Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paarse kleuren bij de D200.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Paarse kleuren bij de D200.

Kan me iemand eens uitleggen waarom ik bij de D200 niet de juiste paarse kleur op de foto kan krijgen. Ik bezit een D200 en een nikon 80-200mm 2.8 . Voor mijn voetbalclub neem ik de foto's . Deze hebben een paarse uitrusting . Maar ondanks ik als alles heb uitgeprobeerd op de camera blijf ik blauwe uitrusting krijgen . Enkel bij 9000 kelvin gaat het beter (iets). Ik neen de voetbalfoto's op met 1250-1600 isoo.Met de instelling op alles normaal krijg ik een blauw uitrusting op de foto.
    Maar het paars is nooit de juiste kleur. Bij avondwedstrijden is de uitrusting blauw tot donker blauw.
    Jullie moeten thuis eens proberen iets paars op de foto te zetten.
    ik ben eens benieuwd .grtzzz.
    ps bij de D80 had ik dat duidelijk minder .Raar maar waar.

Re: Paarse kleuren bij de D200.

Hoi,

al eens met een grijze kaart uitgeprobeerd om de juiste witbalans te meten ? Heb je dan nog steeds problemen ?
    Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

Comment

kijk je op het schermpje van het toestel of op computer?
      Wereld van verschil.

j.
      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
      Nikon stuff

Comment

De meeste digitale camera's hebben moeilijkheden met de kleur violet.
        Wat een oplossing kan zijn is zoeken naar een CC40M- filter en dan een preset witbalans maken...
        Groetjes Edwin
        Mijn Foto's

Comment

Elementair gegeven : neem je foto's in Jpeg of Nef ?
          Deze foto's zijn thuis genomen met een D200 in NEF. Geen probleem met paars zoals je kan zien.

Slu !

Tjerri

Comment

Dat kunnen we niet zien, omdat we de kleur van die trui niet kennen.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Alles al geprobeerd.
              De foto's zijn in jpg genomen.
              Als jullie via google " patro " intikken komen jullie op onze site terecht.
              onder de rubriek "foto"s en daarna "wedstrijden " aanklikken.
              bv : Patro - Wijgmaal .
              Dit zijn foto's van avondwedstrijden.
              Maar de truitjes zijn zowel op het scherm als op de pc blauw en niet paars.

Denkelijk heeft de camera problemen met buitenfoto's zonder flits om de kleur te herkennen.
              Ik zou het echt niet weten

grtz Etienne

Comment

Ik ben even naar jullie website gaan kijken, de foto's waar het over gaat die zijn toch gemaakt met kunstlicht?

Volgens mij zorgt dat licht voor het probleem, niet alle lampen hebben een perfecte kleurweergave.

Probeer eerst eens een handmatige witbalans te maken met het gebruikte licht, waarschijnlijk zijn je problemen dan wel opgelost.
                Als ze overal hetzelfde merk en type lampen gebruiken, dan kan je die witbalans voor alle avondmatchen gebruiken (maar dat zal waarschijnlijk toch niet het geval zijn).

Ik ken niets van voetbal, maar ik begrijp dat de kleuren erg belangrijk zijn.

De flitser geeft een veel betere kleurweergave, en daardoor lukt het met flitser wel om de kleuren juist op de foto te krijgen.
                Dat bewijst ook dat het niet echt aan de camera ligt, maar wel aan de witbalans die in de war geraakt door die gasontladingslampen.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Ik heb nog eens extra navraag gedaan bij een beroeps -fotograaf .
                  De foto's kunnen beter in NEF worden genomen.
                  Voor paars moet je dan margenta bijdoen.
                  Ook hij bevestigde het dat PAARS moeilijk juist was te fotograferen met de gewone opname.(op avondwedstrijden
                  En fliter op de lens plaatsen veranderd dan ook weer ook de andere kleuren.
                  Dus dan we het maar maar in NEF doen zeker.
                  Spijtig ik hoopte dat ik in jpg gewoon ook een oplossing kon vinden .Maar ja.

Grtz Etienne

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Claessens - Etienne Bekijk bericht
                    Spijtig ik hoopte dat ik in jpg gewoon ook een oplossing kon vinden .Maar ja.

Grtz Etienne
                    Probeer volgende keer eerst toch maar eens om een handmatige witbalans te maken aan de hand van een wit blad papier (dat gaat bij elke digitale camera).
                    Zorg er wel voor dat je het blad ook fotografeert op een plaats die belicht is door de grote spots, en dat er geen licht van onder de tribune op het wit blad valt (ik vermoed dat er daar andere lampen hangen).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Claessens - Etienne Bekijk bericht
                      Als jullie via google " patro " intikken komen jullie op onze site terecht.
                      onder de rubriek "foto"s en daarna "wedstrijden " aanklikken.
                      bv : Patro - Wijgmaal .
                      Dit zijn foto's van avondwedstrijden
                      Waarom nou niet even een lijnk plaatsen, want google geeft niet direct de link naar je pagina, krijg je misschien meer reacties.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Als jullie bij de rubriek "foto's " kijken en daarna "wedstrijden ".
                        Patro Eisden speelt in paars- wit uitrusting .
                        Maar zonder te bewerken zijn de truitjes blauw van kleur.
                        Als ik de trui thuis binnen ook fotgrafeer is ze blauw.
                        Zou de camera dus het paars moeilijker herkennen??
                        voor de wedstrijden heb ik een 80-200mm 2.8 nikon.

Comment

moet witbalans zijn! kan niet anders!
                          heb je die bij foto's van de stadion verlichting of gewone daglichtfoto's?
                          of beiden mss.

zou ook es gaan voor eigen wb. (p39 van de handleiding)
                          nikon stuff

Comment

Zo te zien zijn de shirts ook van de glinsterend nylon, als die wit zijn is het wit van de reklame niet wit, die stof geeft ook wel problemen.

Comment

Het kan dat ook zijn deat idd de" weerkaatsing" van de truitjes een ander beeld geeft voor de sensor.Ik heb zaterdag (bij uiters slechte lichtomstandigheden foto's gemaakt bij isoo 1250 -1600. Ik heb de belichting terplaatse genomen .Het is idd beter maar toch nog niet wat het moet zijn.Het is ook moeilijk want het licht in dat stadion was echt zwak.Ik ga volgende week eens bij de thuiswedstrijden van Patro Eisden manueel de belichting op punt stellen en eens opnieuw proberen .Denkelijk ligt het aan de witbalans meting. Bij automatisch is de trui blauw .
                              Tot de volgende ,Etienne

Comment

Working...
                              X