Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ski reis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ski reis

Beste,

Binnen een paar uur vertrek ik op skireis.
    Ik ben niet tijdig met de vragen maar wil ze misschien toch nog wel vlug stellen!

Ik heb mijn 450D + 18-200 IS + IXUS'je ingepakt.
    Ik ben vanplan beiden mee te nemen op de skipiste. Vorig jaar ben ik ook al met de kleine ixus op de pistes geweest, geen problemen gehad. Maar ik veronderstel dat dit met een grote reflex een zeer ander effect zal hebben ivm -5 °.
    Bij deze wil ik vragen:

- Moet ik iets speciaals doen met mijn camera, vooral aan de praktische kant, bv: mag ik hem zomaar uithalen uit mijn rugzak en een foto nemen? enz. enz. en wat zijn goede tips, en wat mag ik zeker niet doen?

- Dan de technische kant, ik denk dat als ik foto's ga nemen, een zeer irritant effect zal krijgen door de verse sneeuw. Omdat deze zo wit is, weet iemand wat ik best doe voor een mooie zonnige sneeuwvakantie foto te nemen? beste instellingen bv.

Groetjes & alvast bedankt voor het lezen!

Re: Ski reis

Opletten als je van de koude buitenlucht naar binnen gaat. Laat je camera dan gedurende een geruime tijd acclimatiseren in je fototas. Zet het toestel niet onmiddellijk aan in een warme ruimte... kans op condens in de lens en camera...
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
      Opletten als je van de koude buitenlucht naar binnen gaat. Laat je camera dan gedurende een geruime tijd acclimatiseren in je fototas. Zet het toestel niet onmiddellijk aan in een warme ruimte... kans op condens in de lens en camera...

Beste, bedankt voor de reactie.

Condens? Is da gevaarlijk? kan je camera er aan kapot gaan?
      Is het gevaarlijk van warme lucht naar -5 te gaan, (van hotel naar buiten en buiten camera aanzetten voor foto's) of is het meer gevaarlijk van de buitenlucht (pistes) naar hotel te gaan omdat die dan warmer wordt?

Groetjes

Comment

Ik steek mijn IXUSje (ingesteld op het sneeuwmannetje) in een warme binnenzak en laat mijn DSLR thuis
        Geen zorgen

PS: men heeft mij vandaag gevraagd om mijn fotos van vorig weekend te mogen gebruiken voor kerstkaartjes, zo slecht is dat IXUSje dus niet
        Last edited by palombian; 20 februari 2009, 21:44. Reden: typo

Comment

Van warme lucht naar koude lucht gaan is geen probleem. Omgekeerd wel. Dan moet je de camera langzaam op laten warmen, anders kans op condens. En ik denk dat je wel beseft dan water en gevoelige elektronische apparatuur geen beste maatjes zijn...
          Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Belichtingscompensatie op +1 tot + 2 EV zetten afhankelijk hoeveel sneeuw erop de foto staat.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

reserve batterijen in je broekzak steken
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                reserve batterijen in je broekzak steken
                Of een plaatsje voorzien onder je oksels.

Comment

Working...
                X