 17-55 f/2,8 "te goed" is voor een instapmodel ).
    Error 99 komt nogal eens een keertje voor bij de 40D: lees deze ellenlange thread, tenminste als je de tijd wilt nemen.
    Dit gezegd zijnde, als ik lees dat de(zelfde?) lens op je nieuwe 50D (geen D50!) ook al een foutmelding geeft (zij het een andere), dan vermoed ik toch dat de oorzaak te vinden is bij (de contactpunten van) het objectief. Terug naar de winkel is de enige raad die ik je kan geven. Dat mag niet, en zeker niet met een objectief van die prijsklasse.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

    Comment


    • #3
      Re: Foutmelding contactpunten objectief

      Ik ook heb altijd die 17-55 lens op mijn 350D gehad. Nooit geen probleem mee gehad, niet
      één error in 3 jaar tijd. Dus dat die lens te zwaar -of eerder wat- zou zijn voor een 400D
      lijkt me flauwekul. Nu heb ik ze trouwens ook op de 50D en tot nog toe ook nog geen enkel
      probleem mee gehad. Moest zich deze error blijven herhalen, dan zou ik toch eens met die
      lens terug naar de winkel gaan. (Heb je bij de 50D de laatste firmware geïnstalleerd?)

      Comment


      • #4
        Re: Foutmelding contactpunten objectief

        @Doudeke: jij bent dus ook van de 350D naar de 50D gestapt, zoals ik (zie mijn signature). Wat is trouwens de laatste firmware?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

        Comment


        • #5
          Re: Foutmelding contactpunten objectief

          Oorspronkelijk geplaatst door ironman Bekijk bericht
          Hey iedereen ! Kan iemand mij helpen, ik zit namelijk met het volgende probleem :
          Mijn toestel, een canon d400, geeft steeds error 99. Dit is vanaf dat ik mijn nieuw objectief heb, een canon 17-55 is usm f:1/2.8.
          Nu heb ik mij laten wijsmaken dat het toestel te licht is voor het objectief
          Dus ondertussen, eergisteren dus, heb ik mij een nieuw toestel gekocht. Een Canon D50.
          Na een 150-tal foto's geschoten te hebben had ik nog geen enkele foutmelding gekregen. Ik was dus BLIJ Maar 's avonds nog een paar foto's nemen en ja, daar had je het weer !!!!
          Kan iemand mij aub helpen ???
          Ja, die is te ZWAAR voor het objectief.

          Gewoon NOG een body kopen (eerst wegen !)

          Comment


          • #6
            Re: Foutmelding contactpunten objectief

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            @Doudeke: jij bent dus ook van de 350D naar de 50D gestapt, zoals ik (zie mijn signature). Wat is trouwens de laatste firmware?
            Goeie keuze, LesC. Een enorm verschil met de 350D. De laatste firmware versie is 1.0.3.
            Ik heb het niet gedaan vanwege een foutmelding of zo, maar gewoon om de laatste versie
            te hebben. Hier te downloaden:

            Comment


            • #7
              Re: Foutmelding contactpunten objectief

              Even in mijn menu gecheckt, en ik blijk een toestel gekocht te hebben met firmware versie 1.0.3. Dank om te willen bevestigen.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

              Comment

              Working...
              X